coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تولد یک زرافه بدون خال در باغ وحشی در آمریکا

به تازگی تولد یک زرافه بدون خال در باغ وحشی در آمریکا مورد توجه فضای مجازی و رسانه‌ها قرار گرفته است. تولد این زرافه یکی از نادرترین اتفاقات در حیات وحش است.

تولد یک زرافه بدون خال در باغ وحش برایتس تنسی آمریکا توجه رسانه‌های ایرانی و خارجی را برانگیخت؛ زیرا این برای اولین بار است که یک زرافه بدون داشتن حتی یک خال متولد می‌شود. کارشناسان معتقدند که حداقل در سال‌های اخیر کسی زرافه بدون خال ندیده است. البته رنگ بدون خال پوست زرافه می‌تواند بزرگترین خطر برای یک زرافه تازه متولد شده باشد.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: اگر کشورها به شکل حیوانات درمی‌آمدند چه شکلی بودند؟ [+فیلم]

تولد یک زرافه بدون خال در باغ وحش رایتس تنسی آمریکا

در تاریخ ۳۱ ژوئیه، در باغ وحش برایتس تنسی زرافه جدیدی متولد شد که هیچ خالی نداشت و رنگ پوشش او قهوه‌ای یکدست بود.

درحالی‌که دانشمندان اذعان دارند که گونه‌ زرافه‌های مشبک (Giraffa reticulata) در موارد بسیار نادر بدون خال متولد می‌شوند، به‌گفته‌ مقامات باغ وحش تنسی هیچ نمونه زنده شناخته‌شده‌ای در هیچ جای دنیا وجود ندارد که این ویژگی را داشته باشد. مقامات باغ وحش از روز اول تولد زرافه بدون خال با کارشناسان مختلف تماس گرفته‌اند و از آن‌ها پرسیده‌اند که آیا قبلاً چنین زرافه‌ای دیده‌اند یا نه.

تولد یک زرافه بدون خال در باغ وحش رایتس تنسی آمریکا

به‌نوشته‌ ساینس‌آلرت، مشخص شده است که حداقل در سال‌های اخیر کسی زرافه بدون خال ندیده است. گزارش‌های تاریخی از زرافه‌ بدون خالی وجود دارد که در دهه‌ ۱۹۷۰ در ژاپن در اسارت متولد شد، اما تصویری از آن در فضای مجازی منتشر نشده است.

خال‌های متمایز تیره رنگی که روی بدن زرافه‌های مشبک دیده می‌شود، از نظر الگو یا شکل تصادفی نیستند، بلکه از مادرشان به ارث می‌رسند. تصور می‌شود این الگوهای متمایز به استتار جانور کمک می‌کند. بنابراین، زرافه‌های بدون خال ممکن است در حیات وحش نتوانند به‌خوبی از دید شکارچیان پنهان شوند.

در مطالعه‌ای، زرافه‌های جوانی که دارای خال‌های بزرگ‌تر و نامنظم‌تر بودند، شانس بقای بالاتری داشتند. اگرچه ارتباط میان اندازه و الگوی خال‌ها و شانس بقا از نوع همبستگی بود و خال‌ها می‌توانند در ارتباطات بصری یا کنترل دما نقش داشته باشند.

با توجه به خطرات احتمالی که در طبیعت برای زرافه‌های بدون خال وجود دارد، ممکن است زرافه بدون خال تنسی در اسارت وضعیت بهتری داشته باشد. چند هفته از تولدش می‌گذرد و قد او درحال‌حاضر حدود ۱٫۸ متر است.

تولد یک زرافه بدون خال در باغ وحش رایتس تنسی آمریکا

مسئولان باغ وحش از مردم خواسته‌اند در انتخاب نام او کمک کنند. کارشناسان امیدوارند انتشار خبر تولد زرافه بدون خال موجب شود مسئله حفاظت از زرافه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ده‌ها سال است زرافه‌ها در مسیر انقراضی خاموش حرکت می‌کنند که عمدتاً ناشی از تخریب زیستگاه، ناآرامی‌های اجتماعی و شکار غیرقانونی می‌شود. در طول ۳۰ سال گذشته، جمعیت زرافه‌های آفریقا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است و فقط ۱۶۰۰۰ زرافه مشبک باقی مانده است.

عجیب اینکه قدبلندترین پستانداران جهان در گذشته نیز مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. قبل از سال ۲۰۱۶، پژوهشگران حتی نمی‌دانستند که آن‌ها به چهار گونه تقسیم می‌شوند و در سال‌های اخیر حقایق جالبی درمورد آن‌ها آشکار شده است.

زرافه ماده متولدشده در باغ وحش تنسی تنها زرافه منحصر‌به‌فرد دنیا نیست، بلکه کل گروه زرافه‌ها استثنایی هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تولد یک زرافه بدون خال در باغ وحش رایتس تنسی آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر