;
coinex

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل؛ تقابل هوش مصنوعی با نسخه خالص اندروید

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل؛ تقابل هوش مصنوعی با نسخه خالص اندروید

آیا هوش مصنوعی جدید هواوی می‌تواند ویژگی‌های نرم افزاری نسخه خالص اندروید را شکست دهد؟ در این متن به مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل می‌پردازیم تا پاسخ این پرسش را پیدا کنیم.

کمپانی هواوی به تازگی از گوشی‌های میت 10 و میت 10 پرو رونمایی کرده است. این موبایل‌ها با بهترین مشخصات روز دنیا، صفحه نمایش بزرگ و زیبا همراه شده و به خوبی در دسته پرچمداران 2017 رقابت می‌کنند.

البته این دو پرچمدار هواوی، تنها گوشی‌هایی نیستند که به تازگی معرفی شده‌اند. کمپانی گوگل نیز به تازگی از گوشی‌های گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال رونمایی کرده که رقابت تنگاتنگی را با گوشی‌های جدید هواوی پیش رو دارند. در مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل قصد داریم به بررسی مدل‌های بزرگ‌تر گوشی‌های این دو کمپانی بپردازیم. با تکراتو همراه شوید:

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل: مشخصات کلی

بدون شک هر دو دستگاه بسیار قدرتمند هستند، اما این قدرت از دو بخش متفاوت سرچشمه می‌گیرد. پیکسل 2 ایکس ال از آخرین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 برخودار شده؛ اما میت 10 پرو از جدیدترین تراشه هواوی یعنی کایرین 970 (Kirin 970) بهره می‌برد. وجه تمایز این سیستم روی تراشه با سایر نسخه‌های موجود، مجهز بودن به تراشه واحد پردازش عصبی در کایرین 970 است.

از آنجاییکه هواوی میت 10 پرو رسما به بازار ارائه نشده، هنوز نمی‌دانیم که قدرت عملکرد تراشه جدید کایرین در مقابل تراشه اسنپدراگون 835 چطور خواهد بود. با اینحال می‌توان پیش بینی کرد که هر دو موبایل به خوبی از پس وظایفی که برایشان در نظر گرفته شده، برآمده و کاربر خود را راضی خواهند کرد.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال با رم 4 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایتی همراه است. میت 10 پرو نیز در یکی از مدل‌ها با این ظرفیت رم و حافظه همراه شده و نسخه رم 6 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی را نیز ارائه می‌کند. میزان حافظه رم که هر کاربر نیاز دارد، با یکدیگر متفاوت است؛ اما اگر کاربر پرمصرفی هستید و چندین کار را به صورت همزمان انجام می‌دهید، احتمالا میت 10 پرو را به پیکسل 2 ایکس ال ترجیح خواهید داد. گوگل یک نسخه حافظه 128 گیگابایتی نیز برای پرچمدار خود در نظر گرفته، اما با همان رم 4 گیگابایتی همراه است. هیچ کدام از این دو موبایل از نصب میکرو اس دی کارت پشتیبانی نمی‌کنند.

اجرا و عملکرد هر دو موبایل بسیار دقیق و سریع است؛ اما بدون آزمون‌های بنچمارک نمی‌توان نتیجه نهایی را اعلام کرد. با توجه به اطلاعات موجود، نتیجه این بخش برابر اعلام می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: 

مقایسه گلکسی نوت ۸ با هواوی میت ۱۰ پرو : برتری با کدام است؟

مقایسه هواوی میت ۱۰ پرو با ال جی وی ۳۰ ؛ نبرد هوش مصنوعی با صفحه نمایش بدون حاشیه

 

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل: طراحی، صفحه نمایش و مقاومت

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل: طراحی، صفحه نمایش و مقاومت

با مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل از لحاظ طراحی و صفحه نمایش متوجه می‌شویم که هر دو دستگاه از المان‌های جدید طراحی 2017 بهره برده‌اند. برای مثال، پرچمدار گوگل از نمایشگر بزرگی برخوردار شده که حاشیه‌های باریکی آن را احاطه کرده‌اند. هواوی میت 10 پرو نیز از همین طراحی بهره برده و به خوبی در دسته پرچمداران 2017 جای گرفته است. گوگل پیکسل 2 ایکس ال همانند گوشی نسل قبلی خود از بدنه شیشه‌ای و فلزی برخوردار شده؛ این در حالیست که میت 10 پرو در پنل پشتی خود تنها از شیشه بهره برده است.

هر دو گوشی هواوی میت 10 پرو و گوگل پیکسل 2 ایکس ال با صفحه نمایش‌های با کیفیتی همراه هستند؛ اما کفه ترازو کمی به سمت گوشی گوگل سنگینی می‌کند. این دستگاه از صفحه نمایشی با رزولوشن 2880 در 1440 برخوردار شده، اما نمایشگر میت 10 پرو با رزولوشن 2160 در 1080 همراه است. هر دو صفحه نمایش در اندازه 6 اینچ طراحی شده‌اند، اما جنس نمایشگر گوگل پیکسل 2 ایکس ال از نوع پی اولد (pOLED) بوده، اما پرچمدار هواوی از صفحه نمایش آمولد بهره می‌برد.

پنل پشتی میت 10 پرو تماما شیشه ایست، اما تنها بخشی از پنل پشتی گوشی گوگل به شیشه مجهز شده است. این مساله از لحاظ مقاومت اهمیت ویژه‌ای دارد، به ویژه زمانی که احتمال سقوط موبایل وجود دارد. در هر صورت پیشنهاد می‌کنیم که از قاب محافظ استفاده کنید. هر دو موبایل از IP67 بهره می‌برند؛ این بدان معناست که این دستگاه‌ها زیر باران یا در آبی به عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه دوام می‌آورند.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال به خاطر صفحه نمایش بهتر، برنده این بخش خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: 

مقایسه هواوی میت ۱۰ و هواوی میت ۱۰ پرو؛ تفاوت‌های میان این دو پرچمدار در چیست؟

بررسی مختصر و مفید: هواوی میت ۱۰ پرو

 

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل: عمر باتری و شارژ

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل: عمر باتری و شارژ

در این بخش تفاوت‌های بیشتری را شاهد هستیم. گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال از باتری 3520 میلی آمپر ساعتی برخوردار شده، اما هواوی، پرچمدار خود را به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است. این ظرفیت باتری به دلیل رزولوشن کمتر صفحه نمایش، عملکرد بهینه‌تری نیز خواهد داشت.

هر دو موبایل از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند؛ شارژ 15 دقیقه‌ای گوشی گوگل می‌تواند گوشی را به مدت 7 ساعت روشن نگه دارد. باتری هواوی میت 10 پرو نیز در عرض 30 دقیقه به میزان 58 درصد شارژ می‌شود.

برنده این بخش به دلیل ظرفیت باتری بالاتر، هواوی میت 10 پرو خواهد بود.

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل: دوربین

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل: دوربین

گوگل همزمان با رونمایی از گوشی‌های گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال، توجه همه را به امتیاز DxOMark جلب کرد؛ این موبایل توانسته بود در این بنچمارک، بالاترین امتیازی که تا به حال توسط دوربین گوشی‌های هوشمند ثبت شده را دریافت کند. سال‌ها طول می‌کشد تا گوشی دیگری بتواند این عنوان را از گوشی گوگل بگیرد. با اینحال، تمامی این موارد نشان می‌دهند که گوگل پیکسل 2 ایکس ال به بهترین دوربین مجهز شده و بهترین عکس‌ها را به ثبت می‌رساند.

اما این بدان معنا نیست که هواوی میت 10 پرو با دست خالی به میدان آمده باشد. این موبایل برخلاف گوشی پرچمدار گوگل، به تنظیمات دوربین دوگانه با برند لایکای آلمان مجهز شده؛ این دوربین از ترکیب یک سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم و یک دوربین 12 مگاپیکسلی RGB تشکیل شده است. اما گوگل پیکسل 2 ایکس ال تنها از یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین‌های دوگانه می‌توانند همزمان، دو تصویر را به ثبت رسانده و تصویر نهایی فوق العاده‌ای را ارائه کنند؛ اما پیکسل 2 ایکس ال می‌تواند با بهره گیری از قابلیت یادگیری ماشین، افکت‌هایی مثل بوکه (که قبلا تنها با دوربین‌های دوگانه امکان پذیر بود) را ایجاد کند. این تکنولوژی با نام دوال پیکسل (dual pixel) معرفی شده است.

اما هر دو لنز هواوی میت 10 پرو به دیافراگم یا روزنه f/1.6 مجهز هستند که در شرایطی با نور کم عملکرد فوق العاده‌ای دارند. دوربین گوشی پیکسل با دیافراگم f/1.8 همراه است. دوربین سلفی هر دو موبایل نیز 8 مگاپیکسلی است.

برای تصمیم گیری نهایی باید تست‌های بیشتری انجام شود. با اینحال در حال حاضر به نظر می‌رسد که دوربین هر دو موبایل کیفیت برابری را ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 

مقایسه گوگل پیکسل ۲ ایکس ال با گلکسی نوت ۸ سامسونگ؛ گران‌ترین گوشی‌های اندرویدی

مقایسه گوگل پیکسل ۲ ایکس ال با آیفون ۱۰ اپل: بهترین اپل در مقابل بهترین گوگل

مقایسه گوگل پیکسل ۲ ایکس ال با آیفون ۸ پلاس اپل؛ غول گوگل در برابر اپل

 

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل: نرم افزار

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل: نرم افزار

گوگل پیکسل 2 ایکس ال به نوعی از خالص‌ترین نسخه اندروید بهره می‌برد. اما هواوی، پرچمدار سری میت خود را به رابط کاربری EMUI مجهز کرده است. هواوی میت 9 با رابط EMUI 5.1 همرا بود، اما هواوی به جای ارتقا به نسخه 6.0، مستقیما نسخه 8.0 را برای هواوی میت 10 و میت 10 پرو در نظر گرفته است؛ چرا که سازگاری بیشتری با جدیدترین پلتفرم اندروید دارد، یعنی اندروید 8.0 اوریو.

رابط کاربری اموشن هواوی، ترفندها و دسترسی زیادی دارد که استفاده از نرم افزارهای هواوی و امکانات نمایشگر بدون حاشیه را آسان‌تر می‌کند. شاید نسخه خالص اندروید را ترجیح دهید؛ اما این رابط حقیقتا ویژگی‌های جالب و بهینه شده‌ای دارد که احتمالا برایتان خوشایند خواهد بود. البته به خاطر داشته باشید که نسخه خالص اندروید در پیکسل 2 ایکس ال، سریع‌تر از سایر گوشی‌های اندرویدی می‌تواند آپدیت‌های امنیتی را دریافت کند.

علیرغم تمام مزایای رابط کاربری اموشن هواوی، به خاطر آپدیت‌های سریع‌تر، سادگی و اجرای روان برنامه‌ها، گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس را به عنوان برنده این بخش اعلام می‌کنیم.

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل: قیمت و دسترسی

گوشی گوگل در 12 مهر ماه (4 اکتبر) رونمایی شد و در حال حاضر از طریق گوگل استور به فروش می‌رسد. این موبایل در آینده نزدیک به صورت رسمی عرضه خواهد شد. این دستگاه با قیمت 849 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت؛ با اینحال این قیمت از مبلغی که هواوی در ازای میت 10 پرو دریافت می‌کند، کمتر است. در حال حاضر می‌دانیم که پرچمدار هواوی با برچسب قیمتی 800 یورو معادل 945 دلار همراه خواهد بود. البته مشخص نیست که قیمت آن در هر کدام از بازارها چگونه خواهد بود.

در حال حاضر، با توجه به اینکه این دو موبایل هنوز رسما عرضه نشده‌اند، قیمت و دسترسی آنها نیز با یکدیگر برابر است.

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل: حرف آخر

همانطور که مشاهده کردید، مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل در بسیاری از بخش‌ها با یکدیگر برابر بود. هواوی میت 10 پرو قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به ویژه با تراشه مجهز به واحد پردازش عصبی (NPU)  و باتری فوق العاده، می‌تواند بسیاری از رقیبان را از میدان به در کند. با اینحال، این موارد برای غلبه بر گوگل پیکسل 2 ایکس ال با نمایشگر بهتر، نرم افزار روان‌تر و دوربین با کیفیت‌تر کافی نیست.

هر دو موبایل حقیقتا عالی هستند. اما برای تصمیم گیری نهایی باید منتظر اعلام قیمت رسمی میت 10 پرو بمانیم. در حال حاضر، اگر قصد خرید یک پرچمدار را دارید، گوگل پیکسل 2 ایکس ال را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل: جدول مشخصات کلی

مقایسه هواوی میت 10 پرو با پیکسل 2 ایکس ال گوگل
مشخصات گوگل پیکسل 2 ایکس ال میت 10 پرو
نمایشگر 6 اینچی پی اولد (pOLED)، رزولوشن 2880 در 1440 پیکسل با رزولوشن 538 ppi 6.0 اینچی OLED با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسلی و تراکم 402 پی پی آی
اندازه 157.9 در 76.7 در 7.9 میلی متر 154.2 x 74.5 x 7.9 میلی متر
وزن 175 گرم 178 گرم
پردازشگر اسنپدراگون 835، واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 هواوی کایرین 970
رم 4 گیگابایت 4 و 6 گیگابایت
حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی 64 و 128 گیگابایتی
باتری 3520 میلی آمپر ساعتی 4,000mAh با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع
دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسل 20 مگاپیکسلی تک فام در کنار 12 مگاپیکسلی آر جی بی با قابلیت فیلم برداری 4 کی در نرخ 30 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی 8 مگاپیکسل 8 مگاپیکسلی
سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو اندروید 8 اوریو
مقاومت در برابر آب دارای شاخص مقاومتی IP67 دارای شاخص مقاومتی IP67
ویژگی‌های خاص شتاب سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، قطب نما، سنسور مجاورت، سنسور نور محیط، اکتیو اج مجهز به سنسورهای اسکنر اثر انگشت، شتاب سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، مجاورت و ژئومغناطیس
قابلیت‌های اتصالی جی اس ام, سی دی ام ای, 4 جی ال تی ای, اچ اس پی ای پلاس جی اس ام، اچ اس پی ای، سی دی ام ای، ال تی ای (کت 18)، ای وی دی او، ان اف سی، بلوتوث 4.2، وای فای 802.11a/b/g/n/ac و یو اس بی نوع سی
رنگ مشکی، مشکی سفید آبی، خاکستری، قهوه‌ای و صورتی
قیمت و عرضه 850 دلار 945 دلار، از ماه نوامبر (10 آبان تا 10 آذر)

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر