;
coinex

واردات خودروهایی با حجم موتور پایین در کشور افزایش یافت !

واردات خودروهایی با حجم موتور پایین افزایش یافت!

آمار منتشر شده از سوی گمرک ایران نشان می‌دهد که واردات خودروهایی با حجم موتور پایین در حال افزایش است.

براساس این آمار، واردات خودروهایی با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی کاهش یافته و در مقابل شاهد افزایش واردات خودرهایی با حجم موتور پایین هستیم. منظور از خودرو با حجم موتور پایین ، خودروهایی است که حجم موتور آنها کم‌تر از 2000 سی‌سی است.

براساس تازه‌ترین آمار گمرک، که نشان از تجارت خارجی هفت‌ماهه ایران در سال جاری دارد، در مجموع یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار خودرو به همراه قطعات منفصله، وارد ایران شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: حجم موتور خودرو رابطه مستقیمی با کیفیت آن ندارد !

 

آمار واردات خودرو در هفت ماه اول سال جاری

در هفت ماه اول سال جاری، به تعداد ۴۸ هزار و ۶۶۷ دستگاه انواع خودروی سواری، که ارزش آنها برابر با یک میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار است، وارد ایران شده است.

از جمله نکات جالب واردات خودرو در سال جاری می‌توان به واردات چهار دستگاه خودرو اشاره کرد. یکی از این چهار دستگاه، بی‌ام‌و ایکس ۴ بوده و سه دستگاه دیگر خودروی رنو کولئوس بوده‌اند که از ایالات متحده آمریکا وارد شده‌اند.

براساس گزارش منتشر شده، در هفت‌ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۹۱۲ دستگاه خودرو با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی، که ارزش آنها برابر با ۴۰۳ میلیون و ۲۴۵ هزار دلار است به ایران وارد شد‌اند.

در مقابل، در سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۳۹ دستگاه خودرو به ارزش ۴۰۷ میلیون دلار، با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی، به کشور وارد شده بودند. این آمار نشان از کاهش واردات این مدل خودروها به ایران دارد.

میزان واردات خودرو با حجم موتور پایین در سال جاری

میزان واردات خودروهایی با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی در سال گذشته، ۱۵ هزار و ۷۶۳ دستگاه خودرو بود که ارزش آنها ۴۰۶ میلیون دلار اعلام شده است.

اما میزان واردات این مدل خودروها در سال جاری، ۲۴ هزار و ۲۴۰ دستگاه خودرو بود که ارزش آنها برابر با ۶۲۵ میلیون دلار بوده است. مقایسه آمار مربوط به این دو سال نشان می‌دهد که در سال جاری واردات خودروهایی با حجم موتور پایین، ۵۳ درصد افزایش داشته است.

 

بیشتر بخوانید:

چه خودروهایی در بازارهای جهانی قیمتی در حدود ۵۰ میلیون تومان دارند؟

راهنمای خرید خودرو : بهترین خودروهای ایران با قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان در بازار

بررسی و مشخصات فنی تویوتا کرولا مدل سال ۲۰۱۷

بررسی و مشخصات فنی کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۸ میلادی

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر