coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سیستم خنک کننده شیائومی رسما رونمایی شد ؛ مشخصات فنی

شیائومی نوآوری های زیادی داشته است که از جمله آنها سیستم خنک کننده شیائومی است که به تازگی رونمایی شده است. طرز کار این دستگاه را بخوانید.

کمپانی شیائومی از جمله برندهای معتبر چینی است که در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند و بسیار خلاق و نوآور محسوب می‌شود. این شرکت چینی این بار از سیستم خنک کننده جدید خود رونمایی به عمل آورده است.

اگر مشخصات فنی گوشی‌های مختلف شیائومی و زیر مجموعه‌هایش را بررسی کنیم، می‌بینیم که برخی از آنها مجهز به سیستم خنک کننده مایع هستند تا از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنند. اکنون این کمپانی چینی به سراغ بهبود و ارتقای سیستم‌های خنک کننده خود رفته است. در ادامه به مشخصات فنی این سیستم می‌پردازیم.

سیستم خنک کننده شیائومی

نام سیستم خنک کننده جدید شیائومی، لوپ لیکویید کول تکنولوژی یا همان فناوری خنک کننده مایع است. این سیست خنک کننده از دستگاه‌های خنک کننده صنعت هوا فضا کمک گرفته است و از رشته‌های مویرگی در ساخت دستگاه‌هایش استفاده می‌کند.

سیستم خنک کننده شیائومی

ساز و کار این سیستم این گونه است که با انتقال مایع سرد به محل گرما، گرما را به سمت دیگری می‌کشاند و مایع سرد را جایگزین آن می‌کند. طبق ادعای اخیر شیائومی این سیستم خنک کننده قادر است تا دو برابر بهبود عملکرد داشته باشد.

اجزای تشکیل دهنده این سیستم شامل یک لوله حرارتی حلقوی به همراه یک نحفظه میزبان است که با محفظه بازیابی و لوله‌های انتقال گاز و مایع کار می‌کند. مکایزم این دستگاه بدین صورت است که لوله انتقال مایع سرد نزدیکی تراه گوشی قرار دارد و زمانی که آن قسمت بیش از حد داغ شود به کمک می‌آید.

این سیستم خنک کننده بر خلاف نسخه‌های قبلی دارای محفظه جداگانه گاز و مایع است که عملکرد کلی سردسازی را بهبود می‌بخشد. در نسخه‌های قبلی گاز و مایع در برگشت با یکدیگر برخورد می‌کردند و مانع این می‌شدند که دستگاه به خوبی خنک شود اما اکنون شاهد این هستیم که گاز و مایع مجزا از یکدیگر عبور می‌کنند.

حالا جریان گاز یکطرفه شده و مایع و گاز به خوبی جدا می‌شوند. این خنک کننده به طور آزمایشی روی می میکس 4 به کار برده شد و نتیجه بسیار عالی بود. می‌توانیم از نیمه دوم سال 2022 شاهد استفاده از سیستم در اسمارت فون‌های شیائومی باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سیستم خنک کننده شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر