coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

حاشیه نمایشگر آیفون 16 باریک‌تر از آیفون 15 خواهد بود

براساس گزارش رسانه‌ معتبر کره‌ای The Elec در طراحی برخی از مدل‌های آینده‌ی محصولات آیفون تکنولوژی BRS به کار برده خواهد شد. این فناوری باعث باریکتر شدن حاشیه نمایشگر آیفون 16 نسبت به نسل قبلی یعنی آیفون 15 می‌شود.این فناوری، به واسطه بهینه‌سازی چیدمان مدارهای زیر نمایشگر، قابلیت کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر را بدون کاهش کیفیت تصویر یا افزایش اندازه‌ی کلی گوشی فراهم می‌کند. این تغییرات نیازمند استفاده از فناوری‌های تولیدی پیشرفته و دقیق است؛ زیرا چیدمان فشرده‌تر مدارها و نیاز به انجام اتصالات پیچیده‌تر به سمت پایین، به چالش‌های فنی مهمی می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: 

باریک‌تر شدن حاشیه نمایشگر آیفون 16

یکی از عوامل اساسی در کاهش ضخامت حاشیه‌ها، مدارهای کنترل‌کننده‌ی نمایشگر (DDI) است که وظیفه‌ی فعال‌سازی و تنظیم نور پیکسل‌های پنل OLED را بر عهده دارند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ال‌جی دیسپلی، به منظور پاسخگویی به نیازهای اپل، قصد دارد تنوعی را در زنجیره‌ی تأمین DDI خود ایجاد کند. این اقدام شامل اضافه کردن شرکت Novatech از تایوان به لیست تأمین‌کنندگان ال‌جی دیسپلی است، که باعث بهبود کیفیت کنترل و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

حاشیه نمایشگر آیفون 16
حاشیه نمایشگر آیفون 16

هنوز اطلاعات دقیقی درباره اینکه آیا فناوری BRS برای تمامی مدل‌های آیفون 16 یا فقط برای مدل‌های پرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت، موجود نیست. با این حال، انتظار می‌رود که در مدل‌های پرو، به خصوص آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس، ابعاد نمایشگر بدون افزایش چشم‌گیر ابعاد گوشی، افزایش یابد.

با اینحال هنوز مشخص نیست که استفاده از این تکنولوژی باعث افزایش قیمت آیفون 16 خواهد شد یا نه. بهرحال همه‌چیز تا زمان عرضه محصول آینده اپل نامشخص است و باید منتظر ماند و دید.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر