;
coinex

اولین درمان عروق کرونر مسدود با استفاده از تصویربرداری واقعیت مجازی گوگل گلس بر روی یک مرد ۴۹ ساله انجام شد

تصویربرداری واقعیت مجازی گول گلس. اولین درمان عروق کرونر مسدود با استفاده از تصویربرداری واقعیت مجازی گول گلس بر روی یک مرد ۴۹ ساله انجام شد

متخصصان قلب و عروق از گوگل گلس به منظور شفاف ساختن عروق کرونر یک مرد ۴۹ ساله استفاده کردند. بازسازی سه بعدی این شاهرگ، بر روی یک اپلیکیشن سفارشی بارگذاری شد و از طریق این هدست واقعیت افزوده به این منظور که به پزشکان این امکان را بدهد که کاتتر را به منطقه ی مسدود شده هدایت کنند، نمایش داده شد.

با استفاده از کاتتر، یک بالون و یا استنت را طی فرایندی که تحت عنوان مداخله ی عروقی زیر پوستی مبتنی بر کاتتر یا همان (PCI) شناخته شده، از طریق این رگ های خونی تغذیه می کنند که یکی از راه های درمان عروق کرونر مسدود می باشد. اما این روش همیشه موفق نیست و مشکلات موجود در تصویربرداری عروق، یکی از اشکالات این رویکرد می باشد.

با پیشرفت هایی که در این زمینه ایجاد شد، از CTA –یک تکنیک تصویربرداری است که ترکیبی از سی تی اسکن با آنژیو گرافی می باشد- برای نمودار کردن رگ ها در مقابل چشم استفاده کردند. گفته می شود که این متد تصاویر کامل تری نسبت به تکنیک های تصویربرداری سنتی به پزشکان ارائه می دهد.

با پیشرفت هایی که در این زمینه ایجاد شد، از CTA –یک تکنیک تصویربرداری است که ترکیبی از سی تی اسکن با آنژیو گرافی می باشد- برای نمودار کردن رگ ها در مقابل چشم استفاده کردند

به طور معمول، مجموعه ای از داده ی سه بعدی CTA بر روی مانیتور در یک آزمایشگاه کاتتریزاسیون نمایش داده می شود. اما اینبار متخصصان قلب در موسسه ی قلب لهستان، روش های راحت تری برای انجام این قبیل کارها را کشف کرده اند. نمایش مستقیم این تصاویر در میدان دید پزشکان از طریق این هدست گوگل گلس (Google Glass) تجسم و تصویرسازی عروق و هدایت کردن این سیم از طریق عروق کرونر به منطقه ی مسدود شده را برای پزشکان راحت تر کرده است. این فرایند با کاشت موفقیت آمیز دو استنت آزاد کننده ی دارو به پایان رسید.

Maksymilian Opolski می گوید: تکنولوژی موبایل به راحتی در دسترس می باشد و در حقیقت موقعیت های زیادی را برای گسترش پلتفرم های باز موجود برای اپلیکیشن های موبایل ارائه می دهد که ممکن است به نوبه ی خود بر محدودیت های اقتصادی و ظرفیت های محدود برای ارائه ی مانیتورهای اختصاصی برای سیستم های پیشرفته ی آنژیوگرافی غلبه کند.

این تیم می گوید، با اینکه خود این تصاویر CTA مشابه هستند، با کمک این گوگل گلس می توانند مزایایی فراتر از ساختن چیزهای راحت تر و مقرون به صرفه تری برای متخصصان قلب و عروق را داشته باشند.

او در ادامه می گوید: علاوه بر این، دستگاه های پوشیدنی به طور بالقوه به لنزهای فیلتری مجهز می شوند که در برابر اشعه ی ایکس محافظت می شوند. ما معتقدیم که کامپیوترها پتانسیل زیادی برای بهینه سازی عروق از راه پوست دارند و بنابراین فعالیت های بالینی متخصصان قلب و عروق را با نتایج مطلوب تری تحت تاثیر قرار می دهد.

این تحقیق در مجله ی کانادایی قلب و عروق منتشر شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: eurekalert


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر