;
coinex

موضوعات اصلی کنفرانس I/O 2016 گوگل

کنفرانس I/O 2016 گوگل

کنفرانس I/O 2016 گوگل هرگز به معرفی چند چیز شگفت انگیز خلاصه نمی شود که دستیابی به آن در دراز مدت اتفاق افتد، امسال نیز این کنفرانس تفاوتی با سال های گذشته ندارد. ساندار پیچای، طی یک سخنرانی دو ساعته ی پر انرژی، همه ی موارد بزرگی را که در حال حاضر در گوگل اتفاق می افتد، توضیح داد. در این کنفرانس موضوعات جدیدی از اندروید، یادگیری ماشین و چند مورد جدید دیگر معرفی شد که کمی بعد در سال جاری در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

در اینجا چند مورد از بزرگترین مواردی را که در کنفرانس I/O 2016 گوگل به ارمغان آمد، بررسی می کنیم.

دستیار گوگل

دستیار گوگل

اولین چیزی که در کنفرانس I/O 2016 گوگل معرفی شد، دستیار جدید گوگل بود، این دستیاردو روش مکالمه با گوگل را به شما نشان می دهد. اولا اینکه دستیار گوگل متن سوالات شما را درک می کند و سپس باعث می شود در دنیای واقعی کار ها را آسان تر انجام دهید.

مفهوم، در جستجو همیشه برای رایانه دشوار بوده است. با این حال سرمایه گذاری گوگل در بخش تکنولوژی پردازش زبان در دهه ی گذشته این امکان را فراهم کرده است که درک گوگل از موضوع مورد جستجوی کاربر بیشتر شود. در حال حاضر آنها بر این باورند که منظور کاربر را جلوتر از متن درخواست، متوجه می شوند.

این دستیار گوگل، به گونه ای مهیا شده است تا عمل جستجو  را انجام دهد و دقیقا همان چیزی را که شما به دنبال آن هستید به ساده ترین حالت ممکن بیابد. این به این معنی است که می توانید گوگل فوتو را باز کنید، “my dog” را جستجو کنید و عکس های آلبوم های خود را که سگ شما در آن حضور دارد مشاهده نمایید.

گوگل هوم

گوگل هوم

اگر یک هاب برای تمام تگنولوژی های موجود می خواهید، پاسخ گوگل به شما گوگل هوم است. این یک دستگاه جدید است که تبدیل به هابی می شود که زندگی شما را ساده تر می کند. گوگل هوم امسال در دسترس خواهد بود و هر فردی در خانه می تواند آن را در اختیار داشته باشد. این دستگاه طراحی زیبایی دارد.

گوگل هوم با پلت فرم های هوشمند موجود در خانه مانند نست کار می کند. موسیقی با جریان Wi-Fi  به صورت بلند و به همراه باس اجرا می شود، همه ی این ها از یک فرم فشرده در دسترس خواهد بود. حتی می توان از طریق سرویس Spotify به موسیقی دسترسی داشت یا می توان موسیقی را از گوشی خود با استفاده از کست به گوگل هوم ارسال کرد. شما همچنین می توانید محتوای ویدئویی را نیز کنترل کنید، کست فضاهای متعدد را به یکباره جمع می کند و اطلاعات لازم برای روز، مانند ترافیک شهر و یا تاخیر پرواز را در اختیار قرار می دهد. بهترین ویژگی آن این است که تمام این سرویس ها را به صورت فرمان های صوتی ارائه می دهد.

الو_ پیام رسان هوشمند

الو

زمانی که صحبت از سرویس های پیام رسانی به میان می آید،  سرویس های زیادی وجود دارد و گوگل نیز تصمیم گرفته است تا در این میان سرویس خود را عرضه کند. الو به معنای “ساده تر” است، در واقع سازنده تر و رسا تر از بسیاری از مسنجر های دیگری که در حال حاضر از آن استفاده می کنیم. این پیام رسان که ویژگی های واقعا شسته و رفته ای دارد در تابستان امسال برای دانلود، در دسترس خواهد بود. الو بر روی سه مورد: شفافیت، دستیار گوگل و امنیت، متمرکز است. این پیام رسان هزاران اموجی و استیکر دارد که می توانید از طریق آن حس متن پیام خود را منتقل کنید.

با WhisperShout می توانید کلمات خود را بزرگتر و یا برای تاکید کوچکتر کنید، همچنین اینک برای شما این امکان را فراهم می کند تا عکس ها را قبل از ارسال، طراحی کنید. پاسخ هوشمند بخشی درون ساختاری در مکالمات چت شما می شود و هر چقدر که بیشتر از الو استفاده کنید این پاسخ های هوشمند، غنی خواهند شد. دستیار گوگل نیز با آن یکپارچه شده است، این به این معنی است که شما می توانید بدون اینکه از این برنامه ی پیام رسان خارج شوید، مکان یک رستوران برای خوردن شام را جستجو کنید. همچنین درست مثل بخش نام مستعار ویندوز در کروم، می توانید به چت با نام مستعار دسترسی داشته باشید، که اگر آنها را حذف کنید، برای همیشه محو خواهند شد. همه پیام های شما رمزگذاری می شوند، امابخش مستعار چت ها، به صورت دو طرفه رمزگذاری خواهند شد و با نوتیفیکیشن های خصوصی همراه هستند.

Duo_ برنامه منحصر به فرد چت ویدئویی

Duo_ برنامه منحصر به فرد چت ویدئویی

همدم ویدئویی الو، Duo است. یک برنامه برای چت ویدیویی دو به دو است که قصد دارد تا چت ویدئویی را در هر زمانی به صورت کاملا منحصر به فرد ارائه دهد. این برنامه به گونه ای ساخته شده است که مکالمه تصویری در آن گزینه های قابل اتکا تری نسبت به نمونه های مشابه آن در گذشته، دارد. تاکید آن بر امنیت نیز یکی از ویژگی های شاخص آن محسوب می شود، Duo در هر دو طرف رمزگذاری شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن به نام Knock-Knock این است که برای شما امکانی فراهم می کند تا قبل از اینکه پاسخ دهید ببینید که چه کسی با شما تماس گرفته است و اکنون مشغول انجام چه کاری است، در واقع تصویر و حرکان او را مشاهده خواهید کرد. گفته شده است که این برنامه از فیس تایم و اسکایپ پیشی می گیرد.

همه چیز در مورد اندروید N

همه چیز در مورد اندروید N

پیش نمایش توسعه دهنده ی اندروید N مدتی است که در دسترس است، اما جزئیات جدیدی در مورد نسل بعدی این پلت فرم وجود دارد. بسیاری از این ویژگی های جدید پنهان است و خیلی از آنها نیز معرفی شده است. هنوز مشخص نیست که نام اندروید N برگفته از چه کلمه ای است، حتی گوگل از طرفداران درخواست کرده است که چند نام پیشنهاد دهند. در مورد اندروید N شنیده ایم که تیم گوگل واقعا بر روی عملکرد آن متمرکز شده و همچنین امنیت آن را بیشتر کرده است. بیش از 250 ویژگی جدید در اندروید N، وجود خواهد داشت  که یکی از آنها آینده ی واقعیت مجازی یا Daydream  است.

Daydream ، دید گوگل برای آینده واقعیت مجازی در گوشی های هوشمند است، که با اندروید آغاز می شود و کمی بعد در سال جاری برای دیگر پلت فرم ها، گسترش می یابد. طراحی مرجع برای یک هدست و کنترل آن این امکان را فراهم می کند تا OEM هایی مانند سامسونگ و ال جی به مزایای طراحی گوشی های هوشمند و لوازم جانبی با استفاده از این پلت فرم جدید، روی آورند.

اندروید ور 2.0

اندروید ور 2.0

اندروید ور 2.0 آینده ی ابزارهای پوشیدنی را در گوگل، با تاکید بر پیام رسان، ساعتی با ظاهر جدید و تناسب اندام، نشان می دهد. هم اکنون دسترسی به پاسخ پیام با دست نوشته با استفاده از یک صفحه کلید جدید و یا استفاده از پاسخ هوشمند گوگل در اختیار است. ظاهر جدید ساعت، نیز با یک طراحی بسیار جدید همراه است. کاربر می تواند ظاهر ساعت را با اطلاعاتی که می خواهد نمایش داده شود، سفارشی کند. در بخش تناسب اندام، برنامه های مختلف تناسب اندام در حال حاضر موجود است. برخی از آنها بگونه ای است که برای دریافت اطلاعات نیازی به گوشی هوشمند خود نخواهید داشت. حتی اگر گوشی خود را در منزل گذاشته باشید، می توانید به موسیقی گوش دهید و یا از برنامه های تناسب اندام خود استفاده کنید.

نرم افزارهای آنی گوگل

نرم افزارهای آنی گوگلیکی از جالب ترین مواردی که در کنفرانس I /O 2016 گوگل معرفی شد، برنامه های آنی اندرویدی بود که سال دیگر عرضه می شود. با این دسترسی شما قادر خواهید بود برنامه ها را بدون روند دانلود و نصب کامل آنها را بر روی گوشی خود، در اختیار داشته باشید. در عوض گوشی شما تنها اطلاعاتی را که از این برنامه مورد نیاز است با استفاده از یک ماژول، دانلود می کند و آنچه شما به آن نیاز دارید سریع تر و به طور موثر تر از همیشه در دسترس خواهد بود. این برنامه ها مانند زمانی که آن را به طور کامل نصب کرده باشید، کار خواهند کرد. هیجان انگیز ترین بخش این بیانیه این است که این قابلیت هیچ لزومی به داشتن اندروید N ندارد، بلکه برای اندروید 4.1 نیز موجود است.

.

.

منبع: androidcentral


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر