;
coinex

شبکه ی 5G سریع با هواپیماهای بدون سرنشین، پروژه جدید گوگل

شبکه ی 5G سریع طراحی شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین توسط گوگل در حال آزمایش است.

شبکه ی 5G سریع طراحی شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین توسط گوگل در حال آزمایش است.

ما می دانیم که گوگل مدت طولانی است که فراتر از جستجو در وب و ایمیل در انواع پروژه های عجیب و غریب وارد شده است: اتومبیل خود ران، رباتیک پیشرفته، اینترنت با سرعت بالا و موارد دیگر از جمله پروژه هایی هستند که این شرکت در آن سرمایه گذاری می کند. در حال حاضر مشخص شده است که این غول تکنولوژی روی شبکه ی 5G سریع که توسط هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده است، کار می کند.

این پروژه محرمانه، موسوم به SkyBender، به گزارش گاردین،  در حال حاضر در پایگاه فضایی امریکا در نیومکزیکو در مرحله آزمایشی است. این طرح به طور بالقوه می تواند سرعت انتقال داده ای را تا حدود 40 برابر سریع تر از حداکثر سرعت 4G / LTE که در حال حاضر برای گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های در دسترس است، ارائه دهد.

به منظور تست این شبکه، گوگل 15،000 فوت مربع از فضای حفاظت شده ای را اجاره و یک مرکز کنترل پرواز اختصاص داده شده به آن راه اندازی کرده است. در نهایت، گوگل قصد دارد هواپیماهای بدون سرنشین خورشیدی خود امکان اتصال به اینترنت با سرعت بالا را در سراسر جهان، فراهم آورند. گفتنی است در سال ۲۰۱۵ یکی از هواپیماهای خورشیدی گوگل، مدت زمان اندکی پس از بلند شدن در نیو مکزیکو سقوط کرد و دیروز علت این سقوط مشخص شد.

هواپیماهای خورشیدی گوگل

ایده ی شبکه ی 5G سریع که توسط هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده اند با ابتکار پروژه لون گوگل، فرق چندانی ندارد، اما در این مورد، هواپیماهای بدون سرنشین به جای بالن های هوای گرم، به عنوان هات اسپات عمل می کنند. اگر با پروژه لون گوگل آشنایی ندارید، لازم است بدانید که گول با هدف ارائه ی دسترسی به اینترنت مقرون به صرفه در سراسر جهان، به ویژه کسانی که دسترسی کم سرعت دارند و یا اصلا دسترسی به اینترنت ندارند، در حال کار بر روی یک سیستم ارتباطات بی سیم به نام پروژه لون است. در این پروژه با استفاده از رها کردن بالن هلیوم در جریان باد چند کیلومتر بالاتر از ارتفاع هواپیماها، رادیو خورشیدی، سیگنال LTE را حدودا با سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه، از ایستگاه های زمین به کاربران نقطه ای دیگر از زمین می رساند. برای گسترش فاصله، این بالن ها می توانند با یکدیگر انتقال داده داشته باشند.

پروژه ی شبکه 5G سریع طراحی شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین همچنین یادآور طرح شبکه اینترنت هواپیماهای بدون سرنشین فیس بوک است. در طرح فیسبوک سیگنال ها از یک گوشی به یک ایستگاه پایه از طریق هواپیمای مستقل کروز در آسمان مخابره می شوند.

شبکه های جدید 5G از طریق انتقال های رادیویی موج میلیمتری، اجرا می شوند که سرعت های بسیار بالا اما در یک محدوده ی بسیار کوتاه تر از پخش برنامه های 4G، ارائه می شود و همچنین می تواند تحت تاثیر آب و هوای بد قرار گیرد. منابع می گویند گوگل در حال تجربه پیچیده ی تکنولوژی “آرایه ی فازی” برای افزایش وسیع هواپیماهای بدون سرنشین 5G خود است.

در عین حال هیچ اظهار نظر رسمی از گوگل وجود ندارد و دقیقا زمان علنی شدن این شبکه 5G طراحی شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین، روشن نیست، اما طرح هایی همچون پروژه فی نشان می دهند که گوگل مصمم است که بسیاری از نقاط جهان با سرعت بالا متصل به اینترنت شوند.

.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر