;
coinex

اپل برای باز کردن قفل آیفون تیرانداز کلیسای تگزاس به اف بی آی پیشنهاد کمک داد

اپل برای باز کردن قفل آیفون تیرانداز کلیسای تگزاس به اف بی آی پیشنهاد کمک داد

در روز چهارشنبه اپل به رسانه‌ها اعلام کرد که به اف بی آی برای باز کردن قفل آیفون تیرانداز کلیسای تگزاس، دلوین کلی، کمک خواهد کرد.

سخنگوی شرکت اپل اعلام کرد که پلیس فدرال آمریکا هنوز به پیشنهاد این شرکت پاسخ نداده است. وی همچنین افزود که پس از مرگ تیرانداز این حادثه جنایتکارانه، انتظار می‌رفت که اف بی آی فورا با اپل تماس بگیرد و از این غول تکنولوژی در دسترسی به اطلاعات گوشی همراه این شخص کمک بخواهد.

در صورت تماس با اپل، احتمالا به اف بی آی گفته می‌شد که از اثر انگشت شخص تیرانداز استفاده کند، پیش از اینکه این سنسور از کار بیافتد. زیرا در صورتی که اگر 48 ساعت از سنسور تشخیص اثر انگشت گوشی‌های اپل استفاده نشود، این سنسور به صورت خودکار از کار افتاده و برای باز کردن گوشی به رمز پین نیاز خواهد بود. از آنجایی که تیرانداز دیگر در قید حیات نیست؛ بنابراین استفاده از پین برای باز کردن گوشی ممکن نخواهد بود.

حتما به یاد دارید که سال گذشته اپل به حکم دادگاه فدرال برای باز کردن آیفون 5c متعلق به سید فاروغ، تیرانداز سن برناردیو، تن نداد و گفت که چنین امکانی به لحاظ نرم‌افزاری برای این شرکت وجود ندارد. کمپانی اپل نگران بود که اگر نسخه‌ای از سیستم‌عاملی که مدنظر اف بی آی بود را در اختیار این شرکت قرار دهد، دیگر هیچ آیفونی امنیت کامل نخواهد داشت.

البته به هر طریقی که بود پلیس فدرال آمریکا موفق شد تا قفل گوشی آیفون فاروغ را باز کند، ولی هیچ سرنخ بیشتری از گوشی وی به دست نیاورد.

 

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر