coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ویزا، مسترکارت و پی‌پل کاربران روسی را تحریم می‌کنند

پس از اعلام روز شنبه شرکت‌های ویزا، مسترکارت و پی‌پل کشورهای حمله کننده به اوکراین را تحریم می‌کنند، شهروندان روسیه اجازه دسترسی به این سرویس‌ها را ندارند

براساس اعلام ویزا تمام تراکنش‌های خود را در روسیه متوقف خواهد کرد، اما تا اجرایی شدن این اتفاق چند روز زمان خواهد برد. مستر کارت نیز طی اعلامیه ابراز داشت به تلافی حمله به اوکراین تمام فعالیت‌های شبکه خود را در روسیه متوقف خواهد کرد.

طبق اعلام نایب رئیس ویزا اندی گرلت، زمانی که کلیه عملیات ویزا متوقف شود هر تراکنشی که داخل روسیه انجام شود به بیرون منتقل نخواهد شد و هیچ موسسه مالی پول به داخل روسیه نمی‌تواند انتقال دهد.

ویزا، مسترکارت و پی پل دیگر تراکنش‌های بین المللی را برای مردم روسیه پشتیبانی نمی‌کنند

در کنفراس خبری ویزا، مدیر شرکت ال کلی گفت: 《به دنبال حمله غیرقانونی روسیهه به اوکراین و اتفاقات غیرقابل قبولی که شاهد آن هستیم، متاسفانه باید اعلام کنیم که نمیتوانیم با مشتریان ارزشمند، همکاران و صاحبان کارتهای خود سرویسی ارائه دهیم. این جنگ و تهدیدی که علیه صلح و ثبات دارد، ارزش‌های ما حکم میکند که پاسخ دهیم.》

ویزا، مسترکارت و پی پل

مشابه این حرکت توسط مسترکارت نیز انجام شده است و علاوه بر مسدود کردن موسسات روسی، پشتیبانی تمام کارتهای خود که توسط بانک‌های روسی صادر شده است را متوقف خواهد کرد و تمام کارتهایی که خارج از روسیه صادر شده باشد ولی در دستگاه‌های ATM روسیه استفاده شود نیز مسدود می‌شود.

روز یکشنبه میخایل فدروف نخست وزیر اوکراین نامه‌ای در توییتر خود منتشر کرد که طی آن مدیر پی‌پال اعلام کرده است که خدمات خود را برای مردم روسیه متوقف خواهد کرد.

سخنگوی پی‌پال بلافاصله به درخواست خبرنگاران برای توضیح پاسخ نداد، اما به گزارش رویتر با وجود بسته شدن حساب‌ها، موجود حساب افراد شامل قوانین پی‌پال می‌شود.

بانک مرکزی روسیه: مسترکات و ویزا به کار خود ادامه می‌دهند

شرکت‌ها تحت فشار افکار عمومی هستند تا عملیات خود را در روسیه متوقف کنند. شرکت‌های ارز دیجیتال با وجود تلاش‌های قانونی اوکراین در برابر مسدود سازی شهروندان روسی مقاومت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

جسه پاول مدیر ارشد صرافی kraken ابراز داشت که شرکتش روسیه را تحریم خواهد کرد اگر به صورت قانونی مجبور شود. هرچند تا کنون دولت اوکراین از این صرافی درخواستی نداشته است. اوکراین تا کنون از صرافی کوین‌بیس، بایننس، هووبی، کوکوین، بای‌بیت، گاتو، وایت‌بیت و صرافی اوکراینی کونا درخواست تحریم روسیه را داشته است.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرده‌است که ویزا و مسترکارت به همکاری با مردم روسیه ادامه خواهند داد، حتی با وجود اعلام رسمی تحریم‌ها.عملیات حساب‌ها توسط سیستم پرداخت ملی روسیه انجام می‌گیرد و تحریم‌ها بر حساب‌هایی که به این سیستم متصل باشند تاثیری نخواهد گذاشت.تراکنش‌های برون مرزی امکان انجام نخواهد داشت.

مقالات بیشتر در تکراتو:

.

منبع: coindesk

نظر شما در خصوص تحریم کاربران روسیه از سوی ویزا، مسترکارت و پی‌پل چیست؟ در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |