coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

3.5 میلیون دانش‌آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند!

بنابر گفته نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در حدود 3.5 میلیون دانش‌آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند. با ما در ادامه این خبر همراه باشید.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال حاضر 3.5 میلیون دانش‌آموز داریم که به اپلیکیشن «شاد» دسترسی ندارند. این 3.5 میلیون نفر یا در محلی زندگی می‌کنند که اینترنت وجود ندارد و یا تبلت و گوشی تلفن مورد نیاز را ندارند.

3.5 میلیون دانش‌آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند!

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه از نظریه عدالت آموزشی هنوز فاصله زیاد با نقطه مطلوب داریم، گفت: در پوشش تحصیلی شرایط خوب است، اما در شکاف آموزشی، پوشش خوبی نداریم حتی در فضا، ایجاد کارگاه، فناوری و ایجاد بستر اپلیکیشن شاد هم برابری نیست.

او تصریح کرد: در حال حاضر سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به اپلیکیشن «شاد» دسترسی ندارند. این افراد یا در محلی زندگی می‌کنند که اینترنت وجود ندارد یا تبلت و گوشی تلفن مورد نیاز را ندارند.

3.5 میلیون دانش‌آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند

وحیدی با بیان اینکه مجموعه دولت‌ها در ادوار مختلف پشتیبانی درستی از آموزش و پرورش نداشتند، گفت: سهم آموزش و پرورش در دنیا از تولید ناخالص ملی ۴/۶ درصد بوده در حالی که در کشور ما کمتر از ۲ درصد است. عددی که در ایران وجود داشته در ۳۰ سال گذشته به عدد دنیا بسیار نزدیک بوده است، اما افت کردیم و ریشه‎اش این است که آموزش و پرورش را همیشه هزینه‌بر فرض کردیم یعنی مجموعه دولت‌ها هرجا که بودجه کم داشتند، از بودجه آموزش و پرورش کم کردند.

او به سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سهم آموزش و پرورش پرورش از بودجه عمومی در کشور، کمتر از ۱۰ درصد یعنی حدود ۸/۹ درصد بوده و این در حالیست که در دنیا این عدد ۱۴ درصد است. البته در سال ۹۲، این عدد ۱۸ درصد بوده است یعنی این نگاه در آموزش و پرورش در دولت به وجود آمد که آموزش و پرورش را به سمت بخش خصوصی ببرد؛ به ۱۰۰ هزار نفر در آموزش و پرورش کمترین حقوق را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در این خصوص که 3.5 میلیون دانش‌آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر