;
coinex

اختراع جدید سامسونگ حرکات دست را جایگزین پد لمسی لپ‌تاپ می‌کند

سنسور جدیدی به نام سنسور محیطی در گوشی‌های آینده سامسسونگ خودنمایی می‌کند

شرکت سامسونگ فناوری جدیدی را به ثبت رسانده که حرکات دست را جایگزین پد لمسی لپ‌تاپ خواهد کرد. این فناوری ممکن است به زودی در محصولات این شرکت استفاده شود.

طبق اخبار منتشر شده، شرکت سامسونگ اختراعی را به نام خود ثبت کرده است که با استفاده از آن، می‌توان از حرکات دست برای کنترل لپ‌تاپ استفاده کرد. این فناوری ممکن است در محصولات آینده‌ این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد. طبق اطلاعات منتشر شده، تاچ‌پد دستگاه می‌تواند با استفاده از اختراع جدید سامسونگ، لمس و حرکات دست را به شکل همزمان تشخیص دهد.

به نظر می‌رسد که این پد لمسی از یک پنل چند لایه برای تشخیص حرکت استفاده می‌کند. سامسونگ در طرح تاچ‌پد خود از دو الکترود و دو کنترلرِ لمس استفاده کرده است. کنترلر اول می‌تواند با استفاده از تغییرات میدان الکترومغناطیسی لمس را تشخیص داده و کنترلر دوم از همین تغییرات برای تشخیص حرکات دست استفاده خواهد کرد.

این تاچ‌پد همچنین می‌تواند تفاوت میان حرکات اتفاقی و حرکات هدف‌دار را با استفاده از یک زمان آستانه‌ مشخص کند. به این ترتیب دستگاه تنها حرکاتی را ثبت می‌کند که برای ثبت آن‌ها، دست کاربر زمان کمتری را در نزدیکی تاچ‌پد سپری کرده باشد.

اگر زمان حضور دست بیشتر از زمان تعیین شده باشد، دستگاه از ثبت آن حرکات چشم‌پوشی خواهد کرد. این فناوری کوچک باعث خواهد شد که کاربران بدون فعال کردن تاچ‌پد از کیبورد دستگاه استفاده کنند. همچنین در صورت مجهز بودن لپ‌تاپ به صفحه نمایش لمسی، کاربر می‌تواند از آن بدون مزاحمت استفاده کند.

 

بیشتر بخوانید:  باریک ترین لپ تاپ های دنیا در حال حاضر

 

پتنت جدید سامسونگ خرداد ماه امسال به ثبت رسیده؛ هرچند اطلاعات مربوط به آن، به تازگی توسط دفتر ثبت اختراعات ایالات متحده برای عموم منتشر شده است. برنامه‌های سامسونگ برای استفاده‌ تجاری از این فناوری هنوز مشخص نیست. همچنین ممکن است مانند بسیاری دیگر از اختراعات ثبت شده‌ توسط این شرکت، این فناوری نیز هرگز به مرحله‌ی بهره‌برداری نرسد.

در عین حال، امکان این نیز وجود دارد که تاچ‌پدهای جدید به زودی در لپ‌تاپ‌ها یا کروم‌بوک‌های سامسونگ استفاده شوند. امسال این شرکت کره‌ای از سری جدید لپ‌تاپ‌های خود که به سادگی نوت‌بوک نام گرفته است رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها از مدل‌های رده پایین شروع می‌شوند و به مدل‌های پیشرفته‌تر از جمله نوت‌بوک ۹ و لپ تاپ بازی اودیسه می‌رسند.

.

منبع: Android Headlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر