;
coinex

ساخت فضاپیمای رباتیک برای سوخت گیری ماهواره ها

فضاپیمای رباتیک ناسا با هدف سوخت رسانی به ماهواره ها ساخته خواهد شد.

فضاپیمای رباتیک ناسا با هدف سوخت رسانی به ماهواره ها ساخته خواهد شد.

به نظر می رسد که ناسا علاوه بر تایید ماموریت Restore-L، برای ساخت ماهواره ی لندست 7  (Landsat7) برای مشتری اصلی خود یعنی دولت آمریکا برنامه ریزی کرده است. هدف این ماموریت این است که تا سال 2020، به توسعه و راه اندازی یک فضاپیمای رباتیک بپردازد؛ این فضاپیما می تواند در روند سوخت گیری و انجام کارهای مکانیکی در سایر فضاپیما ها و ماهواره هایی که در حال گردش هستند، موثر باشد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این فضاپیما برای گرفتن ماهواره ی در حال گردش، به بازوهای رباتیک مجهز شده و یک سیستم انتقال محرک نیز می تواند حجم اندازه گیری شده ای از سوخت را با دما و فشار مناسب، انتقال دهد.

ماموریت ریستور- ال می تواند روش های ساخت و عملکرد ماهواره های دولتی و یا سایر شرکت های فضایی خصوصی را متحول کند. این پروژه، پتانسیل افزایش طول عمر تجهیزات فضایی را دارد و می تواند از توقف فعالیت نامشخص آنها جلوگیری کند. در صورت اجرای این عملیات، شرکت های فضایی می توانند محفظه ی سوخت را به طور کامل پر نکرده و سفینه را به لوازم دیگر مجهز کنند.

بنجامین رید، قائم مقام مدیر این پروژه در دفتر ناسا و ایده پرداز آن در این باره توضیح می دهد: “با استفاده از فضاپیمای رباتیک ، صاحبان ماهواره ها می توانند با سوخت رسانی به ماهواره هایی که انرژی آنها رو به اتمام است، عمر تجهیزات فضایی خود را بالا برده و از طریق افزایش طول مدت ماموریت های فضایی، درآمد سرمایه گذاری های اولیه ی خود را افرایش دهند. در صورتیکه یک وسیله ی خورشیدی یا آنتن ارتباطی از کار بیفتد، این فضاپیمای رباتیک می تواند با استفاده از دوربین های بازرس و ابزار های تعمیراتی مناسب، ایراد را برطرف کرده و طول عمر تجهیزات را افزایش دهد. از دست دادن یک درآمد پیش بینی شده و یا جریانی از داده ها می تواند اثرات ویرانگری داشته باشد.”

ماموریت ریستور- ال، علاوه بر خدماتی که به سایر فضاپیماها ارائه می دهد، برای آزمایش تکنولوژی های مختلف و ماموریت های آینده، برای مثال سفر به مریخ و نقاط دورتر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این خدمات شامل سیستم هدایتی، بازو های رباتیک و مدیریت نرم افزار و بقایای مداری خواهند بود. در حقیقت، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آژانس فضایی ناسا می تواند برخی از تکنولوژی ها را مستقیما از طریق فضاپیمای رباتیک ریستور- ال به فضاپیمای ماموریت Asteroid Redirect که راه اندازی آن برای اواسط دهه ی 2020 برنامه ریزی شده، ارسال و از آن استفاده کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر