coinex
otetmarket
propification.com

شرکت OpenAI برای جذب سرمایه 100 میلیارد دلاری وارد مذاکره شد؛ سرمایه‌گذاری بزرگ Thrive Capital در OpenAI

گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت OpenAI سازنده محبوب ChatGPT، در حال مذاکره برای جمع‌آوری سرمایه است که ارزش آن را به بیش از 100 میلیارد دلار برساند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، این دور مالی قرار است به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری Thrive Capital صورت گیرد که نزدیک به 1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. همچنین، گفته می‌شود که شرکت مایکروسافت، که از حامیان بزرگ OpenAI است، نیز در این دور مالی شرکت خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:


شرکت OpenAI و رقابت با گوگل؛ معرفی موتور جستجوی جدید SearchGPT

پیش از این در اوایل سال جاری، ارزش شرکت OpenAI به 80 میلیارد دلار می‌رسید که در سال قبل از آن 29 میلیارد دلار بود. در حال حاضر درآمد سالانه این شرکت به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده است. رشد سریع این شرکت در اواخر سال 2022 با راه‌اندازی ChatGPT آغاز شد و همچنان با راه‌اندازی محصولات جدید برای کسب‌وکارها و ورود به حوزه تولید عکس و ویدیو با هوش مصنوعی در حال پیشرفت است.

OpenAI در آستانه تبدیل شدن به شرکتی با ارزش بالای 100 میلیارد دلار

این اخبار پس از اعلام هفته گذشته OpenAI مبنی بر رونمایی از نمونه اولیه موتور جستجوی جدید خود به نام SearchGPT منتشر می‌شود. هدف این موتور ارائه پاسخ‌هایی سریع و دقیق با منابع واضح و مرتبط به کاربران است.

این ابزار در حال حاضر با گروه کوچکی از کاربران آزمایش می‌شود و در آینده قرار است با ChatGPT ادغام شود. این اقدام می‌تواند بر گوگل و موتور جستجوی آن تاثیر بگذارد، چرا که از زمان معرفی ChatGPT، سرمایه‌گذاران شرکت آلفابت نگران از دست رفتن سهم بازار گوگل بوده‌اند.

مدیرعامل OpenAI، سم آلتمن، در پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد: “ما بر این باوریم که می‌توانیم جستجو را بهتر از وضعیت فعلی‌اش کنیم.” این شرکت همچنان به دنبال راه‌هایی است تا جستجو را به صورت طبیعی و شهودی‌تر انجام دهد و امکان پرسش‌های پیگیری همانند یک گفتگوی عادی را فراهم کند.

سخنگوی OpenAI از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر