coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

کنترل یک ماهواره چینی توسط هوش مصنوعی

یک رسانه چینی خبر از کنترل یک ماهواره چینی توسط هوش مصنوعی در آزمایشگاه مهندسی اطلاعات در تحقیق، نقشه‌نگاری و حس از راه دور (LIESMARS) داده است.

طبق گزارش رسانه چینی South China Morning Post، جزئیات مقاله‌ای در ژورنال علوم نقشه‌برداری و اطلاعات دانشگاه ووهان حاکی از واگذاری کنترل ماهواره حسگر از راه دور Qimingxing 1 به هوش مصنوعی از سوی تیم LIEMARS بوده است.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک از معرفی چت بات TruthGPT برای رقابت با ChatGPT خبر داد

کنترل یک ماهواره چینی توسط هوش مصنوعی

هوش مصنوعی پس از در اختیار گرفتن کنترل ماهواره، بخش‌هایی از هند و ژاپن را مورد بررسی قرار داده است. نکته حائز اهمیت این است که مناطق تحت بررسی در هند مربوط به محل استقرار واحد ارتشی بوده که طی تنش‌های اخیر میان مرزی با چین مداخله‌ای را داشته و مناطق ژاپنی نیز در برخی موارد میزبان نیروی دریایی آمریکا بوده است.

کنترل یک ماهواره چینی توسط هوش مصنوعی

به‌هرحال هنوز علت ورود و فعالیت هوش مصنوعی در بررسی مناطق مذکور مشخص نیست اما رسانه‌های چین ادعا کرده‌اند که ماهواره Qimingxing1 صرفاً یک ماهواره آزمایشی برای دانشجویان دانشگاه ووهان به‌شمار می‌آید.

چین از این هوش مصنوعی در حالی جهت بررسی رقبای منطقه‌ای خود بهره برده که پکن طی جدیدترین قوانین پیشنهادی خود برای خدمات هوش مصنوعی مولد نسبت به لزوم محافظت از ارزش‌های اصلی سوسیالیسم تاکید داشته است.

طبق گزارش هفته اخیر CNBC نیز اداره فضای سایبری چین در نخستین پیش‌نویس مقررات الزام انعکاس ارزش‌های بنیادین سوسیالیسم در محتوای تولیدی هوش مصنوعی را در نظر گرفته و لذا این فناوری نباید برای اقتدار دولت چالشی فراهم سازد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کنترل یک ماهواره چینی توسط هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر