coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

شیائومی و یونی‌ساک ادعا می‌کنند در حال توسعه پردازنده‌های موبایل 4 نانومتری هستند

غول‌های تلفن همراه چینی، شیائومی و یونی‌ساک، به تازگی اعلام کرده‌اند که در مسیر توسعه پردازنده‌های موبایل 4 نانومتری خود گام‌های بزرگی برداشته‌اند. این اقدام می‌تواند وابستگی چین به تولیدکنندگان خارجی مانند کوالکام و مدیاتک را کاهش دهد. این خبر همزمان با تلاش‌های دولت چین برای خودکفایی بیشتر در صنعت نیمه‌هادی منتشر شده که با حمایت‌های قوی دولت همراه است.

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط Liberty Times و Commercial Times، هر دو شرکت شیائومی و یونی‌ساک فرآیند “تِیپ اوت” (Tape-out) تراشه‌های ۴ نانومتری داخلی خود را با موفقیت به پایان رسانده‌اند. این مرحله مهمی در چرخه توسعه محسوب می‌شود که در آن طراحی نهایی شده و به یک کارخانه تولید ارسال می‌شود. با این حال، گزارش‌ها تصریح می‌کنند که این تراشه‌ها از هسته‌های مالکیت معنوی (IP) خارجی از ARM و IMG استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید تکراتو


بیشتر بخوانید:


شیائومی و یونی‌ساک پیشرفت چشمگیری در توسعه پردازنده‌های موبایل 4 نانومتری داشته‌اند

شیائومی به عنوان یک نیروی بزرگ در تولید تلفن‌های هوشمند ظهور کرده و در سه ماهه اول سال 2024 رتبه سوم جهانی را پس از اپل و سامسونگ به دست آورده است. همچنین، گفته می‌شود که شیائومی در حال توسعه یک تراشه 4 نانومتری رقابتی است که می‌تواند با Kirin 9000s هواوی رقابت کند و احتمالاً اواخر امسال عرضه خواهد شد.

تراشه Kirin بر پایه فرآیند ۷ نانومتری شرکت SMIC، یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ تراشه چینی، تولید شده است. همکاری‌های گذشته شیائومی با کوالکام، آن‌ها را برای موفقیت بلندمدت در زمینه توسعه تراشه‌ها در موقعیت خوبی قرار داده است.

از سوی دیگر، یونی‌ساک، یک طراح تراشه بدون کارخانه مستقر در شانگهای که در تکنولوژی‌های ارتباطات موبایل و اتصال تخصص دارد، نیز گفته می‌شود که در مسیر 4 نانومتری قرار دارد. تراشه این شرکت که مرحله تِیپ اوت را تکمیل کرده، عملکردی معادل با Snapdragon 888 کوالکام دارد.

با این حال، تحلیلگران هشدار می‌دهند که استفاده گسترده از سیستم‌های روی تراشه (SoC) ۴ نانومتری تولید داخل در تلفن‌های هوشمند چینی احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ رخ نخواهد داد. در حال حاضر، بازیگران تثبیت شده‌ای مانند مدیاتک و کوالکام موقعیت غالبی در بازار چین دارند.

این پیشرفت می‌تواند نقطه عطفی برای صنعت نیمه‌هادی چین باشد. به رهبری هواوی و با ورود شیائومی و یونی‌ساک به این عرصه، تولیدکنندگان تراشه داخلی ممکن است به رقابت با رقبای بین‌المللی بپردازند. این تغییر می‌تواند وابستگی چین به فناوری خارجی را کاهش داده و در عین حال نوآوری و رقابت جهانی در بخش نیمه‌هادی را ترویج دهد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر