coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهینه‌سازی پلی استور برای تبلت‌ها توسط گوگل

تصاویر جدید منتشر شده توسط گوگل خبر از بهینه‌سازی پلی استور برای تبلت‌ها می‌دهند. برای آشنایی با جزئیات این تغییرات با ما همراه باشید.

امسال گوگل چند فرصت برای معرفی تبلت پیکسل خودش داشت از جمله رویداد I/O 2022 چند ماه قبل یا رویداد سخت‌افزارهای پیکسل که اوایل این ماه برگزار شد. این تبلت هم یکی دیگر از محصولات گوگل در راستای عزم این شرکت برای تغییر طراحی رابط کاربری اندروید در گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها است.

یکی دیگر از استراتژی‌های گوگل در این زمینه، بهینه‌سازی پلی استور برای تبلت‌ها و دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگتر است. حالا اطلاعات بیشتری درباره این تغییرات به دست آمده و گوگل جزئیاتی از گزینه‌هایی که قرار است برای تبلت‌ها، گوشی‌های تاشو و کروم بوک پیاده‌سازی شوند، منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: جزئیات و تاریخ عرضه تبلت پیکسل رسما توسط گوگل اعلام شد

جزئیات طرح بهینه‌سازی پلی استور برای تبلت‌ها

گوگل یک تصویر منتشر کرده که تغییرات ایجاد شده در راستای بهینه‌سازی پلی استور برای تبلت‌ها را نمایش می‌دهد. قرار است این تغییر در سال 2023 برای گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها پیاده‌سازی شود. این تغییر یک ارتقای مهم نسبت به طراحی فعلی پلی استور برای تبلت‌ها محسوب می‌شود؛ چون در حال حاضر قالب کلی پلی استور برای تبلت‌ها، همان قالبی است که برای گوشی‌های هوشمند استفاده شده است.

بهینه‌سازی پلی استور برای تبلت‌ها
اسکرین شاتی از پلی استور جدید

در این طراحی جدید توضیحات، اسکرین‌شات‌ها و ویدیوهای مربوط به اپلیکیشن‌ها مستقیماً از صفحه اصلی Apps and Games نمایش داده می‌شود. به گفته گوگل این تغییر صرفاً یک تغییر بصری است و تأثیری بر قابلیت تبلیغ اپلیکیشن‌ها ندارد. اسکرین‌شات منتشر شده توسط گوگل، وجود بخشی اختصاصی برای کودکان را در قسمت سمت چپ نوار کناری صفحه نشان می‌دهد.

برای سیستم‌عامل ChromeOS هم تغییراتی در پلی استور پیاده‌سازی شده است. گوگل اعلام کرده که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانند اسکرین‌شات‌های کروم بوک را از طریق کنسول گوگل پلی بارگذاری کنند. به توسعه‌دهندگان توصیه شده که از اسکرین‌شات‌هایی با نسبت ابعاد 16 به 9 و رزولوشن حداکثر 1080-7690 استفاده کنند – احتمالاً این موضوع نشان دهنده قابلیت‌های آینده نمایشگرهای کروم بوک است. در مجموع می‌توان 8 اسکرین‌شات بارگذاری کرد.

گوگل نکات و منابعی هم برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها منتشر کرده است. این شرکت به توسعه‌دهندگان توصیه کرده که سعی کنند اسکرین‌شات‌هایی با ابعاد و اندازه‌های مختلف بگیرند و از به کار بردن تصویر دستگاه‌ها در تبلیغ اپلیکیشن‌ها یا بازی‌ها خودداری کنند. همچنین تبلیغات باید بیشتر تصویر محور باشند تا نوشتار محور. اگر استفاده از متن ضروری است نباید استفاده از آن نیاز به به‌روزرسانی‌های مکرر داشته باشد.

این احتمال وجود دارد که تغییرات پلی استور در راستای عرضه تبلت پیکسل در سال آینده یا حتی پیکسل فولد که احتمالاً در انتهای سه ماهه اول 2023 روانه بازار می‌شود، انجام شده باشد. احتمالاً در چند ماه آینده اخبار بیشتری درباره تبلت و گوشی تاشوی گوگل منتشر می‌شود.

البته نباید فراموش کرد که در حال حاضر تبلت‌های اندروید اقتصادی هم در بازار وجود دارند که این تغییرات پلی استور برای آنها هم اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهینه‌سازی پلی استور برای تبلت‌ها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: androidpolice

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر