;
coinex

چرا کمپانی هواوی گوشی هوشمند گوگل پیکسل را تولید نکرد؟!

شرکت چینی هواوی قرار بود گوشی هوشمند گوگل پیکسل را تولید کند

شرکت چینی هوای در سال 2015 موفق شد نکسوس 6P را با همکاری شرکت گوگل تولید و روانه بازار کند. در ادامه پیمان همکاری قرار بود گوشی هوشمند گوگل پیکسل توسط شرکت هواوی تولید شود؛ اما شرکت هواوی خود را از این پروژه به دلیل نامعلومی کنار کشید. حالا مدیر اجرایی شرکت هواوی در رابطه با این مسئله توضیحاتی را منتشر کرده است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

شرکت هواوی یکی از بزرگان صنعت موبایل و تجهیزات مخابراتی در کشور چین است. این شرکت در سال 2015 موفق شد با همکاری شرکت گوگل، گوشی هوشمند نکسوس 6P را وارد بازارهای جهانی کند. این اسمارت فون توانست فروش بسیار خوبی را در کشور آمریکا کسب کند و در سایر کشورها به عنوان یک اسمارت فون قدرتمند و پرچمدار شناخته شود.

همکاری با گوگل برای هواوی بسیار موثر و استراتژیک بود چرا که توانست نام شرکت چینی هواوی را به مردم آمریکا و اروپا بیشتر معرفی کند و آنها را به سمت تلفن‌های هوشمند این شرکت به طرز چشمگیری جذب کند.

شرکت چینی هواوی قرار بود موبایل‌های گوگل پیکسل را تولید کند اما این شرکت از این کار مصرف شده و تولید این موبایل‌ها را به اچ تی سی منتقل کرد.

آقای Colin Gelis، معاون ریاست بخش مصرف کنندگان شرکت هواوی در مصاحبه با سایت WinFuture.de برخی از شایعات و صحبت‌ها در مورد همکاری این شرکت با پروژه پیکسل شرکت گوگل را تایید کرده است. بر اساس صحبت‌های این منبع آگاه، هواوی بعد از آگاهی از تصمیم شرکت گوگل مبنی بر عدم استفاده از نام تجاری خود بر این محصولات از ادامه کار با این غول دنیای آنلاین منصرف شده است.

شرکت چینی هواوی قرار بود موبایل‌های گوگل پیکسل را تولید کند اما این شرکت از این کار مصرف شده و تولید این موبایل‌ها را به اچ تی سی منتقل کرد.

اگر بخواهیم موضوع را نگاه کنیم باید گفت در نکسوس 6P شاهد نام هواوی بروی بدنه محصول و نام تجاری آن بودیم؛ اما در گوشی هوشمند گوگل پیکسل چنین خبری وجود نداشته است و شرکت گوگل دوست داشته تا نام خودش را بر روی این محصول قرار دهد. شرکت اچ تی سی به عنوان یکی از دیگر از بزرگان صنعت موبایل از این فرصت استفاده کرد و حق تولید موبایل گوگل پیکسل را از شرکت هواوی گرفت.

بر روی بدنه گوشی هوشمند گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال، هیچ نشانی از شرکت اچ تی سی دیده نمی‌شود؛ اما در قطعات سخت افزاری و طراحی این موبایل شاهد اصول طراحی این شرکت تایوانی هستیم. شرکت هواوی، موبایل گوگل پیکسل را تولید نکرد؛ اما روابط این شرکت با گوکل همچنان برقرار است و شاید گوشی آینده یا محصول آینده شرکت گوگل توسط این کمپانی بزرگ چینی ساخته شود.

به نظر شما هواوی با عدم تولید گوشی گوگل پیکسل شانس معروفیت بیشتر را از دست داده است؟ آیا هواوی با عدم تولید هواوی کار درستی کرده است؟! بخش نظرات زیر متعلق به شماست. آن را با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر