coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

در کنفرانس Bitcoin 2022 چه گذشت؟

بزرگ‌ترین رویداد بیت‌کوین، در تاریخ 6 الی 9 آوریل 2022 مصادف با 17 الی 20 فروردین 1401 در میامی ایالات متحده برگزار گردید. در کنفرانس Bitcoin 2022 جنبه‌های مالی، نفوذ فرهنگی بیت کوین و همچنین پیشرفت تکنولوژیکی این رمزارز بررسی شد.

تعداد شرکت‌کنندگان در این کنفرانس، 25 هزار نفر بود که توانست از لحاظ تعداد شرکت‌کننده در بین رویدادهای بیت کوین رکورد بزند. شاید 10 سال پیش کمتر کسی بیت کوین را می‌شناخت و حتی شاید کسی حاضر نبود آن را به صورت رایگان دریافت کند؛ اما حالا بیت کوین توانسته به چنین جایگاه با ارزشی در دنیا برسد. با این خبر همراه ما باشید تا با جزئیات کنفرانس Bitcoin 2022 آشنا شویم.

کنفرانس Bitcoin 2022

بیت کوین در تاریخ 6 تا 9 آوریل 2020، کنفرانس مهمی در میامی ایالات متحده برگزار کرد. حدود 25000 هزار نفر در این رویداد شرکت کردند و این تعداد شرکت کننده برای رویداد بیت کوین، یک رکورد بزرگ محسوب می‌شود. این تعداد نسبت به کنفرانس 2021، از دو برابر هم بیشتر شده است. علاوه بر این، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به صورت لایو این کنفرانس را تماشا کردند. در ادامه، مهم‌ترین اتفاقات رویداد بیت کوین را مرور خواهیم کرد.

کنفرانس Bitcoin 2022

آینده حریم خصوصی در شبکه بیت کوین

در این کنفرانس، موضوع آینده حریم خصوصی در شبکه بیت کوین مورد بررسی قرار گرفت و تکنولوژی‌های متنوعی برای آن معرفی شد. یکی از تکنولوژی‌های معرفی شده در این زمینه، ارسال بیت کوین از طریق Federated Chaumian Mints است. در این روش تراکنش‌های بیت کوین به نحوی ارسال می‌شود که شخص ثالث از اطلاعات فرستنده و گیرنده باخبر نشود. در این رویداد، آینده تکنولوژی‌های کوین‌جوین (CoinJoin) و کوین‌سواپ (CoinSwap) و همچنین حفظ حریم خصوصی در شبکه لاینتینگ نیز بررسی شد.

گسترش نفوذ شبکه لایتنینگ

به عنوان موضوع بعدی کنفرانس Bitcoin 2022، فعالیت کمپانی‌های مختلف روی شبکه لاینتینگ بررسی شد. کش‌آپ (CashApp) یک سرویس خدمات پرداخت موبایلی است که در زیر مجموعه شرکت بلاک عمل می‌کند. این شرکت ویژگی جدیدِ مرتبط با شبکه بیت کوین را رونمایی کرد. با کمک این ویژگی، امکان دریافت تراکنش از طریق شبکه لایتنینگ فراهم می‌شود.

چیس پرکینز، مدیر عامل ایمپرویِس ای‌آی (Impervious AI) هم از مرورگر غیرمتمرکز  Impervious خبر داد که این مرورگر به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از شبکه اصلی بیت کوین برای اعتبارسنجی و از شبکه لایتنینگ برای تبادل داده استفاده کنند. در این رویداد اپلیکیشن معاملات رابین‌هود (Robinhood) نیز از امکان برداشت وجه از طریق شبکه اصلی بیت کوین و شبکه لایتنینگ خبر داد.

کیف پول استرایک (Strike) و پلتفرم شاپیفای (Shopify) هم توافقی انجام داده‌اند. طبق این توافق، فروشگاه ساز آنلاین قابلیت پشتیبانی از پرداخت‌های تحت شبکه لایتنینگ بیت کوین را خواهد داشت.

همچنین شرکت ولتاژ نیز از ارائه نرم‌افزار سرج (Surge) خبر داد که این نرم افزار در بهینه‌سازی عملیات به گردانندگان نودهای لایتنینگ کمک خواهد کرد.

کنفرانس Bitcoin 2022

دگرگونی صنعت استخراج بیت کوین

در کنفرانس Bitcoin 2022 در مورد استخراج بیت کوین هم خبرهای خوبی مطرح شد. ماینینگ بیت کوین، به سمت تامین انرژی از منابع سبزتر و اسیک‌هایی با بازدهی بیشتر در حال حرکت است.

شرکت بلک استریم در این رویداد، ساخت پروژه تاسیسات استخراج بیت کوین با تکیه کامل بر انرژی خورشیدی را اعلام کرد و گفت در این پروژه با شرکت‌های بلاک و تسلا همکاری می‌کند.

شرکت تولیدکننده اسیک کانِن (Canaan) دستگاه استخراج جدید خود را با نام «Avalon 1266» در این رویداد معرفی کرد. قدرت پردازش این دستگاه 100 تراهش بر ثانیه، 35 ژول بر تراهش است.

مدیر عملیات شرکت سازنده اسیک مایکرو بی‌تی (MicroBT)، جردن چن (Jordan Chen) هم ماینرهای جدید این شرکت را معرفی کرد. این ماینرها از سری واتزماینر (Whatsminer) با توان مصرفی و قدرت پردازش بالاتر هستند که مدل‌های آن‎ها M50s ،M50 و M53 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کنفرانس Bitcoin 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر