;
coinex

فروش عینک هوشمند واقعیت افزوده‌ی سونی در 10 کشور مختلف (ویدیو)

sonys-smarteyeglass-augmented-reality-glasses-on-sale-in-10-counties

درست بعد از این که چند ماه پیش سونی از عینک هوشمند واقعیت افزوده خود به نام SmartEyeglass پرده برداری کرد به سرعت توسط رسانه های فن آوری و منتقدان به عنوان نامناسب، بدشکل، و رنگ ورو رفته برچسب  گذاری شد. خوشبختانه (یا متاسفانه)، سونی تصمیم گرفته است تا به دنبال آزمایش عینک برود و عینک هوشمند را در 10 کشور مختلف عرضه نماید و فروش آن نیز چند هفته پیش شروع‌ شده ‌است.

این عینک با برچسب “Developer Edition” یا “نسخه‌ی توسعه‌دهنده” و با قیمت 840 دلار در حال فروش بوده است و البته انتظار نداشته باشید زمانی که آن را به چشم می زنید دیگران به شما حسادت کنند.

با کثرت  تبلیغات اخیر هدست واقعیت مجازی  گیج نشوید، که یکی از همین تبلیغات را سونی با نام Project Mopheus دارد. SmartEyeglass ذاتاً یک صفحه نمایش واقعیت افزوده است. این به این معنی است که  لنز به عنوان نوعی از صفحه نمایش های ویدئویی شفاف عمل کرده که می تواند اطلاعات را بر روی آنچه شما از محیط اطراف خود می بینید، پوشش دهد. نسخه‌های اولیه از این عینک هوشمند می‌تواند امکاناتی نظیر جهت و زمان حرکت اتوبوس‌ها و قطارها را شامل شود.

با اینکه از قبل، عینک هوشمند واقعیت افزوده‌ی SmartEyeglass در چندین کشور پیش فروش بود، حالا این عینک در کشورهای بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، اسپانیا، سوئد، انگلستان و آمریکا در دسترس است. این فروش برای تمامی مصرف کنندگان کشورهای آمریکا، آلمان، انگلستان و ژاپن به صورت نامحدود وجود داشته و برای بازارِ سایر کشورهای نامبرده نیز محدود به مشتریانِ تجاری می باشد.

هیچ شکی در این نیست که SmartEyeglass هنوز تا ظهور در بازار بزرگ مصرف کنندگان راه زیادی در پیش خواهد داشت، اما همان گونه که عینک هوشمند گوگل، گوگل گلس (Google Glass)، نشان داد، هنوز پتانسیل زیادی برای تکنولوژی در بین توسعه دهندگان وجود دارد، و همچنین قیمت گذاری اش بر روی 840 دلار، گوی سبقت را در مقایسه با گوگل گلسِ 1500 دلاری گرفته است و این امر سد کوچک تری برای توسعه دهندگان به جهت حرکت به سمت این تکنولوژی، برای اینکه بفهمند که چه کارهایی می توانند با این دستگاه انجام دهند، خواهد بود.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    این عینک همانند گوگل گلس میباشد.چطور این عینک امکاناتی نظیر از جمله جهت و زمان اتوبوس و قطار ها را مشخص میکند؟

    پاسخ

    خب الگوریتم های مورد استفاده رو که لو نمی دن ولی کلیاتش اینه که از داده های gps و داده های مربوط به حرکت قطارها و اتوبوس هایی که رایگان از سازمان های مربوطه دریافت می کنن، البته این که به صورت زنده بخواد نمایش بده باید حتما از gps باشه

    پاسخ

    کاربردش چیه؟میشه لطفا یه کم توضیح بدید

    پاسخ

    کاربرداش که می تونه فراوان باشه ولی تا وقتی که این تکنولوژی بخواد به کمال برسه، شاید بهترین کاربردهایی که میشه واسه این عینک نام برد این باشه که استفاده از دست رو برای پیامک دادن، عکس گرفتن و از این قبیل کارها کمتر می کنه

    پاسخ