coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تغییر نام چهارشنبه سوری و شب یلدا در تقویم ایران ؛ مصوبه عجیب شورای عالی انقلاب فرهنگی

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جدیدترین مصوبه خود، نام دو جشن باستانی ایرانی، یعنی چهارشنبه سوری و شب یلدا را تغییر داد. سوال اینجاست که مشکل این روزهای باستانی چه بوده که منجر به تغییر نام‌های آنها شده است؟

آخرین شب آذر ماه که به‌عنوان طولانی ترین شب سال و شب یلدا شناخته می‌شود، در تقویم رسمی ایران با نام «روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان» ثبت شده است. سه شنبه آخر سال یا همان چهارشنبه سوری هم که یکی دیگر از آیین های باستانی ایرانی است، به «روز تکریم همسایگان» تغییر نام داده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تغییر نام چهارشنبه سوری و شب یلدا در تقویم ایران

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین های باستانی شب یلدا و چهارشنبه سوری از سال 1403 در تقویم ملی ایران، با نام‌های روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان و روز تکریم همسایگان ثبت می‌شوند.

هنوز مشخص نیست که مشکل اسم‌های باستانی چه بوده که به یکی از چالش‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل شده و این نیاز را ایجاد کرده که حتما باید نام این روزهای باستانی را تغییر دهند.

تاکنون، بسیاری از روزها و آیین‌های باستانی ایران نادیده گرفته شدند و «تکریم» نمی‌شوند؛ اما از سال 1403 باید روز «تکریم» همسایگان را جشن بگیریم!

تغییر نام چهارشنبه سوری و شب یلدا در تقویم رسمی ایران

نظر شما درباره تغییر نام چهارشنبه سوری و شب یلدا در تقویم ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    وقتی *** متن ساده بلد نیست بخونه ،بودجه مملکت در همین چیزها هدر میره .
    تازه شانس آوردیم روز فرزند آوری ،روز چند همسری، روز *** وراج و … به تقویم هنوز اضافه نشده.

    پاسخ