;
coinex

حذف کلید هوم از تمامی مدل‌های آیفون 2018

حذف کلید هوم از تمامی مدل‌های آیفون 2018
پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که حذف کلید هوم در همه مدل‌های آیفون 2018 انجام خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، قرار است که آیفون‌های بعدی اپل چگونه از اطلاعات کاربران خود حفاظت کنند؟ در ادامه با تکراتو همراه باشید.

آیفون X (بخوانید آیفون 10)، قرار است که به زودی وارد بازار شود. این دستگاه، تنها گوشی آیفون 2017 اپل بوده که به ویژگی تشخیص چهره سه بعدی مجهز است. اپل این ویژگی خاص را فیس آی دی نامیده و این طور که به نظر می‌رسد، قصد دارد تا آن را به تمامی مدل‌های سال اینده خود منتقل کند.

شاید اساس شکل گیری این خبر از پیش بینی مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد KGI Securities نشات گرفته باشد. او که یکی از تحلیلگران خبره در مسایل مربوط به اپل است، ادعا می‌کند که تمامی مدل‌های آیفون 2018 به نمایشگرهای بدون حاشیه مجهز خواهند بود.

تحلیل مینگ در رابطه با استفاده اپل از صفحه نمایش بدون حاشیه برای آیفون های سال آینده، کاملا با عقل جور درمی‌آید. امسال اکثر برندهای بزرگ دنیا، حداقل یک گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر تمام صفحه را به بازار معرفی کرده‌اند و جالب آنکه حتی برخی از این شرکت‌ها به دلیل استقبال بسیار خوب کاربران از این سبک طراحی، قصد دارند تا آن را به بعضی از مدل‌های میان رده خود نیز وارد کنند. سامسونگ یکی از همین شرکت‌هاست که گفته می‌شود در مدل‌های گلکسی ای 2018 از نمایشگر بیکران (صفحه نمایش اینفینیتی) استفاده خواهد کرد.

اپل یکی از بزرگترین کمپانی‌های گوشی ساز جهان است و مسلما قصد ندارد تا سهم بازار موبایل خود را با دیگر شرکت‌های سازنده سهیم شود. این کمپانی برای ماندن در کورس رقابت‌ها مجبور است که در سال آینده، محصولات خود را به نمایشگر بدون حاشیه مجهز کند.

یک نمایشگر تمام صفحه و کم حاشیه، زیبایی یک اسمارت فون را دوچندان می‌کند، اما بکار گرفتن این سبک از طراحی، در واقع به معنای آنست که اکثر فضای پنل جلویی در اختیار صفحه نمایش گوشی خواهد بود. بدین شکل، مطمئنا دیگر فضای کافی برای استفاده از دکمه هوم وجود ندارد. پس حذف این دکمه از آیفون های 2018 کاملا منطقی است.

اپل به امنیت و حفاظت از اطلاعات کاربران خود بسیار متعهد است. با حذف کلید هوم از آیفون های 2018 بی گمان این دستگاه‌ها دیگر هیچ قفل امنیتی نخواهند داشت، اما مگر چنین چیزی می‌شود؟

پیش بینی مینگ چی کو اینست که اپل از ویژگی فیس آی دی خود در آیفون‌های سال آینده استفاده خواهد کرد. با اینکه به نظر می‌رسد اپل هنوز نتوانسته تمامی مشکلات موجود در تکنولوژی فیس آی دی را از سر راه خود بردارد، اما مسلما در نهایت آن را به اوج رسانده و در همه مدل‌های جدید خود به کار می‌گیرد. گفته می شود که این مشکل مربوط به ماژول های رومئو و ژولیت در دوربین TrueDepth است.

 

بیشتر بخوانید:   رومئو و ژولیت داستان آیفون ایکس را دراماتیک کردند!

 

از سوی دیگر، مینگ بر این باور است که سازندگان گوشی‌های اندرویدی، در سال آینده بیشتر تمرکز خود را بر روی سنسور اثر انگشت قرار خواهند داد، اما موقعیت قرارگیری آن تغییر خواهد کرد. به نظر می‌رسد که با شروع سال 2018 گوشی‌هایی به بازار عرضه خواهند شد که سنسور اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش خود مخفی کرده‌اند.

یکی از این دستگاه ها که پیش بینی می‌شود با سنسور تشخیص اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش خودنمایی می‌کند، سامسونگ گلکسی نوت 9 است. البته مینگ چی کو اعتقاد دارد که به زودی اکثر گوشی سازان اندرویدی نیز به ویژگی تشخیص چهره 3D روی خواهند آورد.

در هر صورت این طور که از شواهد پیداست، حذف دکمه هوم از تمامی مدل‌های آیفون 2018 حتمی خواهد بود، پس منتظر آن در محصولات آینده کوپرتینو نباشید.

 

بیشتر بخوانید:  فبلت پرچمدار گلکسی نوت ۹ سامسونگ با یک اسکنر اثر انگشت بصری وارد بازار می‌شود!

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر