;
coinex

نگاه نزدیک به لومیا ۹۵۰: بررسی خانواده لومیا بعد از رویداد مایکروسافت

نگاه نزدیک به لومیا 950: بررسی خانواده لومیا بعد از رویداد مایکروسافت

مایکروسافت دیشب و با استفاده از رویدادی که در نیویورک برگزار کرد یک بار دیگر قدرت خود را به رخ رقیبانش کشید. جایی که آن ها با پرده برداری از مجموعه ای از تکنولوژی های خوب خود نمایی کردند و نوید عرضه ی محصولات جدید را در فصل تعطیلات دادند.

مایکروسافت در بخش گوشی های هوشمند،دو گوشی خوب و قابل توجه ویندوز فون را معرفی کرد. لومیا 950 و لومیا 950 ایکس ال. در این مطلب ما قصد داریم لومیا 950 را برسی کنیم که از لحاظ بزرگی اندازه، مدیریت آن در دست، آسان تر از گونه ی دیگر بوده و به نظر می رسد پتانسیل بالقوه ی آن در جذب مشتری بالا تر باشد.

طراحی

در حالی که شاید خیلی ها ذوق و شوق کار کردن و داشتن این گوشی را داشته باشند، خصوصاً این که سیستم عامل آن ویندوز 10 می باشد، ممکن است طراحی و ظاهر این گوشی قدری از میزان این ذوق بکاهد و موجب کسل کنندگی شود.

 بدنه ی پلاستیکی گوشی به همراه گوشه های گرد آن بیش از هر چیزی جلب توجه می کند و همین موضوع فکر ما را به سمت لومیا 640 می برد.  به نوعی می توان گفت که طراحی این گوشی نسبت به گوشی های دیگری که اخیراً  معرفی شدند خیلی قابل توجه نیست. شاید ما سری قبلی گوشی های هوشمند لومیا مثل 1520 و 930 را از لحاظ ظاهری و طراحی بیشتر ترجیح دهیم.

صفحه نمایش

از نظر صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن بسیار بالایی است و حتی می تواند یکی از برترین ها در دنیا باشد. صفحه نمایش گوشی 5.2 اینچی بوده و دارای رزولوشن 2560*1440 کواد اچ دی از نوع AMOLED می باشد. با توجه به اندازه صفحه نمایش و رزولوشن مشخص است که این گوشی با تراکم پیکسلی 565 پیکسل بر اینچ کار می کند.

در رویداد مایکروسافت تحت شرایط نوری کم، نمایش نور صفحه ی آن به اندازه ای بود که به خوبی برای چشم قابل دیدن بود و ما می دانیم که این از قابلیت های تکنولوژی AMOLED است. شاید یکی از دلایل  تصمیم استفاده از این صفحه نمایش خاص این است که، بر خلاف نمایشگر LCD، به میزان مصرف باتری کمک می کند.

از نظر صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن بسیار بالایی است و حتی می تواند یکی از برترین ها در دنیا باشد.

نرم افزار و سیستم عامل

جدا از این که گوشی لومیا 950 از مشخصات سطح بالایی استفاده می کند، نکته ی قابل توجه راجع به آن این است که از اولین گوشی هایی خواهد بود که ویندوز 10 را اجرا می کند. از جمله برنامه هایی که به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب هستند می توان به آفیس، کورتونا، وان درایو، اسکایپ، ادج بروزر و آوتلوک اشاره کرد.

با صرف کردن اندکی زمان و کار کردن با گوشی می توان با طرح بندی و عملکرد گوشی آشنا شد. اما چیزی که واقعاً راجع به آن هیجان انگیز است، ویژگی کانتینیوم آن می باشد که برای استفاده کاملاً آماده شده است. این ویژگی که با یک ماوس و کیبورد خارجی کار می کند، اجازه می دهد تا شما از گوشی به عنوان کامپیوتر استفاده کنید و با ماوس و کیبورد متصل به آن، کنترل گوشی را در اختیار داشته باشید. بنابراین برنامه های آفیس عملکرد یکسانی را بر روی کامپیوتر و گوشی خواهند داشت.

 بدون شک این یک دستاورد بزرگ برای مایکروسافت است، چرا که شما می توانید همان عملی را که بر روی یک کامپیوتر دسکتاپ می کنید را با گوشی ای که در دست دارید انجام دهید.

جدا از این که گوشی لومیا 950 از مشخصات سطح بالایی استفاده می کند، نکته ی قابل توجه راجع به آن این است که از اولین گوشی هایی خواهد بود که ویندوز 10 را اجرا می کند.

پردازشگر و حافظه

هر چند که چیپ ست به کار رفته در این گوشی در طبقه بندی تراشه های سطح بالای کوالکام قرار ندارد، اما پردازنده ی 6 هسته ای اسنپدراگون 808 و رم 3 گیگابایتی به اندازه ای مشخصات خوب و قابل قبولی هستند که توان پردازشی بالایی برای گوشی رقم بزنند. حقیقتی که وجود دارد این است که مایکروسافت در حال بهینه سازی پلتفرم خود برای رسیدن به بازدهی فوق العاده حتی در گوشی های با مشخصات سطح پایین می باشد.

از لحاظ میزان حافظه برای ذخیره سازی نه تنها مایکروسافت حافظه ی 32 گیگابایتی را برای گوشی در نظر گرفته، بلکه قابلیت توسعه از طریق کارت حافظه را نیز برای آن تعبیه کرده است.

دوربین

گوشی های سطح بالای لومیا به این که به دوربین های فوق العاده مجهز هستند، شناخته می شوند. در این مورد هم استثنایی وجود ندارد و دوربین اصلی لومیا 950، 20 مگاپیکسلی می باشد. چیزی که بیشتر باعث تعجب می شود این است که مایکروسافت به منظور روشن تر کردن بیشتر محیط و همچنین حذف کردن مشکل قرمز شدن چشم ها در عکس، این دوربین را نه به یک و نه دو بلکه به 3 فلش ال ای دی همراه کرده  است.

همچنین مایکروسافت به منظور گرفتن عکس های سلفی و ویدیو چت دوربین 5 مگاپیکسلی را در جلوی آن تعبیه کرده است.

گوشی های سطح بالای لومیا به این که به دوربین های فوق العاده مجهز هستند، شناخته می شوند.

باتری

یک اتصال از نوع USB-C در لومیا 950 قرار دارد که وقتی شما گوشی را به کامپیوتر وصل می کنید، نرخ داده ی سریعی ایجاد می شود و به لطف وجود فناوری شارژ سریع، در 30 دقیقه میزان شارژ گوشی شما از 0 به 50 درصد برسد.

شرکت AT&T اولین شرکتی خواهد بود که این گوشی را دریافت خواهد کرد و احتمالاً قیمت 550 دلار خواهد داشت که به نظر قیمت خوب و منطقی به نظر می آید. این گوشی به لطف ویژگی کانتینیوم که منحصر به مایکروسافت می باشد و در دیگر گوشی ها وجود ندارد می تواند مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کند.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر