;
coinex

ماموریت داون ناسا ، موفقیت بزرگ در عرصه ی هوانوردی

ماموریت داون ناسا یکی از موفقیت های بزرگ در عرصه ی علوم حمل و نقل هوایی به شمار می رود.

ماموریت داون ناسا یکی از موفقیت های بزرگ در عرصه ی علوم حمل و نقل هوایی به شمار می رود.

ارویل رایت در گذشته پیروز جایزه ی بزرگ حمل و نقل هوایی شده بود، اما دلیل این پیروزی با آنچه فکر می کنید متفاوت است. زمانیکه جایزه ی کالیر برای اولین بار در سال 1913 به برادران رایت تعلق گرفت، هواپیماها هنوز مراحل اولیه را به سر می بردند؛ در آن زمان تنها یک دهه از پرواز کوتاه اما سرنوشت ساز ویلبر رایت در شهر کیتی هاوک گذشته بود. هواپیما هنوز هم تازگی داشت.

جایزه ی کالیر، بار دیگر در هفته ی گذشته به یک دستاورد هوایی تعلق گرفت، دستاوردی که احتمالا برادران رایت در ذهن خود می پروراندند. انجمن ملی هوانوردی افتخار کسب یکی از معتبرترین ها در حمل و نقل هوایی و سفر به فضا را به تیمی از ناسا و آزمایشگاه نیرو محرکه ی جت آن، که برنامه ی ماموریت داون ناسا را طرح ریزی و عملی کردند، اختصاص داد. سفینه ی داون به منظور اکتشافات بیشتر، به فواصل دورتر منظومه ی شمسی ارسال شده است.

سفینه ی داون در سال 2007 در محل مورد نظر قرار گرفت و به بررسی شبه سیاره ی وستا پرداخت؛ توجه ماموریت داون ناسا اخیرا به سیاره ی کوتوله سرس که در کمربند استروئید ها قرار دارد، معطوف شده است. ناسا روز پنجشنبه طی بیانیه ای اعلام کرد: “این جایزه به دلیل دستاورد های فوق العاده و پیشبرد توانایی های تکنولوژیکی ملی به منظور پیشگام بودن در مرزهای جدید سفرهای فضایی، به ماموریت داون ناسا اختصاص یافت.”

نامزد های دریافت جایزه در سال 2015 را سایر ماموریت ها و ماشین آلات تشکیل می دادند؛ از هواپیمای سبک هوندا جت HA-420 گرفته تا سوپر گلکسی C-5M ارتش آمریکا و تیم بالون Two Eagles که سال گذشته سرتاسر اقیانوس آرام را طی کردند، همگی جزء نامزد های دریافت جایزه ی کالیر بودند. گروه Blue Origin، که قصد دارند استفاده ی مجدد از راکت ها را به یک واقعیت تبدیل کنند؛ همچنین هواپیمای اسپرت سبک وزن Icon A5 نیز در دسته بندی ها قرار داشتند.

به نظر نمی رسد که تیم Blue Origin از عدم پیروزی در این رقابت ناخشنود باشند؛ آنها طی توییتی از موفقیت ماموریت داون ناسا ابراز خوشحالی کردند: “تیم ماموریت داون ناسا چشم انداز جدید و علوم فوق العاده ای را در اختیار ما قرار داد. به برنده ی 2015 جایزه ی کالیر تبریک می گوییم.”

از زمانی که جایزه ی کالیر از سال 1911 کار خود را آغاز کرد، از شاهکارهای بسیاری قدردانی به عمل آورد؛ شکسته شدن دیوار صوتی در سال 1947 توسط هواپیمای X-1، فرود به ماه توسط آپولو 11 در سال 1969 از جمله ی این افتخارات هستند. این جایزه از عدم وقوع اتفاقات ناگوار نیز قدردانی می کند؛ برای مثال جایزه ی کالیر در سال 1922 به سرویس پست هوایی آمریکا تعلق گرفت، چرا که یک سال تمام را بدون هیچ حادثه ی کشنده ای پشت سر گذاشته بود.

این جایزه به افتخارات و دستاوردهای هوایی و فضایی آمریکا اختصاص دارد، و در ایجاد امنیت و موثر بودن اجرا و عملکرد ها متمرکز شده است. برای مثل، جایزه ی کالیر در سال 1985 به دلیل حفظ امنیت بی نظیر مسافران، به هواپیمای Cessna اختصاص یافت.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر