;
coinex

مرسدس میباخ ۲۰۱۹ (Maybach) ؛ کشیده‌تر، جادارتر، لوکس‌تر و متفاوت

مرسدس میباخ گونه‌ای از محصولات فوق لوکس شرکت آلمانی مرسدس بنز آلمان است که با تکیه بر امکانات و تجهیزات فوق العاده رفاهی، سرگرمی و ایمنی، در زمره لوکس‌ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد. در ادامه به معرفی جدیدترین مدل این شرکت، مرسدس میباخ ۲۰۱۹ خواهیم پرداخت.

اگر نمونه‌های کلاس S مرسدس بنز سال جدید، از لحاظ سطح آسایش و تجمل برای برخی خریداران متمول کافی به نظر نرسد، این شرکت برای سال ۲۰۱۹ گونه جدیدی از این خودروی لوکس را راهی بازارهای جهانی خواهد کرد. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ در ماه مارس به نمایش درآمده و از انتهای تابستان سال جاری، به عنوان مدل ۲۰۱۹ در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

مرسدس میباخ ۲۰۱۹

مدل جدید میباخ ۲۰۱۹ (یا مای باخ، مای بک و …) با استفاده از جلوپنجره جدید و مزین به نوارهای عمودی به جای نوارهای افقی استفاده شده در مدل‌های استاندارد، از نمونه‌های عادی کلاس اس متمایز شده است. به کارگیری تزئینات براق فلزی و متالیک در اطراف بخش پایینی جلو پنجره نیز نمایی جذاب‌تر را برای آن رقم زده است.

اما بزرگترین تغییر این خودروی لوکس آلمانی برای سال جدید، در بخش شاسی و بدنه به وقوع پیوسته است. میباخ ۲۰۱۹ طولی در حدود ۵.۴۶۱ میلی‌متر داشته و فاصله دو محور عقبی و جلویی آن نیز در حدود ۳.۶۵۶ میلی‌متر است. با این تفاسیر، شاهد افزایش طولی در حدود ۲۵۴ میلی‌متر نسبت به نمونه‌های استاندارد کلاس S هستیم و فضای بیشتری در اختیار سرنشینان صندلی‌های عقبی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این میباخ ۲۰۱۹ قابلیت سفارش به صورت ۲ رنگ را در ۹ ترکیب بندی مختلف دارد. به منظور درخشش هرچه بیشتر، این شرکت آلمانی از دو لایه براق کننده رنگ استفاده کرده است. متخصصین بخش رنگ نیز پیش از رنگ آمیزی نهایی، بدنه را به طور کامل و به وسیله دست پولیش کرده تا نهایت کیفیت ممکن رنگ حاصل گردد. علاوه بر رینگ‌های لوکس ۲۰ اینچی پره‌دار استاندارد، میباخ ۲۰۱۹ قابلیت تجهیز به ۳ مدل رینگ متفاوت دیگر، از جمله نمونه استفاده شده در اولین مدل تولیدی این برند را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای لوکس ۲۰۱۸ ؛ رانندگی لاکچری با امکانات پروازهای فرست کلس!

موتور و پیشرانه

برای میباخ ۲۰۱۹ دو پیشرانه در نظر گرفته شده است که بر روی مدل‌های S560 4Matic و S650 قرار می‌گیرند. این پیشرانه‌های عبارتند از:

  1. موتور ۸ سیلندر خورجینی ۴.۰ لیتری توربو
  2. موتور ۱۲ سیلندر خورجینی ۶.۰ لیتری توربو

موتور ۸ سیلندر خورجینی ۴.۰ لیتری توربو

این پیشرانه نمونه پایه میباخ ۲۰۱۹ است. موتور مدل میباخ S560 4Matic یک نمونه ۸ سیلندر خورجینی ۴.۰ لیتری بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر، نیرویی در حدود ۴۶۳ اسب بخار را تولید نموده و حداکثر گشتاور تولیدی در حدود ۵۱۶ پاوند بر فوت (معادل ۷۰۰ نیوتون متر) را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

با استفاده از این موتور، میباخ S560 4Matic به زمانی در حدود ۴.۸ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد. هر چند این پیشرانه به راحتی توانایی پشت سر گذاشتن سرعتی‌ بیشتر از ۱۸۷ مایل در ساعت (معادل ۳۰۰ کیلومتر در ساعت) را دارد، اما بنا بر قوانین حکومتی حداکثر سرعت آن مانند تمامی تولیدات کشور آلمان محدود شده به ۱۳۱ مایل در ساعت (معادل ۲۱۰ کیومتر در ساعت) رسیده است.

موتور ۱۲ سیلندر خورجینی ۶.۰ لیتری توربو

این پیشرانه بر روی مدل S650 نصب می‌گردد و با استفاده از یک موتور ۱۲ سیلندر خورجینی ۶.۰ لیتری و سیستم توربوشارژر، نیرویی در حدود ۶۲۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۷۳۱ نیوتون متر (معادل ۱.۰۰۱ نیوتون متر) را در اختیار راکب این ابرخودروی لوکس قرار می‌دهد.

هرچند نیرو و گشتاور تولیدی این موتور نسبت به مدل پایه بسیار بیشتر است، اما با استفاده از این موتور میباخ S۶۵۰ تنها اندکی سریع‌تر بوده و در عرض ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت این مدل نیز به رقمی در حدود ۱۵۰ مایل در ساعت (معادل ۲۴۱ کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

طراحی داخلی و کابین

در داخل کابین مجلل میباخ مدل ۲۰۱۹ ، مرسدس طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و تریم‌های منحصربفرد را برای این اتومبیل شگفت انگیز درنظر گرفته است: مخلوطی از رنگ‌های شفاف و مجلل قهوه‌ای، بژ و مشکی. علاوه بر این پوشش‌های چرم بسیار مرغوب ناپا (Nappa) نیز به صورت سفارشی با خط دوخت‌های مسی رنگ، نقره‌ای و طلایی در دسترس خریداران قرار گرفته‌ است.

سرنشینان صندلی‌های عقب نیز از نشیمن گاه‌هایی بسیار راحت و مجلل مشابه با پروازهای فرست کلاس استفاده کرده که در کنار نورپردازی بسیار زیبا و امکانات فوق العاده رفاهی، سرگرمی و ایمنی، تجربه سواری با یکی از بهترین خودروهای لوکس جهان را به آنها می‌دهد.

قیمت مرسدس بنز میباخ ۲۰۱۹ و زمان عرضه

قیمت رسمی این خودرو هنوز اعلام نشده است. اما بنابر گزارشات، مدل S560 4Matic با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۷۰.۰۰۰ دلار (نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان) و نزدیک به ۷۰.۰۰۰ دلار (معادل ۳۲۰ میلیون تومان) گران‌تر از مدل پایه S560 4Matic و مدل S650 نیز با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۰۰.۰۰۰ دلار (معادل ۹۲۰ میلیون تومان) به فروش می‌رسد. مرسدس میباخ ۲۰۱۹ از اواخر سال جاری میلادی راهی بازارهای جهانی شده و بنا بر اعلام شرکت مرسدس، بازار هدف آن کشورهایی مانند چین، روسیه و ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

 

رقبا در بازارهای جهانی

از رقبای اصلی این خودرو می‌توان به مواردی مانند نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  1. رولزرویس گوست (Rolls Royce Ghost Series II) با قیمت پایه‌ای در حدود ۳۰۸.۰۰۰ دلار (معادل ۱.۴ میلیارد تومان)
  2. بنتلی مولسان (Bentley Mulsanne) با قیمت پایه‌ای در حدود ۳۰۷.۰۰ دلار (معادل ۱.۴ میلیارد تومان)
  3. بنتلی مولسان اسپید با قیمت پایه‌ای در حدود ۳۴۰.۰۰۰ دلار (معادل ۱.۶ میلیارد تومان)
  4. رولزرویس فانتوم (Phantom) با قیمت پایه‌ای در حدود ۴۵۰.۰۰۰ دلار (معادل ۲.۱ میلیارد تومان)

 

نکته جالب اینجاست که با رقم پرداختی برای این ابرخودروی لوکس در بازار ایران می‌توان نمونه‌هایی مانند پورشه پانامرا (Porsche Panamera) یا پورشه ماکان ۲.۰ لیتری توربو، ب ام و سری ۷ با موتور پایه و مدل هیبریدی i۸ و یا مرسدس بنز کلاس E استاندارد را خریداری نمود!

مدل‌های سری S مرسدس بنز (با قیمت جهانی ۹۱.۰۰۰ دلار، معادل ۴۲۰ میلیون تومان) و مازراتی مانند گیبلی (با قیمت جهانی ۷۳.۰۰۰ دلار یا ۳۵۰ میلیون تومان) یا کواتروپورته (با قیمت جهانی ۱۰۵.۰۰ دلار معادل ۴۸۰ میلیون تومان)، همگی با قیمتی بالاتر از ۲ میلیارد تومان (معادل ۴۴۰.۰۰۰ دلار) تنها در اختیار آقازاده‌ها و صاحبان مشاغل دولتی قرار دارند.

درباره میباخ (یا مایباخ و …)

می باخ یا مایباخ یکی شرکت تولید خودروی قدیمی آلمانی بوده که توسط ویلهلم مایباخ در سال 1909 میلادی تاسیس شد. این شرکت به تولید انواع و اقسام اتومبیل‌های لوکس و اشرافی می‌پرداخت. در دوران جنگ جهانی نیز مایباخ تولید موتورهای مختلف برای ابزار و ادوات جنگی آلمان نازی را بر عهده داشت.

این شرکت از زیر مجموعه‌های گروه دایلمر (Daimler AG) آلمان بوده و مقر اصلی آن در شهر اشتوتگارت قرار دارد. از نمونه تولیدات مطرح این شرکت می‌توان به نمونه‌هایی مانند Maybach G650 Landaulet بر اساس مرسدس بنز کلاس G، مدل مفهومی مرسدس مایباخ 6 کابریولت و لیموزین اشرافی Pullman Guard S600 اشاره کرد. این شرکت علاوه بر خودرو، تولید انواع لوازم زینتی و لاکچری را نیز در دستور کار خود دارد.

مشخصات فنی مرسدس می باخ ۲۰۱۹ در یک نگاه

S۵۶۰ ۴Matic S۶۵۰
تعداد سیلندر ۸ خورجینی ۱۲ خورجینی
حجم موتور (سی. سی.) ۳.۹۸۲ ۵.۹۸۰
قدرت (اسب بخار) ۴۶۳ ۶۲۱
گشتاور (نیوتون متر) ۷۰۰ ۱۰۰۱
مصرف سوخت میانگین ۹.۵ ۱۱
شتاب اولیه (ثانیه) ۴.۸ ۴.۶
قیمت پایه (دلار) ۱۷۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰

بیشتر بخوانید:

منبع: مرسدس

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر