;
coinex

قابلیت انیموجی روی آیفون های قدیمی نیز اجرا می شود؛ اپل این کار درست نیست!

قابلیت انیموجی روی آیفون های قدیمی نیز اجرا می شود؛ اپل این کار درست نیست!

در جدیدترین بررسی منتشر شده از آیفون 10، یک آزمایش جالب بر روی این دستگاه به فاش شدن یک واقعیت غیر منتظره در مورد انیموجی منجر شد.
انیموجی یکی از جذاب ترین امکانات آیفون 10 محسوب می‌شود که به‌صورت اختصاصی برای جدیدترین گوشی هوشمند اپل ارائه شده است، اما به نظر می رسد این قابلیت ارتباطی با سخت افزار خاص این محصول نداشته و این اقدام اپل با اهداف بازاریابی انجام گرفته است.

 

بیشتر بخوانید: قابلیت انیموجی در آیفون ایکس

 

در یک ویدیو که از بررسی آیفون X در یوتیوب منتشر سده، به نظر می‌رسد برای استفاده از ویژگی انیموجی نیازی به فعال بودن فیس آی دی نیست. این یعنی دوربین عمق سنج (TrueDepth) نقشی در این قابلیت ندارد. به بیان دیگر دوربین جلویی آیفون وظیفه اصلی را در این قابلیت به عهده دارد.

با این اوصاف می‌توان گفت که حداقل تمامی محصولات امسال اپل امکان بهره بردن از قابلیت انیموجی را داشته‌اند، فارغ از اینکه به فیس آی دی مجهز باشند یا نه. در این تست ویدیویی مشاهده می‌شود که حتی در شرایطی که سنسور فیس آی دی پوشیده شده نیز قابلیت انیموجی به خوبی کار می‌کند!

این ویژگی تنها با پوشانده شدن دوربین جلویی RGB این دستگاه که مسئول گرفتن سلفی است، کار نخواهد کرد.

نقش دوربین های فیس آی دی در انیموجی

حال سوالی که بر اساس این بررسی به ذهن خطور می‌کند این است که آیا می‌توان گفت انیموجی قابلیت اجرا روی مدل‌های قدیمی‌تر آیفون را نیز دارد و اپل تنها از این قابلیت برای ترغیب بیشتر خریداران آیفون 10 استفاده کرده است؟

پاسخ به این سوال مثبت است و البته باید اعتراف کرد که اینکار اپل به لحاظ بازاریابی فوق‌العاده هوشمندانه بوده است. اما دلایل بالقوه دیگری نیز برای محدود کردن این قابلیت به آیفون 10 وجود دارد.

یکی از این دلایل را می‌توان نقش سنسور فیس آی دی در فعال سازی قابلیت انیموجی دانست. در واقع یعنی سیستم تشخیص چهره‌ی اپل ابتدا محل صورت کاربر را تعیین می‌کند و سپس دوربین سلفی فعال شده و نقش خود را برای تولید انیموجی ایفا می‌کند. از این طریق علاوه بر افزایش دقت چهره خوانی دوربین، مصرف باتری دستگاه نیز کاهش می‌یابد.

تاکنون اپل هیچ اظهار نظر ویژه‌ای در مورد عملکرد انیموجی نداشته است، اما با توجه به موج منفی که این خبر در افکارعمومی ایجاد خواهد کرد، شاید بهتر باشد اپل جزئیات بیشتری در مورد چرایی این تصمیم ارائه کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر