coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

توضیح وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ ؛ چرا اینترنت کند است؟

توضیح وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ نشان از در دستور کار بودن این حق قانونی مردم دارد. اما کسی با شرایط کنونی نمی‌تواند به آینده آن امیدوار باشد.

امروز جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس برگزار و یکی از چهره‌های حاضر در این جلسه، وزیر ارتباطات بود. حضور وی در این جلسه، فرصتی برای اصحاب رسانه و حتی مردم بوجود آورد که توضیح وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ و آینده آن را بشنویم. هاشمی در بخشی از جوابش به سؤال خبرنگار می‌گوید که باید یک مدیریت قانونمند در فضای مجازی ایجاد شود. همچنین وی گفت که سؤال رفع فیلترینگ جوال بله یا خیر ندارد.

راهنمای خرید تکراتو

به نقل از خبرگزای خانه ملت؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مورد علت کندی اینترنت و سرعت اینترنت نیز توضیحاتی داده است. جزئیات سخنان هاشمی و ویدئو کامل سخنان وی را می‌توانید در ادامه مطلب دنبال کنید.

توضیح وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه امروز کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی حاضر شد و پس از پایان جلسه پاسخگوی چند سؤال خبرنگاران شد. وی در پاسخ به مسئله فیلترینگ گفت: «گزارش‌هایی در حوزه‌های مختلف متناسب با شرایطی که وجود دارد و کیفیت ارتباطات آماده کرده‌ایم و دستگاه‌های ذی‌مدخل هم در این خصوص مأموریت‌هایی را از سمت مرکز ملی فضای مجازی دارند. در واقع، طراحی‌ها از سمت حوزه‌های مختلف انجام بشود و در اختیار به مرکز ملی قرار بگیرد. مرکز ملی هم جمع‌بندی نهایی را انجام می‌دهد و در شورای عالی فضای مجازی طرح موضوع می‌کند.»

وی در پاسخ به این سوال اینکه فیلترینگ برداشته می‌شود؟ نیز از «مدیریت قانومند» و «مدیریت هوشمند» گفت که با توجه به اشاره به «محتوای مورد نیاز فضای دانشگاهی» بی‌شباهت به مسئله اینترنت طبقاتی نبود. هاشمی درباره رفع فیلترینگ توضیح داد:

«باید یک مدیریت قانومند در این فضا اتفاق بیفتد؛ اما مردم هم طبیعتاً نیازهایی در این فضا دارند، مثلاً فضای دانشگاهی به یک سری محتوای آموزشی نیاز دارد، که باید مدیریت هوشمند اتفاق بیفتد. این چیزی است که همه مردم باید مطالبه کنند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباب کندی اینترنت به خصوص در هفته‌ها و روزهای اخیر نیز گفت: «شرایط موجود این روزها باعث افزایش حجم محتواهای تولیدی شده که منجر به بروز اختلالات شبکه اینترنت در سراسر دنیا شده است.»

توضیح وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ

ستار هاشمی افزود:

«با تشکیل کارگروه بررسی و پایش کیفیت شبکه در تلاش است تا نقاط گلوگاهی زیرساخت‌های شبکه را شناسایی کند.»

هاشمی همچنین اضافه کرد: «است که «تا کنون دستاوردهای خوبی داشته‌ایم که به زودی گزارش آن را به مردم ارائه می‌کنیم.»

وزیر ارتباطات در پایان به دغده رئیس جمهور در مسئله فروش فیلترشکن‌ بیان کرد:

«فیلترشکن‌های غیرمجاز که از مجاری غیررسمی در شبکه ارتباطات کشور فعالیت می‌کنند باعث ایجاد آلودگی در زیرساخت‌های شبکه شده‌اند. طبیعتاً این یک دغدغه جدی است و بخشی از مشکلات موجود در کیفیت شبکه به‌واسطه استفاده از همین فیلترشکن‌ها است. بنابراین، دغدغه آقای رئیس‌جمهور دغدغه درستی است که ما بتوانیم این آلودگی‌های موجود در شبکه را به حداقل برسانیم. بخش قابل توجهی از حملات سایبری و اتفاقاتی که در سنوات گذشته شاهد بوده‌ایم، به خاطر همین موضوع است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص آخرین وضعیت فیلترینگ چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر