راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سرپرست معاونت رگولاتوری از واقعی بودن حجم بسته‌های اینترنت خبر داد

سرپرست معاونت رگولاتوری شکایات مطرح شده در خصوص کم بودن حجم بسته‌های اینترنت را رد کرد. او در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

از دی ماه سال 1402 که افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی اجرایی شد، بسیاری از کاربران اعلام کردند که حجم بسته‌های اینترنتی گرچه مشخص است اما واقعی نیست و همین موضوع باعث می‌شود زودتر از موعد مقرر تمام شوند. در پی شکایات مطرح شده، ستار هاشمی اعلام کرد که این موضوع را بررسی می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

حجم بسته‌های اینترنت واقعی است

اکنون به گزارش ایلنا، سید محمد امامی، سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در این باره توضیح داد: «این بررسی در حوزه اینترنت ثابت و سیار در حال انجام است و نتایج بررسی تا کنون حاکی از این نبوده که اپراتورها در این مسئله تخلفی را انجام داده‌اند. اگر در هر مرحله از بررسی به این نتیجه برسیم که تخلفی انجام شده است، حتما برخورد خواهیم کرد و مطابق مواردی که در پروانه‌های فعالیت اپراتورها وجود دارد، اخطار و جریمه را در نظر می‌گیریم.»

طبق اعلام وی، اپراتورها ملزم به ارائه شاخص‌هایی برای ارزیابی میزان مصرف کاربران در بخش فنی خود شده‌اند. بنابراین کاربران می‌توانند میزان مصرف خود را از اپلیکیشن‌ها و سایت اپراتور موردنظر خود، مشاهده کنند. امامی ادامه داد:

ممکن است در گوشی تلفن همراه نرم‌افزاری در حال به‌روزرسانی دستی یا خودکار باشد که کاربر از آن اطلاعی ندارد، یا شرایطی باشد که کاربر نرم‌افزار پرمصرفی را روشن کند؛ همه این موارد حتی با خاموش بودن صفحه تلفن همراه به افزایش مصرف اینترنت منجر می‌شود.

سرپرست معاونت رگولاتوری از واقعی بودن حجم بسته‌های اینترنت خبر داد

بر اساس گفته‌های وی، تعرفه ترافیک داخلی و بین‌المللی جداگانه محاسبه می‌شود. بنابراین تعرفه استفاده از  اپلیکیشن‌های بومی با سایر برنامه‌هایی که تعرفه‌های بالاتری دارند، فرق می‌کنند و استفاده کاربران از چنین برنامه‌هایی باعث می‌شود حجم مصرفی‌شان بین‌الملل حساب شده و بسته‌های اینترنتشان هم زودتر تمام شود.

سرپرست معاونت رگولاتوری اظهار کرد: «بررسی وضعیت میزان مصرف اینترنت در بستر هر کدام از اپراتورها به وسیله اپلیکیشن‌ و سایتی که دارند، قابل رصد است و کاربران می‌توانند با مراجعه به آن اپلیکیشن‌ها میزان مصرف خود را مدیریت کرده و ببینند میزان حجمی که خریداری کرده‌اند به چه شکلی استفاده شده است. تجهیزاتی که در داخل شبکه اپراتورها وجود دارد حجم بسته‌ها را از نظر فنی و با یک استاندارد مشخص محاسبه می‌کنند.»

وی در پایان گفت:

شمارنده‌هایی که حجم بسته‌ها را در اپراتورها محاسبه می‌کنند، استاندارد مورد تأیید وندورهای معروف دنیا (تأمین‌کننده) را دارد و چیزی نیست که قابل دستکاری باشد. وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اصرار دارد که کاربران هر بسته‌ای را که خریداری کرده‌اند، دریافت کنند و میزان مصرفشان واقعی باشد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر