coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بررسی هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن (B&O)

هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن

شرکت دانمارکی بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen) از هدفون بدون سیم Beoplay E8 خود که یک نمونه بسیار کاربردی و کوچک در گونه هدفون‌های درون گوشی (Earbud) است، در نمایشگاه IFA 2017 برلین رونمایی کرد.

هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن نمونه‌ای است با طراحی زیبا با سیستم کنترل لمسی بسیار ساده و ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت بالا که قابلیت شارژ با استفاده از جعبه مفناطیسی خود را دارد.

نقاط قوت

  • ابعاد کوچک
  • طراحی زیبا و جداب
  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا
  • صدای طبیعی
  • قابلیت انتقال صدای محیطی به گوش و بالا بردن ایمنی کاربر
  • جاگیری مناسب

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • فرو رفتن بیش از حد معمول در داخل حفره گوش
  • عمر باطری متوسط

هدفون‌های بدون سیم

هدفون‌های بدون سیم کوچک تو گوشی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین محصولات رده هدفون‌ها هستند. شرکت‌ها بزرگ فعال در این بخش از بازار نیز بر روی ساخت نمونه‌هایی مناسب برای تمام اقشار جامعه تمرکز کرده‌اند و دستگاه‌های خود را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که بیشترین میزان راحتی را برای کاربران به ارمغان آورد. به عنوان مثال هدفون WF-1000X شرکت سونی (Sony) تنها به یک دکمه برای کنترل نحوه پخش مجهز شده و کاربر توانایی انجام عملیاتی ساده مانند کم و زیاد کردن صدا را ندارد. هدفون ایرپاد (Airpod) شرکت اپل (Apple) پا را از این نیز فراتر گذاشته و دستگاه خود را بدون استفاده از هیچ دکمه فیزیکی به بازار عرضه نموده است. تمامی عملیات نیز با استفاده از دستیار صوتی سیری (Siri) این شرکت انجام می‌گردد.

هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن

هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن اولین نمونه تولیدی این شرکت در بازار هدفون‌های توگوشی بوده و از یکی از مرتب‌ترین و ساده ترین و در عین حال خلاقانه‌ترین روشهای کنترلی استفاده می‌کند. هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن به یک پد مجهز شده که کاربر از طریق آن به کنترل عملکرد دستگاه می‌پردازد. پد حساس به فشار این هدفون تمام قابلیت‌های کنترلی را تنها به وسیله ضربه انجام داده و کاربر برای انجام عملیاتی مانند قطع و شروع دوباره و یا کم و زیاد کاربر می‌بایست با ضربات مشخص با دستگاه ارتباط برقرار نماید.

روش کار هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن

هر کدام از گوشی‌های هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن مجهز به یک صفحه لمسی حساس به فشار شده‌اند که قابلیت تشخیص ضربه و یا لمس ممتد را دارد. دشوارترین بخش کار با این دستگاه، عادت کردن به نحوه و کنترل فشار وارده بوده که بعد از چند روز تمرین، ملکه ذهن کاربر خواهد شد. ضربه زدن به گوشی سمت راست، موجب کنترل عملکرد پخش (توقف یا پخش) و با دو بار ضربه، سیستم به پخش قطعه (Track) بعدی منتقل خواهد شد. نگه داشتن انگشت بر روی صفحه لمسی هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن نیز صدای پخش را افزایش می‌دهد.

عملکرد صفحه لمسی گوشی سمت چپ هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن نیز به همین صورت بوده و با دو بار ضربه، دستگاه به پخش قطعه قبلی و با نگه داشتن انگشت موجب کم شدن صدای دستگاه می‌گردد. یک بار ضربه بر روی صفحه لمسی نیز موجب پخش صدای محیط اطراف از طریق میکروفون تعبیه شده در داخل دستگاه خواهد شد. این قابلیت یکی از مهمترین ویژگی‌های هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن بوده و با کاربر قابلیت مکالمه با افراد بدون نیاز به در آوردن گوشی‌ها را می‌دهد.

نحوه شارژ کردن هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن

شارژ هدفون بدون سیم Beoplay E8 از طریق جعبه این دستگاه صورت می‌گیرد. میزان شارژ این دستگاه در حد و اندازه استاندارد سایر هدفون‌های بدون سیم موجود در بازار بوده و گوشی‌های این دستگاه توانایی پخش موسیقی به مدت 4 ساعت را دارند. قابلیت مغناطیسی بودن جعبه نیز امکان قرار گیری نادرست گوشی‌ها در بخش شارژر را به میزان زیادی کاهش داده به طوری‌ که حتی با وارونه کردن و تکان دادن نیز گوشی‌ها از جای اصلی خود خارج نمی‌شوند.

گوشی‌های هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن نرم بوده و موجب اذیت و فشار به گوش نمی‌گردد. جاگیری آنها نیز خوب و مناسب بوده و تحمل فشارها و ضربه‌های حاصل از فعالیت‌های فیزیکی مانند دویدن را دارد. نکته منفی این دستگاه نیز که ممکن است برای برخی کاربران مشکل ساز باشد، میزان قرار گرفتن در داخل گوش بوده که کمی بیشتر از حد استاندارد است. اما اگر شما علاقه به ایزوله شدن گوش و انتقال موسیقی پخش شده به طور کامل و بدون صدای اضافی محیطی هستید، هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن نمونه‌ای مناسب برای شما خواهد بود.

کیفیت صدای هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن

کیفیت پخش موسیقی نیز هرچند خارق العاده و کامل نیست اما به هیچ وجه شما را نا امید نخواهد کرد. تنظیمات صدا در این دستگاه دقیق و شفاف بوده و صداهای بم و زیر به صورت کامل به گوش شنونده منتقل می‌شود.

قیمت

هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن در حال حاضر دو رنگ خاکستری و سیاه موجود بوده و با قیمتی در حدود 300 یورو (معادل 1 میلیون 400 هزار تومان با احتساب ارز 4.800 تومانی در زمان نگارش) به فروش می رسد.

سخن آخر

با توجه به تلاش شرکت فعال در زمینه ساخت هدفون‌های بدون سیم برای ارائه بهترین سیستم کنترلی ممکن، ابتکار شرکت بنگ اند اولافسن ایده جالبی به حساب می‌آید. کاربری این دستگاه با وجود پیچیدگی در اولین برخورد بسیار ساده و جذاب است. جعبه شارژر نیز طراحی زیبا و کاربردی داشته و گوشی‌ها نیز به راحتی در داخل گوش جای می‌گیرند. تنها نکته نا مشخص در مورد هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن کیفیت صدا بوده که قضاوت در مورد آن، نیاز به استفاده و ارزیابی در زمان بیشتری خواهد داشت.

 مشخصات فنی هدفون بدون سیم Beoplay E8 شرکت بنگ اند اولافسن

ابعاد گوشی 23x20x25 میلیمتر.
ابعاد شارژر 73x47x33 میلیمتر.
وزن گوشی‌ها 7 گرم راست، 6 گرم چپ.
وزن شارژر 45 گرم
سیستم ارتباطی بلوتوث 4.2
دامنه فرکانس 20 تا 20.000 هرتز
میکروفون MEMS.
قیمت (تومان) 1.400.000

منبع : Techradar

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر