;
coinex

نوکیا قبل از سامسونگ گوشی های هوشمند با صفحه نمایش های آمولد ایجاد کرد

گوشی های هوشمند با صفحه نمایش های آمولد. اولین گوشی هوشمند جهان با این صفحه نمایش آمولد، توسط سامسونگ ساخته نشد.

گوشی های هوشمند سامسونگ به دلایل زیادی مشهور هستند، یکی از این دلایل داشتن صفحه نمایش آمولد یا سوپر آمولد (Super AMOLED) می باشد. تقریبا همه ی گوشی های هوشمند مدل بالای سامسونگ، دارای ویژگی صفحه نمایش های آمولد می باشند و در واقع سامسونگ از این تکنولوژی حتی قبل از راه اندازی اولین گوشی اندرویدش استفاده می کرده است. با این وجود، اولین گوشی هوشمند جهان با این صفحه نمایش آمولد، توسط سامسونگ ساخته نشد.

نوکیا ان ۸۵ (Nokia N85) اولین گوشی هوشمندی است که با صفحه نمایش آمولد مجهز شده بود (یک صفحه نمایش ۲.۶ اینچی با کیفیت ۳۲۰×۲۴۰ پیکسلی)، این گوشی در آگوست سال ۲۰۰۸ اعلام شد و در اوایل اکتبر همان سال عرضه شد. این گوشی کشویی دو طرفه مبتنی بر سیستم عامل سیمبین (Symbian) با ویژگی های پیشرفته ای در زمان خود از جمله HSDPA، وای-فای و دوربین عقب ۵ مگا پیکسلی با لنز کارل زایس (Carl Zeiss) و فوکوس خودکار همراه بود.

اولین گوشی هوشمند آمولد سامسونگ i7110 بود که در اواخر اکتبر سال ۲۰۰۸ اعلام شد، اما همان سال به بازار عرضه نشد و انتشار آن تا فوریه سال ۲۰۰۹ به طول انجامید. درست مانند نوکیا ان ۸۵، این مدل سامسونگ هم سیمبین را اجرا می کرد و دارای صفحه نمایشی ۲.۶ اینچی آمولد با کیفیت ۳۲۰×۲۴۰ پیکسلی بود با این تفاوت که طراحی این گوشی ساده بود و مانند نوکیا کشویی نبود.

شایان ذکر است که در سال ۲۰۰۸ تعداد زیادی از گوشی های با صفحه نمایش اولد (OLED ،Organic Light-Emitting Diode) وجود داشته است، اما آمولد (Active-Matrix Organic Light-Emitting Diode) به عنوان یک تکنولوژی برتر با بهبود چیزهای زیادی از جمله مصرف برق کمتر و ارائه ی تعداد پاسخ های سریعتر، معرفی شد. مطمئنا زمانی که صفحه نمایش های این دو گوشی از تکنولوژی آمولد استفاده می کردند، در برابر نور آفتاب عملکرد ضعیفی ارائه می دادند. همچنین این صفحه نمایش ها لمسی نبوده اند.

نوکیا ان ۸۵ (Nokia N85) اولین گوشی هوشمند که با صفحه نمایش آمولد مجهز شده بود

اولین گوشی هوشمند آمولد سامسونگ i7110 بود که در اواخر اکتبر سال ۲۰۰۸ اعلام شد، اما همان سال به بازار عرضه نشد و انتشار آن تا فوریه سال ۲۰۰۹ به طول انجامید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر