coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بازیگران سریال داریوش [بیوگرافی + عکس]

مجموعه‌ داریوش با بازی هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی و ژیلا شاهی از فیلم نت منتشر می‌شود. برای آشنایی با بازیگران سریال داریوش با ما همراه شوید.

سریال داریوش تازه‌ترین مجموعه‌ی شبکه نمایش خانگی فیلم نت است که به کارگردانی و نویسندگی هادی حجازی‌فر ساخته شده است. هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی سریال داریوش، نقش اصلی این مجموعه را نیز ایفا می‌کند.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های معمایی و درام ایرانی هستید، می‌توانید سریال داریوش را ساعت 08:00 صبح چهارشنبه هر هفته در پلتفرم فیلم‌نت تماشا کنید. در ادامه، زندگینامه و عکس بازیگران سریال داریوش و خلاصه داستان این مجموعه را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در پایین

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال داریوش

نوید محمودی تهیه‌کنندگی سریال داریوش را برعهده دارد. او پیش از این تهیه‌کنندگی مجموعه پربیننده‌ی پوست شیر را بر عهده داشت. سحر دولتشاهی، ژیلا شاهی، مهرداد صدیقیان، عباس جمشیدی‌فر، رامین راستاد، محسن قصابیان و امیر نوروزی در سریال داریوش نقش‌آفرینی می‌کنند.

بازیگران سریال داریوش
بازیگران سریال داریوش

سریال داریوش جایگزین مجموعه موفق افعی تهران شده است. گفتنی است سریال «داریوش» هم مانند مجموعه «پوست شیر» از محبوبیت نام و صدای داریوش، یکی از خواننده‌های مطرح پیش از انقلاب استفاده کرده است. این سریال از عبارت «تو برو سفر سلامت» و آهنگ خاطره‌انگیز «یاور همیشه مومن» داریوش، برای تیزر و تبلیغات استفاده کرده است.

هادی حجاری‌فر

بازیگران سریال داریوش

هادی حجاری‌فر، کارگردان، نویسنده و بازیگر سریال داریوش، در هفدهم خرداد ماه سال 1355 در شهر خوی آذربایجان غربی به دنیا آمده است. وی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته نمایش عروسکی و کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی است.

حجاری‌فر از کودکی عاشق بازیگری و نمایش بوده و فعالیت هنری خود را با تئاتر دانش آموزی آغاز کرده است. وی در سال 1377 وارد دانشگاه شد و توانست در دوره‌ی دانشجویی 24 نمایش را به عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان روی صحنه ببرد.

وی بازیگری را به صورت حرفه‌ای با ایفای نقش در فیلم مزرعه پدری ساخته‌ی رسول ملاقی پور آغاز کرد، اما به خاطر علاقه به کارگردانی، تا سال‌ها پیشنهادهای بازیگری را نپذیرفت، تا اینکه برای ایفای نقش شهید احمد متوسلیان در فیلم ایستاده در غبار به کارگردانی محمدحسین مهدویان، به عرصه بازیگری برگشت. حجازی‌فر فعالیت تلویزیونی خود را با کارگردانی سریال کرکره در سال 1391 آغاز کرد و سپس در سال 1396 در سریال نفس به عنوان بازیگر به نقش‌آفرینی پرداخت.

هادی حجازی‌فر در سال 1383 با یکی از همکلاسی‌های دانشگاه‌اش ازدواج کرد. حاصل زندگی مشترک این زوج هنرمند، پسری به نام هامون است.

از افتخارات کارنامه هنری هادی حجازی‌فر می‌توان به دریافت جوایزی همچون بهترین فیلمنامه در چهاردهمین جشن منتقدان سینما برای فیلم آتابای، جایزه چهره برگزیده سینما در هفتمین جایزه هنر انقلاب برای فیلم موقعیت مهدی، سیمرغ بلورین بهترین کارگردان فیلم اول از چهلمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم موقعیت مهدی و تندیس بهترین بازیگر مرد از هجدهمین جشن حافظ برای فیلم لاتاری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ایرانی 

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

ژیلا شاهی

عکس بازیگران سریال داریوش
عکس بازیگران سریال داریوش

بیوگرافی بازیگران سریال دایوش را با ژیلا شاهی ادامه می‌دهیم که وی متولد سال 1364 در اردبیل است. شاهی بازیگری را از سال 1380 با حضور در کلاس‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان اردبیل آغاز کرد و سپس وارد گروه‌های تئاتر شد.

او در 24 سالگی با شرکت در دوره‌های آموزشی استاد سمندریان در بازیگری حرفه‌ای‌تر شد و توانست با ایفای نقش‌هایی هر چند کوتاه، در سریال همه چیز آنجاست و سرزمین مادری، بازیگری در سریال‌های تلویزیونی را تجربه کند.

ژیلا شاهی در سال 1390 با نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی روییدن در باد، وارد سینما شد. او با بازی در نقش نجمه در فیلم قصر شیرین کنار حامد بهداد به شهرت رسید.

شاهی در آثاری همچون مجموعه تلویزیونی هفت‌خوان تا بهشت و فیلم‌های سینمایی خاکستر و برف، روزهای نارنجی، لرد و دلتنگی‌های عاشقانه ایفای نقش کرده است.

از افتخارات کارنامه هنری او می‌توان به دریافت انار طلایی بهترین بازیگر زن از نهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا و نامزدی او در جشنواره فیلم فجر برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکل زن اشاره کرد.

مهرداد صدیقیان

عکس بازیگران سریال داریوش

مهرداد صدیقیان در سی‌ام بهمن ماه سال 1367 در تهران به دنیا آمد. او دیپلم ریاضی دارد و فقط دو جلسه دانشگاه رفته است. سال 1384 وقتی 17 سال داشت، برای بازیگری در نقش اصلی فیلم عصر جمعه به کارگردانی مونا زندی تست داد و پذیرفته شد و برای اولین بار جلوی دوربین رفت.

سال 1385 با فیلم اتوبوس شب به کارگردانی کیومرث پوراحمد با زنده یاد خسرو شکیبایی همبازی شد. حضور او در کنار استاد شکیبایی یکی از بهترین اتفاق‌های مسیر بازیگریش بود.

صدیقیان تاکنون در فیلم‌های سینمایی بسیاری از جمله ماجرای نیمروز، اروند، مادر قلب اتمی، قاعده تصادف، حیران و یک خانواده محترم به ایفای نقش پرداخته است.

مهرداد صدیقیان در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است: «برای من خیلی مهم است که اندامم همیشه درست باشد چون بنظرم صورت و اندام یک بازیگر ابزار او هستند و باید همیشه درست و آماده باشند. خیلی حواسم است چه غذایی بخورم، ورزش کنم و شب‌ها زود بخوابم که در درجه اول برای سلامتی و در ادامه برای بازیگری است.»

صدیقیان برای نقش‌آفرینی در فیلم اتوبوس شب، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر آسیا در جشنواره آسیا پاسیفیک شد. همچنین او برای بازی در این فیلم در جشن خانه سینما، جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2024

بهترین سریال های کره ای 2024

سحر دولتشاهی

بازیگران سریال داریوش
بیوگرافی بازیگران سریال داریوش

سحر دولتشاهی زاده‌ی شانزدهم مهر ماه سال ۱۳۵۸در تهران است. او ابتدا در رشته مهندسی شیمی مشغول به تحصیل بود که از این رشته انصراف داد و در رشته‌ی ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه به ادامه تحصیل پرداخت. وی در سال 1370 با بازی در تئاتر نیمروز خواب آلود به طور حرفه‌ای وارد عرصه‌ی هنر شد.

دولتشاهی در دهه اول حضورش در سینما با اغلب کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران چون کیارستمی، بیضایی، فرمان آرا، فرهادی و کیمیایی همکاری داشته‌ است. بازی درخشان او در نقش نیلوفر در فیلم وارونگی مورد توجه منتقدان خارجی قرار گرفت و یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او به‌شمار می‌رود. گفتنی است او با این فیلم در شصت‌ونهمین مراسم جشنواره فیلم کن حضور پیدا کرد.

دولتشاهی در برنامه تلویزیونی گپ مجری و در برنامه دیگری با عنوان عقاید یک آکتور سینما مصاحبه‌کننده بوده‌ است. در دو برنامه تلویزیونی رادیو هفت و کتاب دا راوی و گوینده متن بوده و در فیلمی مستند با عنوان یادداشت‌های شهر شلوغ گزارشگری را تجربه کرده‌ است.

سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، پرکارترین سال‌های کارنامه هنری دولتشاهی است. او در این دو سال در ۸ فیلم بازی کرد.

فیلم چهارشنبه‌سوری (۱۳۸۴) نخستین حضور دولتشاهی در سینما بود. او برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های عصر یخبندان (۱۳۹۳)، چهارراه استانبول و عرق سرد (۱۳۹۶) برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شده‌ است. همچنین وی برای ایفای نقش در مجموعه‌ی قورباغه (۱۳۹۹–۱۴۰۰) نامزد بهترین بازیگر زن درام از جشن حافظ شد و در سال 1402 برای فیلم نبودنت، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از جشنواره فجر شد.

جالب است بدانید خانواده‌ی سحر دولتشاهی از نوادگان خاندان قاجاری دولتشاهی هستند. مادر او نایب رئیس فدراسیون شنا و هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم و پدرش مهندس مکانیک است. او یک خواهر و یک برادر دارد. برادرش دانش‌آموخته دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس محاسبات در کانادا و خواهرش دانش‌آموخته دانشگاه تهران و دکترای باستان‌شناسی در برلین است.

امیر نوروزی

بازیگران سریال داریوش

در ادامه زندگینامه بازیگران سریال داریوش می‌رسیم به امیر نوروزی که در سی‌ام مهر ماه سال 1365 در تهران به دنیا آمده و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تئاتر از دانشگاه هنر است.

نوروزی کارش را از سال 1394 با بازی در تئاتر B5-6 آغاز کرد. وی تا کنون به عنوان نقش اول در نمایش‌های بسیاری از جمله ارثیه سیزیف، روز پزشک و چشم در برابر چشم نقش‌آفرینی کرده است.

امیر نوروزی در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مامان نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

وی در سریال «می‌خواهم زنده بمانم» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی که از شبکه‌ی نمایش خانگی فیلیمو پخش شد، بازی کرده است. نوروزی در سال 1400 با نقش‌آفرینی در سریال «مردم معمولی» به شهرت رسید.

امیر نوروزی از بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ بود. این مجموعه طنز موفق به کارگردانی پیمان قاسم خانی و محسن چگینی ساخته شد و از شبکه نمایش خانگی منتشر شد.

گفتنی است نوروزی علاوه بر بازیگری، کارگردانی و نویسندگی می‌کند. فیلمنامه فیلم دربست از آثار او در حوزه نویسندگی است. وی همچنین کارگردانی و نویسندگی نمایش سرهنگ را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2024

بهترین سریال های HBO در سال 2024

محسن قصابیان

بازیگران سریال داریوش
زندگینامه بازیگران سریال داریوش

محسن قصابیان، زاده‌ی یکم مرداد ماه سال ۱۳۴۸ در شهر قوچان استان خراسان رضوی است. او در سال ۱۳۶۷ تحصیلات متوسطه را به پایان رساند و وارد دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر شد.

در سال ۱۳۷۲ مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری را دریافت کرد و سه سال بعد در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شد.

نقش‌آفرینی در نمایش «لیرشاه» به کارگردانی تاجبخش فنائیان، بازی در فیلم سینمایی «تونل» ساخته‌ی مجتبی راعی، کارگردانی نمایش «رمز جستجو» نوشته حمید پورعلی محمد، کارگردانی و بازی در نمایش «کبودان و اسفندیار» نوشته «آرمان امید» و بازی در نمایش «شهرزاد» به کارگردانی امیر دژاکام از جمله آثاری هستند که وی در آن‌ها حضور داشته است.

محسن قصابیان در سال 1400 برای بازی در فیلم منصور به کارگردانی سیاوش سرمدی مورد تحسین تماشاگران قرار گرفت. او درباره‌ی سخت‌گیری در قبول نقش می‌گوید: «مدت‌ها از بازیگری فیلم و سریال فاصله گرفته بودم، بازیگری علاقه و حرفه همیشگی من بوده است اما تصمیم گرفتم در انتخاب کار سخت‌گیر باشم.»

محسن قصابیان علاوه بر بازیگری، تدریس و نویسندگی هم می‌کند. او در این باره گفته است: «این روزها بیشتر وقتم به تدریس و نوشتن می‌گذرد. کتابی هم در مورد بازیگری دارم با نام «لوگوس» که نمی دانم کی تمام می‌شود.»

عباس جمشیدی‌فر

بازیگران سریال داریوش

عباس جمشیدی‌فر در هفدهم شهریور ماه سال ۱۳۵۹در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته تئاتر و سینماست و حرفه خود را از اواخر دهه ۱۳۷۰ با بازی و نوشتن چند تئاتر آغاز کرد.

جمشیدی‌فر پس از چندین سال کار در تئاتر، با بازی در مجموعه تلویزیونی روزگار خوش حبیب آقا شناخته شد و سپس با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی سه دونگ سه دونگ که در ماه رمضان از شبکه تهران پخش شد، به شهرت رسید. سه دونگ سه دونگ یکی از پربیننده‌ترین و بهترین سریال های طنز ایرانی در سال بود.

با اینکه جمشیدی‌فر یکی از بازیگران پرکار سریال‌های تلویزیونی شده است، اما همچنان در تئاتر به طور حرفه‌ای حضور دارد. بیدارباش، باغ شیشه‌ای، خانه اجاره‌ای، پیامکی از دیار باقی، پنج دری، خوشنام، خروس جنگی و دیوار برخی از آثار کارنامه هنری عباس جمشیدی فر هستند.

از افتخارات کارنامه‌ی هنری جمشیدی‌فر می‌توان کسب جایزه اول بازیگری برای بازی در نمایش «چنان دل کندم» به کارگردانی «جواد عزتی» از جشنواره تئاتر فجر در سال 1379، دریافت جایزه سوم بازیگری از جشنواره فجر در سال 1382 برای بازی در نمایش «دن کیشوت» به کارگردانی «عقیل تقی‌زاده» و دریافت جایزه سوم بازیگری برای ایفای نقش در نمایش «آندورا» از جشنواره دانشجویی فجر در سال 1394 را نام برد.

عباس جمشیدی‌فر سابقه‌ی کار در رادیو را هم دارد، او در این باره می‌گوید: «سال 91 از طریق همکار قدیمی‌ام میثم عبدی وارد رادیو شدم. آدم وقتی پشت آن میکروفن حضور دارد احساس می‌کند تمام دنیا آن میکروفن است.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مارول 2024

بهترین سریال های 2023

رامین راستاد

بازیگران سریال داریوش
بازیگران سریال داریوش

زندگینامه بازیگران سریال داریوش را با رامین راستاد به پایان می‌رسانیم. وی در دوم خرداد ماه سال ۱۳۵۱ در مشهد به دنیا آمد. راستاد دانشجوی انصرافی ترم سه رشته ادبیات بوده و به خاطر علاقه و اشتیاقی که به بازیگری داشت، پس از انصراف از دانشگاه در کلاس های بازیگری استاد امین تارخ شرکت کرد.

راستاد در سال 1375 با ایفای نقش در فیلم «حریف دل» وارد دنیای بازیگری شد. او با حضور در سریال زیر تیغ و همبازی شدن با بازیگران مشهوری همچون پرویز پرستویی به شهرت رسید. وی علاوه‌ بر بازیگری به‌ عنوان طراح گریم و دستیار کارگردان نیز با پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی همکاری داشته است.

فیلم‌‌های وابل (۱۴۰۱)، خداحافظ المپیک (۱۴۰۱)، برای مرجان (۱۳۹۹)، مشت آخر (۱۳۹۸)، دنیای گمشده (۱۳۹۷)، کامیون (۱۳۹۶)، آزاد به قید شرط (۱۳۹۵)، شام عاشقانه سه‌نفره (۱۳۹۵)، رسوایی ۲ (۱۳۹۴)، آزاد راه (۱۳۸۹)، ایستگاه آخر (۱۳۸۹)، چسب زخم (۱۳۸۹) و مرگ کسب‌وکار من است (۱۳۸۹) از آثار کارنامه‌ی هنری رامین راستاد هستند.

جالب است بدانید راستاد از بازیگران سریال راز ناتمام بوده و در این مجموعه تاریخی که به تازگی از شبکه یک پخش شده، نقش آیت‌الله رفسنجانی را ایفا کرده است.

رامین راستاد سال‌هاست ازدواج کرده و صاحب یک دختر به نام صدف و یک پسر بنام ارشک است.

 خلاصه داستان سریال داریوش

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال داریوش از فیلم‌ نت، سراغ قصه این مجموعه معمایی، درام و جنایی می‌رویم که روایتگر زندگی پرفراز و نشیب مردی به نام داریوش است.

بازیگران سریال داریوش

در خلاصه داستان سریال داریوش آمده است: «بهرام با داریوش که سال‌هاست در ترکیه زندگی می‌کند، تماس می‌گیرد و به او اطلاع می‌دهد که از خانواده مقتول رضایت گرفته است. با بازگشت داریوش به ایران، او با پیشنهاد بهمن درباره بازگرداندن طلاهایی که پانزده سال پیش پنهان کرده است، روبه‌رو می‌شود. داریوش در این مسیر درگیر چالش‌های بسیاری می‌شود.»

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال داریوش نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این مجموعه هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی، ژیلا شاهی، مهرداد صدیقیان، عباس جمشیدی‌فر، رامین راستاد، محسن قصابیان و امیر نوروزی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کارگردان سریال داریوش کیست؟

مجموعه داریوش در ژانر اجتماعی به کارگردانی هادی حجازی‌فر ساخته شده است.

سریال داریوش چند قسمتی است؟

مجموعه داریوش در 13 قسمت به تهیه‌کنندگی نوید محمودی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال داریوش چیست؟ آیا از تماشای سریال‌های اجتماعی و درام ایرانی لذت می‌برید؟ نظرات خود را با بخش سینما و تلویزیون تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر