coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مصرف داروهای فشار خون خطر شکستگی استخوان در افراد مسن را دو برابر می کند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سالمندانی که به تازگی مصرف داروهای فشار خون را آغاز می‌کنند، بیش از دو برابر بیشتر در معرض شکستگی‌های ناشی از افتادن قرار دارند. این تحقیق که بر روی نزدیک به 30 هزار ساکن خانه سالمندان انجام شده، نشان داد که داروهای فشار خون می‌توانند باعث سرگیجه و افت موقتی فشار خون شوند، که این مسئله خطر افتادن و شکستگی را در افراد مسن افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


مصرف داروهای فشار خون

در حالی که این مطالعه اهمیت داروهای فشار خون را نفی نمی‌کند، پژوهشگران معتقدند باید توجه بیشتری به کسانی که برای اولین بار یا پس از دوره‌ای عدم مصرف دارو، شروع به درمان می‌کنند، داشته باشیم. جلوگیری از افتادن در نهایت می‌تواند نجات‌بخش باشد.

دیو گفت: “پرستاران نمی‌توانند این تعادل درست بین خطر و فایده را برقرار کنند اگر اطلاعات دقیقی درباره خطرات نداشته باشند. امیدوارم این مطالعه اطلاعاتی ارائه دهد که به آن‌ها کمک کند بهتر به بیماران خود خدمت کنند.”

مطالعه نشان داد که خطر شکستگی در 30 روز نخست پس از شروع مصرف داروهای فشار خون 5.4 در هر 100 نفر در سال است، در حالی که این رقم برای افرادی که این داروها را مصرف نمی‌کردند، 2.2 در هر 100 نفر در سال بود.

در حدود 2.5 میلیون آمریکایی در خانه‌های سالمندان یا مراکز زندگی کمکی زندگی می‌کنند و تا 50٪ از آن‌ها در سال دچار افتادن می‌شوند. پژوهشگران امیدوارند این مطالعه نیاز به حمایت بیشتر برای کاهش خطر آسیب در افراد آسیب‌پذیر را برجسته کند.

این تحقیق که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده اهمیت نظارت و مراقبت بیشتر از سالمندان در هنگام شروع درمان با داروهای فشار خون را برجسته کرده و نیاز به اطلاعات دقیق‌تر برای تعادل بین خطر و فایده این داروها را یادآور می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر