coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

منتظر اختلال اینترنت در چند روز آینده باشید؛ طوفان خورشیدی در راه است

یک رخداد فضایی بی‌نظیر در حال تهدید سیستم‌های ناوبری و ارتباطات رادیویی در سراسر کره زمین است. طوفان خورشیدی با قدرتی بی‌نظیر در حال شکل‌گیری است که می‌تواند در روزهای آینده اثراتی وسیعی در سراسر جهان ایجاد کند. این اولین بار از زمان ژانویه 2005 است که مرکز پیش‌بینی هواشناسی فضایی ایالات متحده راجع به شکل‌گیری طوفان ژئومغناطیسی با قدرت G4 و در طول یک ساعت هشدار می‌دهد.

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود که این طوفان خورشیدی که تهدیدی برای ارتباطات رادیویی محسوب می‌شود، از اواخر روز جمعه 10 می تا اوایل روز یکشنبه 12 می در پنج مرحله مختلف اتفاق بیوفتد. این طوفان به اندازه‌ای قوی خواهد بود که سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) آن را با رتبه‌بندی G1 تا G5 مشخص کرده است.


بیشتر بخوانید:


تاثیر طوفان خورشیدی بر پدیدیه‌های طبیعی

هرچند انسان‌ها تا حد زیادی تحت تأثیر میدان مغناطیسی زمین محافظت شده‌اند، اما این نوع از طوفان‌های خورشیدی قادرند تا به شدت ماهواره‌ها و فضاپیماها را تحت تأثیر قرار دهند و باعث اختلالات جدی در سیستم‌های برق، ارتباطات و اینترنت شوند.

از جمله پیامدهایی که ممکن است این طوفان به همراه داشته باشد، می‌توان به شفق قطبی در برخی نقاط از جهان اشاره کرد. بر اساس اعلامیه‌های اداره هواشناسی بریتانیا، شفق قطبی احتمالاً در بخش‌های مختلفی از آسیا، اروپا و آمریکای شمالی قابل مشاهده خواهند بود که از کیفیت و زیبایی فراوانی برخوردار است.

با فرا رسیدن این طوفان خورشیدی، ابرهای گاز داغی که از تاج خورشید خارج می‌شوند، ذراتی پرانرژی را تشکیل می‌دهند. این ذرات پس از رسیدن به میدان مغناطیسی زمین، می‌توانند باعث بروز اختلالات و طوفان‌های خورشیدی گسترده‌ای شوند که پیامدهایی قابل توجه برای زمین و فضاپیماها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر