;
coinex

7 ماشین سوخت هیدروژنی حال حاضر در جهان

7 ماشین سوخت هیدروژنی حال حاضر در جهان

شاید عجیب به نظر برسد که بسیاری از خودروسازان در حال توسعه ی ماشین سوخت هیدروژنی هستند.

بسیاری از مردم جهان از وجود این تکنولوژی باخبر نیستند؛ و با توجه به زیرساخت های موجود، ماشین های الکتریکی منطقی تر به نظر می رسند. برای مثال، در حال حاضر 12131 ایستگاه شارژ الکتریکی در ایالات متحده فعال هستند، اما ایستگاه های سوخت هیدروژن، تنها در کالیفرنیا وجود دارند.

اما تلاش های زیادی در حال انجام است تا ماشین سوخت هیدروژنی را به یک واقعیت تبدیل کند. در ادامه، با 7 ماشین سوخت هیدروژنی آشنا می شوید که در آینده ای نزدیک تحقق خواهند یافت؛ با تکرا همراه شوید.

.

کمپانی تویوتا، با 23 سال تلاش، طولانی ترین سابقه را در عرصه ی توسعه ی ماشین های هیدروژنی دارد. تصویر زیر، تویوتا میرای را که یک ماشین سوخت هیدروژنی است، مشاهده می کنید.

کمپانی تویوتا، با 23 سال تلاش، طولانی ترین سابقه را در عرصه ی توسعه ی ماشین های هیدروژنی دارد. تصویر زیر، تویوتا میرای را که یک ماشین سوخت هیدروژنی است، مشاهده می کنید..

فروش تویوتا میرای از دسامبر سال 2014 در ژاپن آغاز شد؛ این در حالیست که فروش آن در کالیفرنیا به اکتبر سال 2015 موکول شد. تویوتا میرای اولین ماشین سوخت هیدروژنی بود که در آمریکا به فروش رسید. بنا بر گفته ی سخنگوی تویوتا، تا 11 آوریل 2016، تعداد 144 واحد تویوتا میرای در کالیفرنیا به فروش رسیده است. این کمپانی قصد دارد تا سال 2020، سالانه 30000 واحد را در سطح جهان به فروش برساند.

.

تویوتا میرای با ظرفیت کامل هیدروژن می تواند مسافت 312 مایل (502 کیلومتر) را طی کند. سرعت این ماشین سوخت هیدروژنی، به 111 مایل در ساعت (178 کیلومتر بر ساعت) می رسد.

تویوتا میرای با ظرفیت کامل هیدروژن می تواند مسافت 312 مایل (502 کیلومتر) را طی کند. سرعت این ماشین سوخت هیدروژنی ، به 111 مایل در ساعت (178 کیلومتر بر ساعت) می رسد..

میرای از سیستم رادار در قسمت جلویی خود بهره می برد؛ این سیستم می تواند برخوردهای احتمالی را تشخیص دهد و ترمز را به صورت خودکار فعال کند. تصویر زیر، طراحی داخلی میرای را نشان می دهد.

 میرای از سیستم رادار در قسمت جلویی خود بهره می برد؛ این سیستم می تواند برخوردهای احتمالی را تشخیص دهد و ترمز را به صورت خودکار فعال کند. تصویر زیر، طراحی داخلی میرای را نشان می دهد..

دوربینی که در این ماشین تعبیه شده، راننده را در صورت خروج از لاین، با خبر می کند و به او کمک می کند که مسیر را اصلاح کند.

 دوربینی که در این ماشین تعبیه شده، راننده را در صورت خروج از لاین، با خبر می کند و به او کمک می کند که مسیر را اصلاح کند..

در این ماشین دو نمایشگر لمسی وجود دارد؛ نمایشگر بالایی برای انتخاب موسیقی و مسیر یابی، و نمایشگر پایینی برای کنترل دما و صدا در نظر گرفته شده است.

در این ماشین دو نمایشگر لمسی وجود دارد؛ نمایشگر بالایی برای انتخاب موسیقی و مسیر یابی، و نمایشگر پایینی برای کنترل دما و صدا در نظر گرفته شده است..

عرضه ی ماشین تماما هیدروژنی هوندا کلریتی، تا پایان سال 2016 در کالیفرنیا آغاز خواهد شد.

 عرضه ی ماشین تماما هیدروژنی هوندا کلریتی، تا پایان سال 2016 در کالیفرنیا آغاز خواهد شد..

مدت زمان لازم برای سوخت گیری مجدد هوندا کلریتی، 3 تا 5 دقیقه است. این ماشین با یک بار شارژ کامل می تواند مسافت 400 مایل (643 کیلومتر) را طی کند. تصویر زیر، طراحی داخلی هوندا کلریتی را نشان می دهد. قیمت این ماشین، 60000 دلار خواهد بود.

مدت زمان لازم برای سوخت گیری مجدد هوندا کلریتی، 3 تا 5 دقیقه است. این ماشین با یک بار شارژ کامل می تواند مسافت 400 مایل (643 کیلومتر) را طی کند. تصویر زیر، طراحی داخلی هوندا کلریتی را نشان می دهد. قیمت این ماشین، 60000 دلار خواهد بود..

لکسوس یکی دیگر از شرکت هایی است که قصد دارد ماشین سوخت هیدروژنی خود را تا سال 2020 معرفی کند. اطلاعات دیگری درباره ی محدوده ی مسافتی آن در دسترس نیست. لازم به ذکر است که لکسوس، از برندهای کمپانی تویوتا است.

 لکسوس یکی دیگر از شرکت هایی است که قصد دارد ماشین سوخت هیدروژنی خود را تا سال 2020 معرفی کند. اطلاعات دیگری درباره ی محدوده ی مسافتی آن در دسترس نیست. لازم به ذکر است که لکسوس، از برندهای کمپانی تویوتا است..

این ماشین از تکنولوژی های رده بالای جالبی برخوردار است؛ برای مثال، به نمایشگری مجهز شده که با حرکات دست کنترل می شود.

این ماشین از تکنولوژی های رده بالای جالبی برخوردار است؛ برای مثال، به نمایشگری مجهز شده که با حرکات دست کنترل می شود..

آئودی نیز از کانسپت h-tron کواترو در نمایشگاه ماشین دیترویت رونمایی کرد. این ماشین تنها با سوخت هیدروژنی می تواند مسیر 372 مایل (598 کیلومتر) را طی کند.

آئودی نیز از کانسپت h-tron کواترو در نمایشگاه ماشین دیترویت رونمایی کرد. این ماشین تنها با سوخت هیدروژنی می تواند مسیر 372 مایل (598 کیلومتر) را طی کند..

این ماشین زرد خردلی می تواند سرعت صفر تا صد را در عرضه 7.1 ثانیه به دست آورد. اما هنوز مشخص نیست که آئودی نسبت به تولید آن اقدام خواهد کرد یا خیر.

این ماشین زرد خردلی می تواند سرعت صفر تا صد را در عرضه 7.1 ثانیه به دست آورد. اما هنوز مشخص نیست که آئودی نسبت به تولید آن اقدام خواهد کرد یا خیر..

ماشین h-tron کواترو از نوعی “کابین مجازی” بهره می برد؛ به بیان دیگر، به صفحه های نمایشگر در پشت فرمان و کنسول مرکزی، برای کنترل امور داخل ماشین، مجهز شده است.

ماشین h-tron کواترو از نوعی "کابین مجازی" بهره می برد؛ به بیان دیگر، به صفحه های نمایشگر در پشت فرمان و کنسول مرکزی، برای کنترل امور داخل ماشین، مجهز شده است..

ماشین سوخت هیدروژنی آئودی همچنین از سیستم دستیار راننده برخوردار است. برای مثال می تواند محیط اطراف شما را روشن کند تا بتوانید خطوط جاده را بهتر پیدا کنید.

ماشین سوخت هیدروژنی آئودی همچنین از سیستم دستیار راننده برخوردار است. برای مثال می تواند محیط اطراف شما را روشن کند تا بتوانید خطوط جاده را بهتر پیدا کنید..

طراحی داخلی آئودی کواترو بسیار راحت بوده و فضای زیادی برای پاها در نظر گرفته شده است. نمایشگر های تلویزیونی نیز می توانند سرنشینان را سرگرم کنند.

طراحی داخلی آئودی کواترو بسیار راحت بوده و فضای زیادی برای پاها در نظر گرفته شده است. نمایشگر های تلویزیونی نیز می توانند سرنشینان را سرگرم کنند..

کمپانی بی ام دبلیو قصد دارد در سال 2020 فعالیت خود را در عرصه ی ماشین های سوخت هیدروژنی آغاز کند. این کمپانی با همکاری تویوتا، کار خود را شروع می کند.

کمپانی بی ام دبلیو قصد دارد در سال 2020 فعالیت خود را در عرصه ی ماشین های سوخت هیدروژنی آغاز کند. این کمپانی با همکاری تویوتا، کار خود را شروع می کند..

گفته می شود که رنج مسافتی ماشین سوخت هیدروژنی کمپانی بی ام دبلیو، 300 مایل (482 کیلومتر) خواهد بود؛ همچنین سوختگیری آن در کمتر از 5 دقیقه انجام می شود.

گفته می شود که رنج مسافتی ماشین سوخت هیدروژنی کمپانی بی ام دبلیو، 300 مایل (482 کیلومتر) خواهد بود؛ همچنین سوختگیری آن در کمتر از 5 دقیقه انجام می شود..

کمپانی فورد قصد دارد تا سال 2017، اولین ماشین مقرون به صرفه را در حجم عمده تولید کند. این شرکت در ژانویه 2013 اعلام کرد که با کمپانی پشتیبان مرسدس بنز (دیملر) و نیسان همکاری کرده تا به توسعه ی ماشین های سوخت هیدروژنی سرعت ببخشد. هنوز مشخص نیست که عملکرد این ماشین به چه شکل خواهد بود.

کمپانی فورد قصد دارد تا سال 2017، اولین ماشین مقرون به صرفه را در حجم عمده تولید کند. این شرکت در ژانویه 2013 اعلام کرد که با کمپانی پشتیبان مرسدس بنز (دیملر) و نیسان همکاری کرده تا به توسعه ی ماشین های سوخت هیدروژنی سرعت ببخشد. هنوز مشخص نیست که عملکرد این ماشین به چه شکل خواهد بود..

ریورسیمپل (Riversimple)، استارت آپ ولش (Welsh) قصد دارد ماشین های هیدروژنی را تا سال 2018 در جاده ها آزمایش کند.

 ریورسیمپل (Riversimple)، استارت آپ ولش (Welsh) قصد دارد ماشین های هیدروژنی را تا سال 2018 در جاده ها آزمایش کند..

این ماشین با نام راسا (Rasa)، بسیار سبک بوده و می تواند مسافت 300 مایل (482 کیلومتر) را طی کند. قیمت این ماشین معادل 1300 پوند برآورد شده است.

این ماشین با نام راسا (Rasa)، بسیار سبک بوده و می تواند مسافت 300 مایل (482 کیلومتر) را طی کند. قیمت این ماشین معادل 1300 پوند برآورد شده است..

تصویری که مشاهده می کنید نمونه ی اولیه ی ماشین راسا ست، اما برای آزمایش هایی که اواخر امسال انجام خواهند شد، آماده می شود. اطلاعات مربوط به سرعت ماشین منتشر نشده است.

 تصویری که مشاهده می کنید نمونه ی اولیه ی ماشین راسا ست، اما برای آزمایش هایی که اواخر امسال انجام خواهند شد، آماده می شود. اطلاعات مربوط به سرعت ماشین منتشر نشده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر