;
coinex

جایگاه ایران در سازمان های جهانی استاندارد ICT ارتقا یافت!

جایگاه ایران در سازمان های جهانی استاندارد ICT ارتقا یافت. کشور ایران توانسته است تا از درجه O به درجه P ارتقا یابد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، اولین نشست خبری دبیرخانه رسمی کمیته فنی مشترک فناوری اطلاعات در محل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شده است. براساس اطلاعات موجود، در این نشست اعلام شده است که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور موفق شده است تا با ارائه یک طرح سه ‌ساله، دبیرخانه کمیته فنی فناوری اطلاعات را از طریق تایید و کسب مجوز از سازمان ملی استاندارد ایران، در سازمان متمرکز کند.

اکنون چیزی حدود یک سال از فعالیت این کمیته در سازمان کمیته فنی مشترک فناوری اطلاعات می‌گذرد. در این نشست برگزار شده، گزارشی در مورد دستاوردها، اقدامات انجام شده و همینطور برنامه‌های آینده (JTC1) اعلام شد.

ارتقای جایگاه ایران در سازمان های جهانی استاندارد ICT

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در مورد ارتقا جایگاه ایران در سازمان های جهانی استاندارد ICT سخن گفت و اعلام نمود که ایران توانسته است تا در سازمان استاندارد جهانی (GTC1)، از درجه O به درجه P ارتقا پیدا کند.

آذرکار ادامه داد که در سال 95 دبیرخانه رسمی (GTC1) در ایران افتتاح شده است و اعلام کرد که در ایران پنج کمیته فرعی در این رابطه وجود دارد که به طور مشخص با درجه جدیدی که کسب کرده‌اند، توانسته‌اند تا حق رای و اظهار نظر در مجموعه استاندارهای جهانی را کسب کنند.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران اعلام نمود که در حال حاضر فقط چند کشور اصلی دارای قدرت تصمیم گیری در این حوزه هستند و اضافه کرد که کشور ایران در این عرصه حق رای و اظهار نظر را دارد و این مسئله باعث شده است تا کشور قدرت تاثیرگذاری زیادی را در فضای جهانی استانداردهای حوزه ICT به دست آورد.

مزایای ارتقای جایگاه ایران در سازمان های جهانی استاندارد ICT

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در مورد مزایای این عضویت و ارتقای جایگاه ایران در سازمان های جهانی استاندارد ICT سخن گفت و اعلام نمود که  متخصصان کشور می‌توانند از این مجرا برای بحث و تبادل نظر با متخصصان کشورهای پیشرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده کنند. به گفته وی این امر در نهایت موجب ارتقای سطح دانش تخصصی متخصصان کشور خواهد شد.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در پایان اعلام نمود که مشارکت در فضای جهانی این حوزه کار ساده‌ای نیست و تاکید کرد که این همکاری و مشارکت به تلاش چند برابری متخصصان کشور نیاز دارد تا بتوانند با همکاری نهادهای دانشگاهی، مقالات و اسناد متعددی را تدوین نمایند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر