;
coinex

تمام جرم کهکشان راه شیری اندازه گیری شد!

تمام جرم کهکشان راه شیری اندازه گیری شد!

جرم کهکشان راه شیری وصف ناپذیر است، اما دکتر گوندولین ایدی دست از تلاش بر نمی دارد.

تمام فضای خالی کهکشان راه شیری را حذف کنید، سوال اینجاست که چقدر از اجرام دیگر مثل ستاره ها، سیارات، سیارک، گرده ستاره و یا حتی ماده ی تاریک باقی می ماند؟ دکتر گوندولین ایدی، نامزد رشته ی فیزیک و ستاره شناسی دانشگاه مک مستر کانادا معتقد است که به جواب این سوال دست یافته است.

اعداد یا زبان مشخصی برای توصیف این عدد وجود ندارد؛ اما بهترین راه برای توصیف آن این است که بدانیم جرم کهکشان راه شیری، 7 برابر بیشتر از 1011 جرم خورشیدی است؛ به بیان دیگر، باید جرم خورشید را در 700 میلیارد ضرب کنیم تا به عدد مورد نظر برسیم. جرم خورشید، 2 نونیلیون (2000000000000000000000000000000) کیلوگرم اندازه گیری شده که این مقدار، 330000 بار بیشتر از جرم کره ی زمین است.

دکتر ایدی با استفاده از یک تکنیک جدید توانست به عدد جرم کهکشان راه شیری دست یابد؛. او در این روش، شتاب و محل کروی های خوشه های ستاره که در کهکشان راه شیری گردش می کنند را اندازه گیری کرد. در عمق بیشتر فضا، اعداد دور از ذهن می شوند. همانطور که او در بیانیه ی خود خاطر نشان کرد، باید در نظر داشت که: “کهکشان ما، بزرگ ترین کهکشان هستی نیست.”

دکتر ایدی و سرپرست او، ویلیام هریس (استاد فیزیک و ستاره شناسی دانشگاه مک مستر) نتایج مطالعات خود را روز سه شنبه در کنفرانس انجمن ستاره شناسان کانادا در وینیپگ به نمایش می گذارند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر