;
coinex

آمریکا دیگر لقب بزرگترین بازار جهانی گوشی‌های موبایل را یدک نمی‌کشد

بزرگترین بازار جهانی گوشی‌های موبایل

پس از سال ها حکمرانی آمریکا در بازار گوشی های هوشمند، حالا این کشور چین است که به بزرگترین بازار جهانی گوشی‌های موبایل تبدیل شده و چند سالی است آمریکا را پشت سر گذاشته است و اکنون بازار جدیدی بازهم آمریکا را به عقب راند. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکراتو همراه باشید.

تقریبا چند سال پیش بود که کشور ایالات متحده آمریکا بزرگترین بازار جهانی گوشی‌های موبایل به حساب می‌آمد و هر ساله میلیون‌ها دستگاه از این گوشی‌ها به فروش می‌رسید. اما از زمانی که استانداردهای کیفی زندگی مردم چین افزایش یافت و به طور همزمان نیز قیمت گوشی در این کشور به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت و این دو عامل باعث شد تا چین جایگاه آمریکا را تصاحب کرده و لقب بزرگترین بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص دهد.

اوضاع در این حوزه چند سالی پایدار و ثابت باقی مانده بود، ولی اخیرا در 3 ماهه پایانی سال 2017 اوضاع تغییر کرده است.

بر اساس یک گزارش منتشر شده از یک موسسه تحلیلی در کشور سنگاپور، ظاهرا در سه ماهه سوم سال 2017 کشور آمریکا به جایگاه سوم سقوط کرده و هند جایگاه دوم را از این کشور ربوده است.

البته این موضوع از آن جهت طبیعی است که با در نظر گرفتن جمعیت 1.38 میلیاردی چین و 1.324 میلیاردی هند، کشور آمریکا با تنها 323 میلیون جمعیت، توان رقابت با این کشورهای را نخواهد داشت و از شانس کمی در این زمینه برخوردار است.

با این حال به نظر می‌رسد که تغییرات صورت گرفته در این زمینه در سه ماهه بعدی خیلی پایدار و پابرجا نخواهد ماند. دلیل اصلی و عمده جابه‌جایی جایگاه هند و آمریکا در بازار موبایل را باید در عرضه مدل‌های جدید و ارزان‌تر شرکت شیائومی به بازار هند جست و جو کرد.

شیائومی در سه ماهه سوم سال 2017 بیش از 9.2 میلیون گوشی هوشمند در هند به فروش رسانده که این میزان فروش در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل از رشد 290 درصدی خبر می‌دهد. شرکت سامسونگ با فروش بیش از 9.4 میلیون گوشی هوشمند، بزرگترین فروشنده این دستگاه‌ها در کشور هند محسوب می‌شود و با توجه به آمار فروش این شرکت‌ها، به نظر می‌رسد که فاصله شرکت‌های سامسونگ و شیائومی روز به روز کمتر می‌شود.

لازم به ذکر است که مشابه این اطلاعات و با ارقام بسیار نزدیک به آن نیز توسط یک موسسه تحقیقاتی هنگ کنگی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر