;
coinex

آغاز سرشماری وضعیت نفوذ اینترنت در خانواده های ایرانی

آغاز سرشماری وضعیت نفوذ اینترنت در خانواده های ایرانی

قرار است تا سرشماری وضعیت نفوذ اینترنت در خانواده های ایرانی از روز ۲۹ آبان ماه آغاز گردد. با تکراتو همراه شوید.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، پنجمین دوره سرشماری نفوذ اینترنت در خانواده‌های ایرانی و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات، از تاریخ اعلام شده به مدت یک ماه و در سراسر کشور انجام می‌گیرد.

هدف از اجرای سرشماری

اجرای سرشماری وضعیت نفوذ اینترنت در خانواده های ایرانی، برمبنای اجرای پروژه نظام پایش شاخص‌های ICT در کشور خواهد بود. این طرح با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز آمار ایران عملیاتی خواهد شد.

سرشماری نفوذ اینترنت در ایران به منظور دستیابی به اطلاعاتی چون میزان نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات در خانه‌ها، میزان دسترسی به ابزارهای فناوری اطلاعات، سواد مرتبط با این فناوری و نیز وضعیت نفوذ اینترنت، کامپیوتر و سایر سرویس‌های فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد.

مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات، در مورد اجرای این طرح اعلام کرد که قرار است شروع آن در سال ۹۶ باشد. وی از اینکه بتوانند نتایج حاصل از اجرای این طرح را در ابتدای سال 97 استخراج کنند، اظهار امیدواری کرد.

سهم IT در تولید ناخالص داخلی

مرتضی براری به تکلیف تعیین شده در قانون برنامه پنجم مبنی بر دستیابی به سهم ۲ درصدی فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی، اشاره کرد و اعلام نمود که وزارت ارتباطات با همکاری مرکز آمار ایران نسبت به شناسایی وضعیت و تعیین سهم صنعت IT برای سال ۱۳۹۱ اقدام کرده بود.

به گفته وی سهم صنعت IT  در تولید ناخالص داخلی در آن سال، معادل نیم درصد محاسبه گردید. وی همچنین تاکید کرد که نتایج این طرح، در تدوین برنامه ششم توسعه مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته براری، سرشماری وضعیت نفوذ اینترنت در ایران که قرار است اجرا گردد نیز برای تعیین سهم IT از تولید ناخالص داخلی و همچنین بررسی میزان نفوذ این فناوری در میان خانوار است.

وی ادامه داد که این پروژه نیز مشابه پروژه سال ۱۳۹۱ است که با همکاری مرکز آمار ایران در دستور کار قرار گرفته است. نتایج حاصل از اجرای این سرشماری، حداکثر تا خردادماه ۱۳۹۷ مشخص خواهد شد و اطلاعات به دست آمده در اختیار مراجع ذیربط قرار خواهد گرفت.

.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر