coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

نخستین نسخه سایبرتراک تسلا بالاخره ساخته شد [+عکس]

شرکت تسلا سرانجام با انتشار پستی رسمی ساخت نخستین نسخه سایبرتراک خود به‌عنوان اولین پیکاپ الکتریکی در کارخانه گیگافکتوری تگزاس را تایید کرد.

این خودروساز طی اعلامیه‌ای در توییتر خبر ساخت نخستین نسخه سایبرتراک را اعلام کرد. ایلان ماسک نیز اعلامیه تسلا را در پروفایل خود بازنشر و نوشت: «تیم تسلا تبریک می‌گویم!» البته ماسک در ماه آوریل در خصوص زمان تحویل‌ این خودرو اعلام کرده بود که رویداد تحویل سایبرتراک در «پایان سه ماهه سوم» برگزار خواهد شد، که احتمالاً مصادف با سپتامبر 2023 است.

راهنمای خرید تکراتو

به‌هرحال به‌نظر آغاز تولید نخستین نسخه سایبرتراک با توجه به رکورد تعداد رزروهای این شرکت، یک اتفاق بسیار بزرگ قلمداد می‌شود. براساس یک آمارگیری، تا نوامبر 2022، پیش‌فروش تسلا سایبرتراک از 1.6 میلیون فراتر رفته است. آنطور که مشخص است قطعاً تسلا 1.6 میلیون فروش خواهد داشت، بااین‌حال همچنان تقاضا برای سایبرتراک وجود دارد.

طبق پیش‌بینی ایلان ماسک در ماه می، تسلا می‌تواند سالانه بین 250 تا 500 هزار سایبرتراک به‌فروش برساند. در همین راستا مدیرعامل تسلا اعلام داشت: «ما هر تعداد که مردم بخواهند و توانایی مالی داشته باشند، می‌سازیم.» وی همچنین بر سختی مقرون‌به‌صرفه کردن هزینه‌های کار تأکید داشت زیرا سایبرتراک یک خودروی جدید با روش ساخت جدید محسوب می‌شود.

بنابراین به‌نظر موفقیت آن تقریبا مسلم شده است، زیرا تا هنگامی که تسلا توانایی ساخت هر چه بیشتر دستگاه‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن را داشته باشد، باتوجه به اینکه پیکاپ‌ها سهم قابل توجهی در بازار ایالات متحده دارند، تقاضای زیادی نیز برای آن‌ها وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: وعده تکراری ایلان ماسک: خودروهای تسلا تا پایان سال جاری کاملا خودران می‌شوند

ساخت نخستین نسخه سایبرتراک

در مورد مشخصات ظاهری نخستین نسخه سایبرتراک فعلاً نمی‌توان اطلاعات زیادی ارائه داد زیرا در تصاویر منتشر شده این خودرو از سوی افراد احاطه شده است و قسمت زیادی از وسیله نقلیه دیده نمی‌شود. به‌هرحال تنها قسمت‌های قابل مشاهده آن سقف شیشه‌ای، شیشه جلو با برف پاک کن عظیم در سمت چپ و شیشه‌های کناری آن است.

بااین‌حال، از آنچه که قابل مشاهده است به‌نظر این پیکاپ تقریباً مشابه آخرین نمونه‌های اولیه بوده که در بسیاری از موارد در هفته‌های اخیر دیده شده‌اند.

نخستین نسخه سایبرتراک

در زمینه طراحی باید به طراحی قطبی سایبرتراک اشاره کنیم که به هیچ تسلا و یا خودروی دیگری شباهت ندارد. بنابراین چه بخواهیم چه نخواهیم، صرف‌نظر کردن از سایبرتراک با ظاهر عجیب و حواشی قبلی آن، غیرممکن خواهد بود. احتمالاً با شروع تحویل خودرو و راهیابی آن به خیابان‌ها، بیشترین عکس‌ها را به خود اختصاص دهد و سر و صدای فراوانی برای تسلا ایجاد خواهد کرد.

نخستین نسخه سایبرتراک

پیشرانه مدل پایه شتابی معادل 6.5 ثانیه داشته و توانایی طی کردن تا 400 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را دارد. شتاب مدل دو موتوره آن هم 4.5 ثانیه بوده و پس از هربار شارژ امکان پیمودن 480 کیلومتر مسافت را دارد. بنابراین تسلا سایبرتراک از پیشرانه‌هایی کاملاً الکتریکی استفاده کرده و در سه نسخه تک، دو و سه‌ موتوره به تولید می‌رسد.

نخستین نسخه سایبرتراک

از طرفی قوی‌ترین نسخه سایبرتراک شتابی 2.9 ثانیه‌ای داشته که تهدیدی برای خودروهای اسپرت و سوپراسپرت محسوب می‌شود. در سوی دیگر درباره این خودرو ثبت رکورد 10.8 ثانیه‌ای در درگ یک چهارم مایل نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به ادعای تسلا این نسخه از سایبرتراک تا 800 کیلومتر مسافت بعد از هربار شارژ را می‌پیماید. نسخه‌های مختلف سایبرتراک حداکثر سرعتی بین 180 و 210 کیلومتر در ساعت خواهند داشت.

نخستین نسخه سایبرتراک

به‌هرحال این یک نقطه عطف تاریخی برای تسلا و تیم گیگافکتوری تگزاس بوده، زیرا حاکی از شروع تولید پنجمین خودروی سواری تولیدی این برند پس از سه سال و نیم از آغاز تولید چهارمین خودروی خود، یعنی مدل Y، بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت نخستین نسخه سایبرتراک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر