;
coinex

موتور راکت ناسا، دسترسی به نقاط دورتر فضا را امکان پذیر می کند

موتور راکت ناسا، دسترسی به نقاط دورتر فضا را امکان پذیر می کند

موتور راکت ناسا که برای کشف فواصل دورتر فضا طراحی شده بود، آزمایش موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشت.

ناسا معتقد است که آزمایش اخیر، گام بلندی را در جهت اکتشافات فضایی و البته مریخ برداشته است. ناسا روز پنج شنبه، دهم مارچ به مدت 500 ثانیه، موتور راکت RS-25 را روشن کرد. این همان موتوری خواهد بود که بالاخره تا 45 سال آینده، فضانوردان را برای کشف فواصل دورتر به فضا می فرستد. این مساله، بخش مهمی از سیستم جدید فرودهای فضایی ناسا (Space Launch System) محسوب می شود؛ سیستم نامبرده تلاش می کند که بشر را به نزدیکی کمربند استروئید ها و در نهایت به سیاره ی سرخ ببرد. چهار موتور راکت می تواند نیروی مورد نیاز SLS را فراهم کند؛ این نیرو برابر با 2 میلیون پوند است.

سال گذشته، آژانس فضایی و پیمانکار این پروژه AeroJet Rocketdyne، آزمایش های گوناگونی را روی کنترلر ها و شرایط عملی متفاوت روی این موتور راکت برای SLS انجام دادند. در حال حاضر و با موفقیتی که این هفته حاصل شد، این دو سازمان برای طراحی کنترلرهای موتور پرواز تلاش خواهند کرد. همچنین، نحوه ی قرار گرفتن راکت برای اولین پرواز آن مورد آزمایش قرار می گیرد. در این آزمایش، پایه به سکوی مرکزی متصل شده و در عین حال 4 موتور راکت RS-25 ، در آن واحد روشن می شوند.

استیو وافورد، مدیر موتور در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در آلاباما می گوید: “احساس جالبی است؛ همان موتور راکت که فضانوردان زیادی را به فضا فرستاده، در حال حاضر برای اولین پرواز SLS آماده خواهد شد.”

لازم به ذکر است که این موتورها، باقیمانده ی همان هایی هستند که در برنامه ی شاتل فضایی، قبل از اتمام آن در سال 2011 استفاده شده بود. طراحی این موتور راکت به دهه ی 70 باز می گردد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر