coinex
راهنمای خرید تکراتو

کرونا فرانسوی چیست و آیا با تست PCR قابل تشخیص است؟

در ازای هر واکسن کرونا یک جهش جدید ویروس را شاهدیم. این جستار به پاسخ این سوال می پردازد که کرونا فرانسوی چیست و آیا با تست PCR قابل تشخیص است؟

ویروس کرونا همچنان در سطح جهان شیوع گسترده ای دارد و هر روز قربانیان بیشتری میگیرد. تقریبا از زمان ساخت واکسن ها بود که هر چند وقت یکبار گونه های جدید و نستا خطرناک تری از ویروس نیز کشف شدند.

حالا نگرانی های گسترده ای درباره نقطه جهش در گونه های جدید و از دست رفتن اثربخشی واکسن های تولید شده پدید آمده است. در جدیدترین مورد، گونه جدید و بسیار خاصی از ویروس در فرانسه کشف شده است که در ادامه قصد پرداختن به آنرا داریم. اما کرونا فرانسوی چیست و چه علائمی دارد؟

کرونا فرانسوی چیست و آیا با تست PCR قابل تشخیص است؟

تقریبا از زمانی که اولین واکسن های کرونا با موفقیت در حال تولید بودند، با شنیدن خبر شیوع ویروس کرونا انگلیسی و چندی پس از آن، گونه جدیدی در افریقای جنوبی، نگرانی ها درباره اثربخشی واکسن های کرونا اوج گرفت.

علت نگرانی ها این بود که جهش جدید در یکی از خطرناک ترین بخش های ویروس یعنی پروتئین اسپایک به وقوع پیوسته بود. جایی که در صورت جهش جدید می توانست بر میزان ابتلا و سرایت ویروس و به همان نسبت مرگ و میر ناشی از ویروس موثر باشد.

کرونا فرانسوی چیست و آیا با تست PCR قابل تشخیص است؟

در شرایطی که موجی از امید ناشی از ساخت واکسن های فایرز و مدرنا سراسر جهان را در بر گرفته بود، این اخبار همه این امید و خوشحالی را در نطفه کور کرد. البته چندی بعد و در مطالعات جدید اثبات شد که برخی از واکسن های کرونا در قبال گونه های جهش یافته جدید اثربخشی خود را حفظ می کنند.

اما کرونا تسلیم شدنی نیست. همین اواخر بود که برایتان از ویروس کرونا کالیفرنیایی گفتیم. ویروسی به مراتب خطرناک تر از مورد قبل و حالا باید از ویروس کرونا فرانسوی بشنوید که بسیار متفاوت با سایرین است. اما ویروس کرونا فرانسوی چیست؟ با ما باشید.

کرونا فرانسوی چیست ؟

کرونا فرانسوی چیست و آیا با تست PCR قابل تشخیص است؟

شناسایی گونه جدیدی از ویروس کرونا، نگرانی ها و وحشت زیادی را در فرانسه و بسیاری از کشورهای اروپایی برانگیخته است. هنوز اطلاعات خاصی درباره منشا ویروس جدید و علائم ان در دست نیست، ولی آنچه که در حال حاضر میدانیم نیز بسیار وحشتناک به نظر می رسد.

به نقل از منابع خبری در فرانسه، 27 نفر از کارکنان یکی از خانه ‌های سالمندان در شمال شرقی فرانسه در اثر ابتلا به ویروس اسرارآمیز جان باخته اند. براساس گزارش آژانس منطقه‌ ای سلامتی و بهداشت فرانسه، این ویروس اسرار آمیز با دیگر ویروس ‌های کرونا از جمله ویروس انگلیسی متفاوت است و هیچگونه علائمی از جمله بدن درد، سرفه، تب و لرز و بی اشتهایی ایجاد نمی ‌کند.

این موضوع یعنی بدون علامت بودن ویروس، کار را تشخیص آن بسیار پیچیده می کند و از همین حالا سوالاتی درباره ویروس جدید پدید اورده است. برای مثال بسیاری می خواهند بدانند آیا ویروس جدید با تست پی سی آر قابل تشخیص است.

در حال حاضر محققان اطلاعات زیادی درباره ویروس جدید ندارند اما در حال ادامه تحقیقات برای یافتن جزئیات بیشتر هستند. حالا باید دید ویروس کرونا فرانسوی چیست و آیا واکسن های کرونا فعلی می توانند در قبال آن کارایی داشته باشند؟

کرونا در فرانسه و محدودیت های جدید

کرونا فرانسوی چیست و آیا با تست PCR قابل تشخیص است؟

چندی پیش دولت فرانسه با پایان دور دوم قرنطینه همگانی کرونایی در فرانسه، دور تازه از مقررات و محدودیت های جدید را در این کشور اعلام کرد.

بر اساس تصمیم تازه دولت فرانسه، مردم این کشور از امروز سه شنبه می‌توانند در طول روز آزادانه و بدون نیاز به پر کردن برگه‌ های مجوز خود اظهاری از خانه بیرون بروند. برعکس مقررات جدید منع رفت و آمد از ساعت 8 شب تا 6 بامداد در فرانسه از همین روز جایگزین قرنطینه همگانی شد. به این ترتیب مردم از ساعت 8 شب سه شنبه دیگر شب ‌ها حق خروج از خانه را ندارند. در صورتی خروج از خانه نیز هر فرد با جریمه نقدی 135 یورویی مواجه خواهد شد.

همچنین با وجود اینکه چندی پیش و در راستای کاهش محدودیت ها قرار بر بازگشایی کافه ها و رستوران ها بود، حالا این موضوع به حالت تعلیق در آمده و این مراکز همچنان حق بازگشایی نخواهند یافت. تاریخ بازگشایی موزه ها، سینماها و تئاترها نیز حالا با تعویق دوباره روبرو شده است.

در فرانسه همچنین از امروز سه شنبه محدودیت جابجایی حداکثر سه ساعته و 20 کیلومتری از محل سکونت با ارائه مجوز، برداشته شده و از این پس افراد مجازند به جز در ساعات منع رفت و آمد شبانه، به هر کجای کشور که خواستند سفر کنند. هنوز دولت فرانسه در باره این وضعیت اظهار نظری رسمی نداشته است.

اگرچه تا پیش از این افراد با پر کردن فرم های مجوز خروج از خانه می توانستند برای ورزش و سایر فعالیت های بدنی از منزل خارج شوند، حالا این امکان نیز از آنها سلب شده است.

اما برخی موارد استثنایی مانند الزام شغلی و دلایل بهداشتی و پزشکی همچنان به عنوان استثنا برای خروج از منزل در ساعات شب پذیرفته می ‌شود. همچنین مسافرانی که مجبور به سفر طولانی با قطار در طول شب هستند به شرط داشتن مدارک معتبر، از جریمه معاف خواهند بود. افرادی که از داخل اتحادیه اروپا به فرانسه می ‌آیند محدودیتی ندارند.

مقامات بهداشتی فرانسه به مردم توصیه کرده‌اند که از اجتماع بیشتر از 6 نفر حتی در جمع خانوادگی پرهیز کنند، اما این محدودیت یک توصیه است و منع قانونی ندارد.

.

نظر شما درباره ویروس کرونا فرانسوی چیست ؟ نظرات خود را در این خصوص در بخش کامنت‌ ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر