;
coinex

بررسی بازی Inside ، ادامه ای بر لیمبو (Limbo)

بررسی بازی Inside ، ادامه ای بر لیمبو (Limbo)

خلاصه مشخصات بازی Limbo

نام بازی: Inside

سبک بازی: پلت فورمر / معمایی

درجه سنی: 18+ (خشونت زیاد)

پلتفرم: ویندوز (Microsoft Windows)، اکس باکس وان (XBOX One)، پلی استیشن 4 (Playstation 4)

حجم: 2GB

تکسکور “TechScore” (نمره تکرا): 9/10

.

بررسی مشخصات و گیم پلی بازی Limbo

شرکت دانمارکی پلی دد (PlayDead) در سال 2010 با انتشار بازی کامپیوتری لیمبو (Limbo) حضور خود را در بازار بزرگ و چند ده میلیارد دلاری این صنعت اعلام کرد. با توجه به استقبال بسیار خوب منتقدان، کارشناسان و مردم عادی بعد از 6 سال و در سال 2016 میلادی این شرکت بازی کامپیوتری جدید خود با نام Inside را طراحی و به بازار ارائه نموده که آنرا می توان ادامه ای بر بازی قبلی و موفق این شرکت یعنی لیمبو دانست.

.

گیم پلی

بازی اینساید (Inside) همانند بازی قبلی شرکت لیمبو در سبک معمایی / پلت فورمر ساخته شده و در پلان کلی همان پسر بچه بدون نام لیمبو (LIMBO) باید با عبور از موانع و معابر مختلف از جمله رودخانه، مزارع، ساختمان های نیمه کاره و فرسوده و … به انتهای بازی برسد. همانند لیمبو LIMBO مرگ های دلخراشی برای پسر بچه بی نام درنظر گرفته شده که بسیار خشن و غافلگیر کننده بوده، بطور مثال کشته شدن در اثر اصابت دارت های سمی، سقوط از ارتفاع، غرق شدن و یا تکه تکه شدن در دستگاه های کشاورزی و شوک های الکتریکی تنها تعدادی از این مرگ های بسیار خشن هستند.

بعد از از اجرای بازی و گذشتن از صفحه بارگزاری بازی (Loading) مستقیما به داخل بازی می رویم. پسر بچه بی نام بازی این بار در داخل جنگلی انبوه، تاریک و رمز آلود به زمین می افتد و داستان بازی شروع می گردد. بر خلاف بازی لیمبو (LIMBO) در این بازی اندکی رنگ وجود دارد. این رنگ آمیزی غلظت (Saturation) بسیار پایینی داشته و با صدای های محیطی وهم آلودی که برای این بازی ساخته شده کاملا حس اضطراب را در بازیگر ایجاد می کند. حرکت های کاراکتر اصلی فوق العاده نرم و طبیعی و زیبا بوده و همراه با زمینه بسیار زیبا و متحرک خود حس تعلیقی را که در بازی قبلی این شرکت یعنی لیمبو (LIMBO) وجود داشت را دوباره و اینبار با دقت بیشتر القا می کند.

حرکات شخصیت بازی Inside محدود بوده و حرکات به جابجایی در جهت های راست و چپ، بالا و پایین و دو عمل کشیدن و هل دادن خلاصه می شود. معما ها نسبتا پیچیده بوده ولی تنها با کمی فکر و پشتکار با همین پنج عمل ساده قابل حل و عبور هستند. مثلا در یک مرحله به یک انبار می رسیم و با استفاده از طناب وارد می شویم. سپس در ورودی را باز کرده و تعدادی جوجه را به داخل هدایت می کنیم. سپس با فعال کردن دستگاه تکه تکه کردن علوفه، جوجه ها را به طرف یک جعبه پرتاب می کنیم و در اثر این پرتاب یک جعبه به پایین می افتد که با استفاده از آن از یک دیوار بدون پله و نردبان بالا می رویم.

در بازی اینساید و بر خلاف بازی لیمبو (LIMBO) کاراکترهای جانبی دیگری نیز وجود دارند که هر از چند گاهی باعث ایجاد دردسرها و موانعی سخت می گردند. لوکیشن های بازی اینبار متنوع تر بوده و علاوه بر جنگل تاریک و ترسناک، صحنه هایی مانند مزرعه های کشت ذرت، کارگاه های فراوری محصولات کشاورزی، ساختمان های نیمه کاره و قدیمی، آسایشگاه های مرموز و ماشین هایی که با پرواز در آسمان به مبارزه با پسر بی نام می نمایند. از دیگر امکانات جدید بازی Inside نسبت به بازی LIMBO، استفاده ی شخصیت پسر بی نام از کلاهخودهای فوق مدرن برای ارتباط با اجساد مردگان است.

.

گرافیک و صدا

بازی Inside با استفاده از موتور گرافیکی unity شرکت یونیتی تکنولوژی (Unity Technology) ساخته شده است. این موتور گرافیکی که از زبان برنامه نویسی #C و رابط کاربری بو (BOO) برای برنامه نویسی سود می برد در بسیاری از بازی های شرکت های مستقل استفاده می گردد.

همانطور که در بخش بالایی اشاره شد بازی Inside با استفاده از تکنیک فضای 2.5 بعدی طراحی و ساخته شده به این روش که پسر بچه با وجود اینکه کاربر تنها او را به سمت چپ و راست می برد اما فاصله وی نسبت به دید کاربر عقب و جلو رفته و حسی شبیه به حس سه بعدی بودن ایجاد می کند. گرافیک تقریبا بی نقص بازی و طراحی های متحرک پس زمینه صفحه نمایشگر را از یکنواختی در آورده و همراه با نور پردازی فوق العاده کاربر را به ادامه بازی ترغیب می کند. انتهای بازی اینساید نیز همانند بازی لیمبو نا مفهوم و نا مشخص بوده و معلوم نمی گردد که آیا شخصیت پسر بی نام پس از آزاد کردن گلوله انسانی و همراه شدن با آن به چه سرنوشتی دچار می گردد.

طراحی صدا و افکت های محیطی بازی توسط مارتین استیگ اندرسون (Martin Stig Andersen) و سوس گون ور روبرگ (Søs Gunver Ryberg) ساخته شده اند و همانند لیمبو بسیار در زمینه القای حس ترس موفق بوده است. طراح کلی بازی نیز توسط یپ کارلسن (Jeppe Carlsen) که طراحی بازی کامپیوتری لیمبو را عهده دار بود، انجام شده است.

در مجموع بازی Inside نیز مانند لیبو موفقیت زیادی در بین همه اقشار پیدا کرده و توقع ها را از این شرکت نسبتا جدید بالا برده است. سایت ها و مجلات معتبر بازی نیز با ارائه نمراتی عالی روی خوش به این محصول شرکت پلی دد (PLAYDEAD) نشان داده اند. از جمله سایت IGN نمره 10 از 10، سایت Metacritic نمره 88 از 100، شرکت استیم (STEAM) نمره 9 از 10 و سایت گیم اسپات (Game Spot) نمره 8 از 10 را به این عنوان اختصاص داده اند.

در ادامه تصاویر بیشتری از بازی Inside را مشاهده می کنید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    ممنون از شما.دنبال همچین بازی توی همین سبک بودم.ممنون که معرفی کردین.

    پاسخ

    ممنون از توجه شما دوست گرامی. در آینده بازی های مشابه بیشتری را معرفی خواهیم کرد.

    پاسخ