;
coinex

تغییرات آیفون ایکس؛ 6 هسته پردازشی و دوربینی با پشتیبانی از رزولوشن 4K

تغییرات آیفون ایکس؛ 6 هسته پردازشی و دوربینی با پشتیبانی از رزولوشن 4K

آیفون ایکس به همراه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس فردا 21 شهریورماه معرفی می‌شود. براساس اطلاعات لو رفته تا این لحظه  می‌دانیم که به لطف تراشه ای 11 فیوژن، آیفون ایکس اپل عملکرد فوق‌العاده‌ای نسبت به مدل‌های قبلی خواهد داشت.

در حالی که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل قدرت پردازشی خود را از پردازنده ای 10 فیوژن (A10 Fusion) با دو هسته با عملکرد بالاتر و دو هسته با بازدهی بالاتر تامین می‌کردند، آیفون ایکس به لطف پردازنده تراشه ای 11 فیوژن خود قرار است عملکرد به مراتب بالاتری را ارائه دهد.

پردازنده ای 11 فیوژن، 6 هسته پردازشی با پیکره‌بندی 2+4 خواهد داشت؛ بدین معنی است که این تراشه دارای 4 هسته با عملکرد بالاتر و 2 هسته با بازدهی بالاتر دارد. این دو هسته سرعت کلاک پایین‌تری داشته و مناسب عملیات پایه و روزمره کاربران است و نتیجه این پیکره‌بندی، طول عمر بالاتر باتری خواهد بود.

هنوز سرعت کلاک هسته‌های پردازشی تراشه ای 11 فیوژن مشخص نیست اما واضح است که عملکرد آیفون ایکس در مقایسه با مدل‌های قبلی، بهبود قابل ملاحظه‌ای یافته است.

تصویری از پنل جلویی آیفون ایکس
تصویری از پنل جلویی آیفون ایکس

به عنوان مثال، آیپد پرو اپل هم‌اکنون قدرتمندترین دستگاه مبتنی بر آی او اس موجود در بازار است. این تبلت از تراشه‌های ای 10 ایکس (A10X) قدرت می‌گیرند که دارای پیکره‌بندی 3+3 است. به عبارت دیگر، آیفون X اپل از نسخه آیپد پرو فعلی عملکرد بهتری خواهد داشت. البته شکی نیست که اپل در مراسم معرفی محصولات خود، احتمالا نسخه بهبود یافته‌ای از آیپد پرو را نیز معرفی خواهد کرد.

دوربین بهبود یافته

از جمله دیگر تغییرات آیفون ایکس می‌توان به دوربین آن اشاره کرد. وب‌سایت 9تو5مک در خصوص دوربین به کار رفته در جدیدترین پرچمداران اپل می‌گوید که قابلیت‌های هر دو گوشی آیفون 8 و آیفون ایکس ارتقا یافته و هر دوی آن‌ها از ویدیوهای 4K با نرخ فریم 60fps و ویدیوهای 1080p با نرخ فریم 240fps پشتیبانی می‌کنند. این بهبود به لطف ساختار دوربین دوگانه این پرچمداران به دست آمده است.

همچنین گوشی‌های آیفون ایکس و آیفون 8 پلاس دارای یک حالت جدید به نام روشنایی پرتره (Portrait Lighting) هستند که به نظر می‌رسد نسخه ارتقا یافته از حالت پرتره فعلی است.

آیفون ایکس در دهمین سالگرد تولد آیفون معرفی خواهد شد، بنابراین احتمالا اپل خود را برای لیست بلندبالایی از تغییرات و بهبودها آماده کرده است؛ از صفحه نمایش لبه به لبه و تکنولوژی تشخیص چهره گرفته تا شارژ سریع و وایرلس با بدنه شیشه‌ای و ارتقای عمده در دوربین و سایر ویژگی‌هایی که احتمالا در رویداد فردا 21 شهریور (12 سپتامبر) این کمپانی شاهد آن خواهیم بود.

مقایسه اندازه آیفون 8 در برابر آیفون 7 و آیفون 7 پلاس | آیفون 8 از آیفون بزرگتر و از آیفون 7 پلاس کوچکتر است.
مقایسه اندازه آیفون 8 در برابر آیفون 7 و آیفون 7 پلاس | آیفون 8 از آیفون بزرگتر و از آیفون 7 پلاس کوچکتر است.

تا امروز شایعات مختلفی نیز درباره تاریخ عرضه جدیدترین پرچمداران اپل منتشر شده که بر طبق آخرینِ آن‌ها، احتمالا عرضه آیفون ایکس به دلیل مشکلات تولید به تعویق می‌افتد، اما همچنان گفته می‌شود آیفون 8 در تاریخ 31 شهریورماه (22 سپتامبر) عرضه خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

آیفون ایکس اپل: هر آنچه در مورد این گوشی پرچمدار می‌دانیم و نمی‌دانیم!

در رویداد ۲۱ شهریور اپل چه محصولات دیگری در کنار آیفون ایکس معرفی خواهند شد؟

مقایسه آیفون ایکس با گلکسی اس ۸ سامسونگ؛ مقایسه‌ای از جنس شایعات!

10 سال با آیفون؛ خاطراتی با طعم سیب!


منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر