;
coinex

افراد موفق هر روز صبح چه کار هایی انجام می دهند!

 افراد موفق هر روز صبح کارهایی انجام می دهند تا روز پربار تری را آغاز کنند، در اینجا قصد داریم 8 عملی را که بیشتر افراد موفق به محض بیدار شدن از خواب انجام می دهند، بررسی کنیم.

افراد موفق هر روز صبح کارهایی انجام می دهند تا روز پربار تری را آغاز کنند، در اینجا قصد داریم 8 عملی را که بیشتر افراد موفق به محض بیدار شدن از خواب انجام می دهند، بررسی کنیم.

نحوه ی بیدار شدن از خواب، می تواند باعث ساختن روز شما شود. یک دکتر روانشناس به نام تراویس بردبری، در یک پست لینکداین، به هشت نکته که معتقد است افراد موفق قبل از ساعت 08:00 صبح، انجام می دهند، اشاره کرده است که در ادامه خواهیم دید.

  1. صبح خود را با نوشیدن آب لیمو آغاز کنید.

صبح خود را با نوشیدن آب لیمو آغاز کنید.

اگر به محض اینکه از خواب بیدار می شوید، آب لیمو بنوشید، سطح انرژی جسمی و ذهنی شما بالا می رود و همچنین با بهبود جذب مواد غذایی در معده، بدن شما با ثبات تر شده و انرژی طبیعی، برای طول روز در شما ذخیره می شود.

آیا لیمو واقعا باعث افزایش جذب مواد معدنی می شود؟ به گفته دکتر مایک روسل(یک مشاور تغذیه)، لیمو با سطح بالای ویتامین C که دارد می تواند در جذب مواد معدنی تاثیرگزار باشد، اما به این ترتیب هر گونه مواد غذایی که ویتامین C دارند مثل کلم پیچ یا فلفل دلمه ای نیز ممکن است در جذب مواد معدنی موثر باشند. ولی مسئله ی مهم در اینجا، نوشیدن آب است. بسیاری از افراد موفق ، شروع صبح خود را با نوشیدن آغاز می کنند. حتی اگر پوشش معده ی شما به مرکبات حساسیت دارد، یک فشار از یک لیمو قطعا نمی تواند آسیب زننده باشد.

  1. ورزش صبحگاهی سطح آگاهی شما را بالا می برد

ورزش صبحگاهی سطح آگاهی شما را بالا می برد

ورزش به طور کلی برای فرد، سلامتی می آورد. ورزش صبحگاهی یک روش هوشمندانه برای شروع روز است.

یک مطالعه ی انجام شده در موسسه تحقیقات شرقی انتاریو نشان می دهد که افرادی که به مدت 10 هفته ی مداوم، دو بار در هفته ورزش کنند، احساس اجتماعی، تحصیلی و ورزشی بهتری خواهند داشت. سطح آگاهی کسانیکه روزانه ورزش می کنند، بالا می رود و می توانتد بیشتر اعمال انرژی داشته باشند، همچنین ظاهر مثبت تری را نشان دهند، بدیهی است که هر کدام از فاکتور در انجام کارهای روزانه، بسیار مهم هستند.

ورزش مزایایی روشن زیادی دارد، از این رو مدیران اجرائی معروف و افراد موفق بسیاری، روزانه به این این کار مبادرت می ورزند.

  1. صبح ها اتصالات خود را قطع کنید.

صبح ها اتصالات خود را قطع کنید.

هنگامی که از خواب بیدار شده و مستقیما به سمت ایمیل ها، تکس ها و پیام های فیس بوک شیرجه می روید، به مراتب بیشتر تمرکز خود را از دست خواهید داد و آغاز روز خود را تسلیم خواسته ها و نیازهای افراد دیگر می کنید.

در عوض، مانند مدیر عامل شرکت AOL ، تیم آرمسترانگ، یک کتاب بخوانید و یا مانند مدیر عامل شرکت توییتر و اسکوئر، جک دورسی، مدیتیشن انجام دهید و یا مانند مدیر نکس دکس، دن لی، وقت خود را صرف خانواده ی خود کنید.

  1. یک صبحانه سالم بخورید

یک صبحانه سالم بخورید

خوردن یک صبحانه خوب و کامل نه تنها به متمرکز شدن روی کارها کمک می کند بلکه می تواند از زیاد غذا خوردن در طول روز، بکاهد. احتمال چاقی در بین افرادی که صبحانه می خورند کمتر است، این افراد سطح قند خون با ثبات تری دارند و تمایل به گرسنگی در آنها بسیار کم می شود. افراد موفق صبحانه ی سالم را در برنامه ی غذایی خود جا می دهند.

  1. مدیتیشن انجام دهید

مدیتیشن انجام دهید

مدیتیشن با تمرکز حواس، می تواند برای افزایش سطوح بهره وری و کاهش استرس شما مفید باشد. با توجه به گفته ی یکی از عصب شناسان هاروارد، سارا لازار، مدیتیشن می تواند غلظت ماده ی خاکستری را در نواحی از مغز افزایش دهد و باعث کاهش استرس و افزایش آگاهی شود، زیرا فردی که مدیتیشن می کند، هم از انرژی خود و هم از نیروهای خارجی بهره می برد.

 مدیر عامل شرکت توییتر و اسکوئر، جک دورسی یکی از آن دسته افراد موفق است که هر روز صبح ساعت 05:00 مدیتیشن انجام می دهد، شاید بد نباشد که شما نیز امنحان کنید.

  1. برای روز خود، هدف تعیین کنید.

برای روز خود، هدف تعیین کنید.

افراد موفق ، در مورد برنامه ریزی روزانه ی خود وسواس زیادی به خرج می دهند. هنگامی که شما برای روز خود با دقت برنامه ریزی می کنید، شانس موفقیت در به ثمر رسیدن آنها، بالا می رود.

علم نیز از این ایده، پشتیبانی می کند. با توجه به عقیده ی کِلی مک گونیگال، روانشناس دانشگاه استنفورد، چک کردن اهداف، پاداش کوچکی است که می تواند به شما کمک کند تا پربارتر باشید.

  1. مطمئن شوید که اهداف شما واقع گرایانه هستند.

مطمئن شوید که اهداف شما واقع گرایانه هستند.

واقع بینانه عمل کردن در انتخاب اهداف روزانه، کمک خواهد کرد تا شما احساس کنید که آن اهداف دسترس پذیر تر هستند و در راستای آن کار و تلاش بیشتری انجام دهید.  روانشناسی به نام پیتر هرمان، می گوید که مراقب باشید، دچار سندرم امید کاذب نشوید.

اگر اهداف واقع بینانه نباشند نمی توان آنها را عملی کرد و این باعث نا امیدی می شود. زمانی را صرف بررسی برنامه روزانه ی خود کنید تا برنامه ی شدنی باشد. به صورت اختصاصی روی فهرست کارهایی که قرار است انجام دهید، فکر کنید.

  1. قدرت “نه” گفتن داشته باشید.

قدرت "نه" گفتن داشته باشید

“نه” یک کلمه ی قدرتمند است، که از صبح ارزشمند شما، محافظت خواهد کرد. با گفتن این کلمه، احتمال تجربه ی استرس، فرسودگی شغلی و حتی افسردگی را کاهش خواهید داد. علم نیز از این موضوع پشتیبانی می کند. محققان دانشگاه کالفرنیا در سن فرانسیسکو دریافته اند که زمانی که قدرت نه گفتن پیدا می کنید و برای انجام کارهای غیر ضروری که دیگران از شما می خواهند، خود را سرزنش نمی کنید، استرس و افسردگی در شما کاهش می یابد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر