;
coinex

10 گجت برتر نمایشگاه IFA 2016 از دیدگاه Techradar

این روزها همه توجهات در برلین بر روی نمایشگاه ایفا 2016 است ولی ما هنوز با محصولاتی که پشت سر هم رونمایی می شود، مات و مبهوت هستیم. از گوشی های جدید گرفته تا لپ تاپ های هیبریدی و هر چه در این بین تصور کنید. لیستی که از 10 گجت برتر نمایشگاه IFA 2016 خدمت شما ارائه می دهیم بهترین هایی است که در بزرگترین رویداد تکنولوژی در آلمان چشم ها را خیره کرده است. با تکرا همراه باشید.

1. Sony Xperia Xz

1. Sony Xperia Xz

بصورت غیر منتظره ای شرکت سونی از محصول شاخص سری ی خود در نمایشگاه ایفا 2016 رونمایی کرد. در مقایسه با محصول سونی اکسپریا X، محصول XZ، طراحی جذاب تری دارد و این بار روی عکاسی تمرکز ویژه ای کرده است.

در اینجا یک قطعه از گزارش این محصول ویژه را آورده ایم:

“سنسور 23 مگاپیکسلی این دفعه با تکنولوژی تنظیم نور همراه شده است تا به کیفیت رنگ عکس های شما کمک کرده و جزئیات تصویر را بهتر نمایان کند (بخاطر رفع مشکل سنسورهای قبلی سونی). در گوشی هوشمند XZ همچنین از تکنولوژی تثبیت کننده ی پنج جهته برای تار نشدن ویدئو استفاده شده است. آخرین گوشی هوشمند ضد آب سونی به نسخه ی Nougat اندروید ارتقاء پیدا می کند و در مجموع اگر حساب کنیم بهترین ویژگی های سری X و سری Z در این گوشی یکجا جمع شده است.”

2.  Asus Zenwatch 3

2. Asus Zenwatch 3

ایسوس با پرده برداری از Zenwatch 3 همه ی ما را در نمایشگاه ایفا 2016، شگفت زده کرد. همان طور که می دانید این ساعت هوشمند از تراشه ی اسنپدراگون Wear 2100 برای کاهش مصرف باتری استفاده می کند.

کنجکاوی ها در مورد قسمت های داخلی زن واچ 3، در کنار نسخه دوم اندروید مخصوص ساعت های هوشمند که به منتشر خواهند شد، باعث قوت بخشیدن به صنعت ساعت های هوشمند شده است. اما این کنجکاوی ها طراحی پر زرق و برق زن واچ 3 را خنثی نمی کند.

در هر صورت این مدل جدید ساعت هوشمند ایسوس، سری ساعت های هوشمند این کمپانی را به گونه ای ارتقاء داد تا در صدر تولیدکنندگان این محصول در کنار ساعت های هوآوی و Moto 360 قرار بگیرد.  این ساعت هوشمند از آن دسته کالاهایی است که چشم از آن نباید برداریم.

3. TomTom Touch

3. TomTom Touch

محصول TomTom Touch ممکن است چیزی بیشتر از کالای تشخیص سلامت و تناسب اندام به نظر نرسد. البته از جهتی دقیقا همین است. اما یک ویژگی بزرگی که باعث شده نسبت به بقیه فرق کند محاسبات چربی بدن است.

با یک بار فشردن صفحه لمسی این گجت، سیگنالی بی ضرری از بدن شما عبور خواهد کرد تا بتواند میزان ماهیچه و چربی بدن شما را تعیین کند. در اینکه این دستگاه دقیق ترین محصولی است که می تواند این کار را انجام دهد مطمئن نیستیم اما این اولین باری است که چنین محصولی روی مچ دست بسته می شود.

TomTom برای محصولات ردیابی و دستگاه های دارای GPS بسیار معروف است اما این طور که معلوم است استعداد خوبی در زمینه ی گجت های پوشیدنی مثل مچ بند و ساعت هوشمند کسب کرده و توانسته گجتی عرضه کند که در زمزه بهترین گجت های نمایشگاه ایفا 2016 جای گیرد.

4. Beosound 1

4. Beosound 1

شما همیشه می توانید روی اسپیکرهای شرکت Band & Olufsen’s حساب باز کنید که شباهت بسیار زیادی نیز به استوانه های فضایی دارد. این شرکت عرضه کننده تجهیزات صوتی حوزه اسکاندیناوی، استعداد خوبی برای ساخت محصولاتی دارد که صدای آن ها مثل ظاهرشان جذاب و عجیب و غریب است.

حال کمی موشکافانه تر به شرح طراحی این محصول می پردازیم:

“دلیل استوانه ای شدن این محصول، پخش 360 درجه ای صدایی است که به شما عرضه می کند، بطوری که هرجا و هر طرفی که اطراف اسپیکر نشسته باشید می توانید که از موسیقی مورد علاقه خود با تمام زیبایی هایش لذت ببرید.”

Beosound 1 شرکت Band & Olufsens’s یک اسپیکر وایرلس مستقل بوده که براحتی با Google Cast و بلوتوث و AirPlay و پروتکل های DLNA سازگار است. البته باید بدانید که قیمت این محصول قطعا ارزان نخواهد بود، اما با ظاهر جذابی که دارد چه کسی به قیمت بالای آن اهمیت می دهد؟

5. Samsung Gear S3 Frontier

5. Samsung Gear S3 Frontier

بالاخره ساعت های سامسونگ در نمایشگاه ایفا خودنمایی کردند و در دو مدل عرضه شدند: Samsung Gear S3 Classic و Samsung Gear S3 Frontier .

اگر راستش را بخواهید، تغییر بسزایی نسبت به محصول استثنائی قبلی اش یعنی Gear S2 نکرده است. قاب آن هنوز می چرخد و همان سیستم عامل Tizen سامسونگ مثل محصول قبلی اش بر روی آن حکمرانی می کند.

اما محصول Gear S3 بزرگ تر شده و عمر باتری آن بیشتر شده است؛ حتی با وجود صفحه نمایش AOD آن که همیشه روشن است و تا 16میلیون رنگ نیز نمایش می دهد و تمامی این ها هیچ تاثیر روی کم شدن طول عمر باتری آن نداشته اند، آری سامسونگ از جادوی خاص خودش در این ساعت استفاده کرده است.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که شرکت اپل این نوآوری های شرکت های رقیب را با ساعت هوشمند جدید خود چطور پاسخ خواهد داد و ساعت هوشمند اندرویدی دیگر نیز چگونه از سیستم عامل Android Wear 2 در ساعت های هوشمند خود استفاده خواهند کرد.

6. Acer Predator 21x

6. Acer Predator 21x

این هیولا تقریبا به هیچ نوع معرفی نیاز ندارد. Acer predator 21x یک لپتاب 21 اینچی است که با یک صفحه نمایش منحنی(!) و دو کارت گرافیک انویدیا جی فورس GTX1080 در داخل آن به حد کمال رسیده است.

البته، عملکرد مشابه با یک سیستم خانگی در یک لپ تاب، ارزان به دست نخواهد آمد و هیچ وقت هم این طور نبوده است. از آنجایی که هنوز قیمت دقیق این دستگاه پیچیده را نمی دانیم و کمپانی ایسر هنوز برچسب قیمتی آن را مشخص نکرده است، بیایید امیدوار باشیم که قیمت بالایی در انتظارمان نباشد.

Acer Predator 21x یک بار و برای همیشه با این لپ تاب به همه اعلام کرد که اجرا کردن بازی Crysis دیگر یک سوال معتبر برای سنجش عملکرد یک لپ تاپ نیست.

7. Whitings Steel HR

7. Whitings Steel HR

این مورد را به لیست محصولاتی که تا به حال نمی دانستید که به آن نیاز دارید اضافه کنید. Whitings Steel HR مانند ساعت های دیگر Whitings به صورت مکانیکی کار می کند. اما هوشمندی این ساعت در پشت عقربه های آن نهفته است، مخصوصا صفحه ی دایره ای دیجیتال آن که می تواند هشدارها و اطلاعات دیگر مانند آب و هوا و ضربان قلب را به شما نشان دهد. بله، این ساعت بی ادعا اولین ساعت از نوع خودش است که به سنسور تشخیص ضربان قلب مجهز شده است.

Whitings Steel HR ممکن است در مقابل ساعت های هوشمند مانند Apple Watch و Android Wear خیلی برای شما جذابیت نداشته باشد اما این طور به نظر می آید که این ساعت هوشمند، زیباترین و هوشمند ترین ساعت آنالوگ سنتی می باشد.

8. Philips OLED 901F

8. Philips OLED 901F

اولین تلویزیون OLED کمپانی فیلیپس خیلی زیبا و جذاب است. اما موردی که آن را ممتاز می کند (و موردی که باعث شد در لیست ما جایی داشته باشد) تکنولوژی منحصر به فرد Ambilight آن است که نور محیط را متناسب با حال و هوای برنامه ای که از تلویزیون پخش می شود، در پشت آن می تاباند. برای مثال اگر دوربین به سمت آب های عمیق و آبی اقیانوس برود، این تلویزیون هوشمند شما را با نوری آبی رنگ شگفت زده خواهد کرد. علاوه بر آن 901F یک تلویزیون اندرویدی بوده و نشانگر این است که نهایت امکاناتی را که از یک تلویزیون هوشمند انتظار دارید برای شما فراهم خواهد کرد.

9. Asus ZenBook 3

9. Asus ZenBook 3

مک بوک متحول شده ی اپل شروعی غافلگیرکننده در IFA 2016 بود… البته چند لحظه صبر کنید، این لپ تاب متعلق به شرکت ایسوس است. Asus ZenBook 3 که کاملا از روی مک بوک اپل کپی برداری شده است، این هفته خیلی ها را شگفت زده کرد.

با وزن 910 گرم و ضخامت 11.9 میلی متر این لپ تاب هم باریک تر و هم سبک تر از مک بوک 13.1 میلی متری و 920 گرمی اپل است و زمانی که اپل مجبور شد از خیر موارد مربوط به سفر و قطعاتی که باعث افزایش عملکرد می شد بگذرد، ایسوس به همه ی این محدودیت ها نه گفت و با قدرت کامل یعنی یک پردازنده ی اینتل Core i7 و قیمت پایین تر نسبت به اپل ظاهر شد.

10. Lenovo YogaBook

10. Lenovo YogaBook

در آخر (نه از لحاظ کیفیت و رتبه بندی)، محصول جدید لنوو با نام یوگابوک را داریم. قسمتی از این محصول لپ تاپ، قسمتی از آن ابزار طراحی و قسمتی نیز تبلت است. ویژگی های مختلفی از این دستگاه ما را بسیار شگفت زده کرد که شرکت لنوو چگونه توانست این دستگاه را تا این حد کامل طراحی کند.

اگر لپ تاب های یوگای لنوو را قبلا امتحان کرده باشید، حتما متوجه لولاهای مانند بند ساعت و رنگ مات سطح خارجی آن شده اید. اما هنگامی که آن را باز کنید به معنای واقعی تحت تاثیر قرار خواهید گرفت.

و این هم بررسی کوتاهی از این محصول:

“یک دستگاه کامپیوتری که می تواند به عنوان یک لپ تاب، یک تبلت کامل و یک ابزار هنری دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد که برای تبدیل آنان به یک دیگر نیاز به فشردن هیچ دکمه ای نیست. به نظر می رسد از آن داستان های واقعی باشد این طور نیست؟”

جالب است بدانید این محصول در دو نسخه ی اندروید و ویندوز منتشر می شود  نسخه ی اندرویدی 499 دلار و نسخه ی ویندوز آن 549 دلار خواهد بود که برای این حجم امکانات مقدار زیادی به نظر نمی آید.

.

منبع: Techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر