coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

هایدرا (Hydra) بزرگ ترین بازار دارک نت جهان متلاشی شد؛ توقیف بیش از 500 بیت کوین

پلیس مبارزه با جرایم سایبری آلمان (ZIT) با همکاری اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) این کشور با موفقیت توانستند زیرساخت‌ سرور بزرگ ترین بازار دارک نت جهان موسوم به هایدرا را از کار بیندازند.

BKA با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان‌های مجری قانون همچنین توانستند 500 بیت کوین معادل 23 میلیون یورو را مصادره کنند. برای اطلاع از جزییات این خبر در ادامه با تکراتو همراه شوید.

بزگ ترین بازار داک نت جهان از کار افتاد

BKA در ادامه بیانیه خود گفته است که فعالیت‌های این بازار در زمینه فعالیت‌های تجاری مجرمانه در پلتفرم‌های اینترنت، خرید و فروش مواد مخدر و همچنین پولشویی گسترش داشته است.

هایدرا (Hydra) بزرگ ترین بازار دارک نت جهان متلاشی شد؛ توقیف بیش از 500 بیت کوین

به گفته شرکت اطلاعات رمزنگاری Ciphertrace، هایدرا که در سال 2015 راه‌اندازی شده، برجسته‌ترین بازار دارک نت روسی و حتی احتمالا «بزرگ‌ترین بازار دارک نت جهان» محسوب می‌شد. فعالیت هایدرا بیشتر در کشورهای CIS بود. به بیان بهتر، این بازار خدمات خود را به مشتریانی از کشورهای روسیه، اوکراین، بلاروس، قزاقستان، ‌آذربایجان، ارمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان و مولداوری ارائه می‌کرد.

در مجموع نزدیک به 17 میلیون مشتری و 19 هزار حساب فروشنده در این بازار ثبت شده و فعالیت می‌کردند.

BKA در بیانیه خود گفته است که معامله‌ها در بازار هایدرا که سهم عمده آن مربوط به مواد مخدر بوده، با استفاده از ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین انجام می‌شد. طبق برآوردهای ZIT و BKA، بازار غیرقانونی هایدرا احتمالا بیشترین گردش‌ مالی را در سراسر جهان داشته است. حداقل فروش این بازار در سال 2020 به 1.23 میلیارد یورو می‌رسد.

Bitcoin Bank Mixer، سرویسی بود که با مبهم کردن تراکنش‌های دیجیتال در بزرگ ترین بازار دارک نت جهان ، باعث می‌شد که تحقیقات در زمینه ارزهای دیجیتال برای سازمان‌های مجری قانون‌ دشوار شود.

آژانس‌های مجری قانون پس از بسته شدن هایدرا، یک بنر را روی صفحه وب‌سایت آن قرار دارند و به کاربرانش اعلام کردند که محتوای مجرمانه این وب‌سایت توسط اداره پلیس فدرال و به نمایندگی از دادستانی کل فرانکفورت توقیف شده است.

براساس اطلاعات پلتفرم داده بلاک‌چین Chainalysis، علیرغم اینکه سرمنشا هایدرا روسی بود، اما برای دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه در جریان حمله به اوکراین استفاده نشد. و حالا با متلاشی شدن این بازار، هرگز قابل استفاده نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هایدرا (Hydra) بزرگ ترین بازار دارک نت جهان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: cryptoslate

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    اینا که برا پلیسا زیاد سخت نیست اگه میتونن دارک وب رو که منشا کار های غیرقانونیه رو ببندن

    پاسخ

    هایدرا رو نمیشناسم ولی بازار ریال ایران که ملت رو متلاشی کرده میتونم نظر بدم البته اگر نقد کردن جرم حساب نشه

    پاسخ