;
coinex

احتمالا خبری از آیفون 5 اینچی نخواهد بود

خبری از آیفون 5 اینچی نخواهد بود

بر خلاف شایعات روز گذشته ظاهرا خبری از آیفون 5 اینچی نخواهد بود. در ادامه با تکرا همراه باشید :

به نظر می رسد که برخلاف شایعات منتشر شده بر اساس گفته های یکی از کارمندان شرکت اپل، این شرکت سال آینده گوشی آیفون 5 اینچی تولید نخواهد کرد. دیروز یکی از منابع خبری اطلاعات اشتباهی مبنی بر وجود آیفون های 4.7 ، 5 و 5.5 اینچی در سال 2017 داده بود. حال اما یکی از منابع دیگر، خبر قبلی را رد کرده است و مدعی شده که امسال هم شرکت اپل، روال چند سال اخیر خود را در تولید گوشی هایی با اندازه های 4.7 و 5.5 اینچ ادامه خواهد داد.

این شایعه که گوشی های سال آینده ی شرکت اپل در هر دو طرف دارای پوشش شیشه ای هستند، بسیار با خبرهای گذشته مبنی بر اینکه گوشی های سال آینده شرکت اپل بدون لبه هستند، مطابقت دارد که اگر درست باشد ظاهرا این گوشی ها با مدل آیفون 7 بسیار تفاوت خواهند داشت. برای اینکه این طراحی را بهتر متوجه شوید کافی است گوشی جدید ساخت شرکت شیائومی را تصور کنید که این گوشی با اینکه از لحاظ اندازه کمی بزرگتر از آیفون 7 پلاس است اما به لطف طراحی بدون لبه و سراسری توانسته است یک صفحه نمایش 6.4 اینچی را در خود جای دهد.

طبق آخرین اخبار به ‌دست‌ آمده در مورد طراحی نسل بعدی گوشی‌های آیفون، اپل قصد دارد گوشی جدید خود را نیز در طبق روال گذشته طراحی کند. این خبر با شایعاتی که در مورداستفاده‌ اپل از صفحه‌ی بزرگ‌تر 5.8 اینچی در ورژن بعدی این گوشی هوشمند به گوش می‌رسد، مغایرت دارد. و همچنین استفاده این شرکت از صفحه‌های OLED را نیز رد می‌کند. طبق آخرین اخبار به‌ دست‌ آمده، دلیل گمانه ‌زنی‌های ضد و نقیض در مورد نسل بعدی گوشی شرکت اپل این است که این شرکت به ‌جز طرح آیفون تمام شیشه‌ای، دست‌ مایه‌ای برای الهام گرفتن در طراحی‌های آینده‌ی خود ندارد. همچنین گمان می‌رود که در صورت طراحی این محصول، تولید انبوه آن باکیفیت مطلوب بسیار سخت خواهد بود و ممکن است تولید آن از لحاظ ایمنی برای این شرکت دردسرساز شود.

برخلاف شرکت اپل، سامسونگ به ‌تازگی اعلام کرده است که ۲۴ میلیارد دلار از بودجه‌ خود را در زمینه‌ی تحقیقات برای تولید ابزارهای نوآورانه سرمایه ‌گذاری کرده است. نصف این بودجه صرف تحقیقات در رابطه با تولید نمایشگر های قابل انعطاف خواهد شد که در مقایسه با ایده‌ی نمایشگر OLED کمپانی اپل، سامسونگ ایده‌های قابل‌اطمینان‌تری را برای آینده‌ی گوشی‌های هوشمند خود در سر می‌پروراند.

ناگفته نماند که تا رونمایی از گوشی بعدی آیفون تقریباً ۱ سال مانده است و تا آن زمان اخبار بیشتری در مورد این گوشی به دست می‌آید. در حاشیه می‌توان به این نکته اشاره کرد که اگر اپل در آیفون ۸ پلاس از صفحه‌ی منحنی 5.8 اینچی استفاده کند و صفحه ‌نمایش آن را در ابعاد 5.5 اینچی و به ‌صورت صفحه تخت ارائه دهد، می‌توان شایعات متناقض در مورد اندازه و طراحی این گوشی را به‌ گونه‌ای به یکدیگر مرتبط کرد. در کنار اخبار و شایعات در مورد گوشی پرچمدار اپل، شایعاتی در مورد یک به روزرسانی برای مدل SE گوشی آیفون نیز به گوش می‌خورد احتمالا دارای صفحه نمایش بزرگ تر خواهد بود که خبر مربوط به وجود 3 مدل آیفون در سال آینده را می تواند توجیه کند. در هر صورت خبری از آیفون 5 اینچی نخواهد بود

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر