;
coinex

بهترین خودروسازان سال 2018 از نگاه مجله Autotrader

بهترین خودروسازان سال 2018

در حال حاضر، برخی از شرکت‌های خودروسازی از اعتبار بالایی برخوردار هستند و برخی نیز پتانسیل قرار گرفتن در فهرست جذاب‌ترین و بهترین خودروسازان سال 2018 را دارند.

شرکت‌های خودروسازی معتبری مانند ب ام و (BMW)، مرسدس بنز (Mercedes Benz)، پورشه (Porsche)، شورولت (Chevrolet) و فورد (Ford) و تویوتا (Toyota) سالیان سال است که نام خود را به عنوان برترین خودروسازان جهان مطرح نموده‌اند. اما برخی از شرکت‌ها نیز بوده که با ارائه نمونه‌هایی جذاب و قابل توجه، توانایی مطرح شدن و تبدیل شدن به بهترین خودروسازان سال 2018 را دارند.

شاید این شرکت‌ها نمونه‌هایی محبوب و شناخته شده و با فروش بالا به حساب نیایند، اما با ارائه خودروهایی زیبا، قدرتمند، مدرن و مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در صنعت خودرو، قابلیت تبدیل شدن به نمونه‌هایی جهانی را دارند. در ادامه به معرفی و بررسی بهترین خودروسازان و برندهای صنعت اتومبیل در سال 2018 از نگاه وب‌سایت Autotrader‌ خواهیم پرداخت.

Autotrader

پایگاه Autotrader یک وب سایت و مجله در رابطه با صنعت خودرو است. این شرکت که از زیرمجموعه های شرکت Cox Enterprise به حساب می آید، از سال 1997 میلادی فعالیت خود را آغاز نمود. در حال حاضر این شرکت با ارائه نزدیک به 3 میلیون خودرو از 40.000 نمایشگاه و نزدیک به 250.000 فروشنده شخصی از بزرگ ترین فروشندگان اینترنتی اتومبیل محسوب می گردد.

علاوه بر فروش انواع خودرو در کلاس های بدنه مختلف و حتی نمونه های کلاسیک و کلکسیونی، اتوتریدر با تکیه بر هیئت تحریره قدرتمند و کارشنان خود، به معرفی و بررسی خودروهای موجود در بازار پرداخته و با ارزیابی دقیق، به نقد و برری نمونه های ارائه شده خودروسازان فعال در آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا می پردازد.

بهترین خودروسازان سال 2018

برای تهیه این فهرست، از نظرات متخصصین این وب‌سات معتبر استفاده شده است. این متخصصان شامل برایان مودی (Brian Moody)، تارا ترومپتر (Tara Trompeter) و داگ دی‌مورو (Doug DeMuro) بوده که همگی از اعضای هیئت تحریره و کارشناسان Autotrader هستند. بنا بر نظر این اشخاص و با توجه به تجربه و نگاه به مدل‌های آتی، بهترین خودروسازان سال 2018 که نمونه‌هایی جذاب و درخور توجه را راهی بازار خواهند کرد، عبارتند از:

آئودی (Audi)

شرکت آلمانی آئودی برای سال جدید هم تنوع محصولات خود را با عرضه نمونه‌هایی مانند آئودی Q3 و A5 Sportback افزایش داده و هم با استفاده از سیستم کابین مجازی یا Virtual Cockpit خود، توانسته یکی از بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌های این صنعت را در تولیدات خود به کار گرفته و برند خود را به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان خودرو در سال 2018 مطرح نماید.

به عقیده داگ دی‌مورو (سردبیر وب‌ لاگ Autotrader)، کابین مجازی آئودی یکی از جذاب‌ترین و تاثیرگذارترین تکنولوژی‌های استفاده شده در تاریخ این صنعت به حساب‌ می‌آید. به گفته تارا ترمپتر (سردبیر و برنامه‌گذار وب سایت Autotrader) تنها استفاده از تکنولوژی‌های فوق مدرن نیست که آئودی را به این جایگاه می‌رساند، بلکه زبان طراحی جدید خودروهای شاسی بلند این شرکت با ظاهر نرم و سیال، کابین لوکس و مجلل و چند منظوره بودن، نمونه‌های تولیدی آئودی در کلاس شاسی بلند را به یکی از اولویت‌های مادران آمریکایی تبدیل نموده است.

بهترین خودروسازان سال 2018

نمونه‌هایی مانند آئودی A8 با قرار گرفتن در جمع خودروهای سدان لوکس، به عنوان رقیبی برای همتایان آلمانی و آمریکایی مانند ب ام و سری 7 ، مرسدس بنز کلاس اس، کادیلاک CT6، پورشه پانامرا (Porsche Panamera) و لکسوس کلاس LS این برند لوکس آلمانی را در فهرست بهترین خودروسازان جهان در سال 2018 قرار خواهد داد.

درباره آئودی

شرکت آئودی در سال 1910 میلادی توسط آگوست هورچ (August Horch) در شهر Ingolstadt آلمان تاسیس شد. پس از جنگ جهانی دوم نیز دوره جدید فعالیت های این شرکت آغاز شد و از آن زمان تاکنون این شرکت به تهیه و تولید خودروهای مختلف در کلاس های بدنه متفاوت پرداخته که همگی به قدرت بالا و کابین و تحهیزات لوکس شهرت دارند. این شرکت در حال حاضر متعلق به گروه خودرو سازی فولکس واگن (Volkswagen) آلمان است.

هوندا (Honda)

شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا به نظر می‌رسد که با توجه به طیف گسترده محصولات خود، نامزد همیشگی قرار گرفتن در جمع بهترین خودروسازان جهان باشد. دامنه وسیع تولیدات در کلاس‌های بدنه مختلف مانند هوندا فیت (Fit) در کلاس خودروهای فوق کوچک (Subcompact)، هوندا سیویک (Civic) در جمع خودروهای هاچ بک و هات هچ (Hothatch)، هوندا آکورد (Accord) در گروه خودروهای خانوادگی سایز متوسط (Mid-Size Sedan)، شاسی بلند‌های CR-V و پایلوت (Pilot) و مینی ون اودیسه (Odyssey) گواهی بر این مدعا هستند.

بهترین خودروسازان سال 2018

به عقیده برایان مودی (از دبیران ارشد Autotrader)، شرکت هوندا یک خودروساز جریان ساز بوده که با تکیه بر دانش فنی و تجربه چندین دهه‌ای خود، روش ساخت و عرضه محصولات مردمی و عامه پسند را به خوبی فرا گرفته است. این محصولات همیشه از کیفیت بالایی برخوردار بوده و هر ساله نیز بر توانایی‌ها و ویژگی‌های آنها نیز افزوده می‌شود. البته نباید حضور خودروهای اسپرتی مانند هوندا سیویک Type-R و Si حاضر در خودروهای کلاس بدنه هات هچ (Hothatch) را در جلب نظر رانندگان حرفه‌ای از نظر دور داشت.

بهترین خودروسازان سال 2018

به عقیده تارا ترومپتر هوندا برای هر نسل و هر قشری از جامعه یک خودروی مناسب را تولید کرده و با طراحی خودروهایی با کارایی‌های مختلف، از رانندگی روزمره و کم مصرف گرفته تا خودروهای اسپرت با توانایی‌های حرکتی بالا، بار دیگر حضور خود را به عنوان یکی از بهترین خودرسازان سال 2018 اعلام خواهد کرد.

درباره هوندا

شرکت خودرو سازی هوندا در سال 1948 توسط سویچیرو هوندا (Soichiro Honda) و تاکئو فوجیساوا (Takeo Fujisawa) در شهر توکیو تاسیس شد. این شرکت طیف گسترده ای از محصولات موتوری شامل اتومبیل، موتورسیکلت، انواع موتور و پیشرانه، اسکوتر و حتی هواپیما را تولید می کند. موتور سیکلت های تولیدی این شرکت از شهرتی جهانی برخوردار هستند. این شرکت در حال حاضر با تولید خودروهای لوکس تحت برند آکورا (Acura) به رقابت با بزرگانی چون ب ام و و مرسدس بنز می پردازد.

جیپ (Jeep)

در حال حاضر خودروهای شاسی بلند یا اس یو وی (SUV) سهم بسیار بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند و بیشتر تولید کنندگان اتومبیل در سرتاسر جهان، چند نمونه از این کلاس بدنه را در خط تولید خود قرار داده اند. شرکت‌هایی مانند جیپ ایالات متحده آمریکا نیز با تکیه بر سابقه بسیار طولانی خود در ساخت نمونه‌های همه جا رو دو دیفرانسیل، از ارزش و اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند.

بهترین خودروسازان سال 2018

در حالیکه سایر شرکت‌های زیر مجموعه گروه کرایسلر (Chrysler) از رقبای اروپایی و آسیایی شاسی بلند خود جا مانده‌اند، جیپ هنوز با قدرت به یکه تازی در این کلاس ادامه می‌دهد. به عقیده داگ، این شرکت برای هر طیفی از طرفداران خودروهای شاسی بلند نمونه‌ای را تولید می‌کند. جیپ رانگلر (Wrangler) یکی از بهترین خودروهای شاسی بلند و مناسب جاده‌های خاکی در جهان از چندین دهه پیش به حساب می آید. جیپ گرند چروکی ترک هاوک (Jeep Grand Cherokee Trackhawk) نیز با توجه به قدرت بسیار بالا، طراحی بدنه بسیار وحشی، عملکرد خیره کننده و کابین مجهز، یکی از ابر شاسی بلندهای حاضر در بازارهای جهانی به حساب می آید و با قابلیت رقابت با لامبورگینی اوروس (Urus)، این شرکت را در بین بهترین خودروسازان جهان در سال 2018 قرار می دهد.

بهترین خودروسازان سال 2018

این خودروی قدرتمند و بسیار سریع از لحاظ عملیاتی، توانایی رقابت با نمونه‌های چند صد هزار دلاری لامبورگینی (Lamborghini) و پورشه و ب ام و را دارد. برایان در خصوص این خودروساز اضافه می‌کند: جیپ دقیقا چیزی است که مردم از یک خودرو انتظار دارند ؛ نمونه‌ای مناسب با توانایی‌های ذاتی برای سفرهای هیجان انگیز و لذت بخش در دل طبیعت در کنار ظاهر خشن و قدرتمند!

درباره جیپ

شرکت آمریکایی جیپ یکی از زیر مجموعه های گروه خودروسازی آمریکایی فیات کرایسلر (Fiat Chrysler) بوده که از دهه 1940 میلادی به تولید انواع خودروهای شاسی بلند با قابلیت حرکت در مسیرهای ناهموار و خارج از جاده و نظامی اشتغال دارد. از مشهورترین نمونه های تولیدی شده توسط این شرکت می توان به جیپ ویلیز (Willys) اشاره کرد که یکی از اولین خودروهای بیابانی در جهان به حساب می آید و بیشتر متولدین دهه‌های 1350 خاطره‌ای از حضور این خودروی نظامی در خیابان‌ها دارند.

کیا (Kia)

از شرکت کره‌ای کیا موتور کمتر از دو دهه پیش به عنوان یک تولید کننده خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت یاد می‌شد که معدود نمونه‌های جذابی را نیز در خط تولید خود قرار داده بود. اما در حال حاضر کیا یکی از معتبرترین نام‌ها در صنعت اتومبیل به حساب می آید که نمونه‌هایی را با قابلیت رقابت با بهترین خودروهای جهان در کلاس‌های مختلف تولید می‌کند.

بهترین شرکت های تولید خودرو سال 2018

یکی از دلایل اصلی موفقیت این شرکت کره‌ای را می‌توان در طراحی بسیار زیبای محصولات دانست و در حال حاضر خط تولید کیا، مملو از خودروهایی است بسیار زیبا. حتی در نگاه سخت‌گیرانه منتقدین نیز نمونه‌های تولید این شرکت بسیار زیبا و جذاب بوده و احتمالا اب توجه به سیستم نظارتی و مدیریتی، حتی یک خودروی زشت نیز اجازه خروج از خط تولید را ندارد!

بهترین شرکت های تولید خودرو سال 2018

کیا استینگر (Kia Stinger) یکی از محصولات جدیدی است که با تکیه بر طراحی بسیار زیبا و چشم‌نواز خود و کابین مملو از امکانات مدرن و مجهز در کنار توانایی‌های بسیار بالای دینامیکی و حرکتی شامل سرعت، شتاب و هندلینگ، یکی از جذاب‌ترین نمونه‌های سال 2018 میلادی به حساب می‌آید و تمامی اصحاب رسانه در انتظار ورود آن به صورت عمده به خیابان‌ها و جاده‌ها هستند.

بهترین شرکت های تولید خودرو سال 2018

به عقیده برایان علاوه بر استینگر، کیا اپتیما (Optima) و سورنتو (Sorento) نیز از سرآمدان کلاس خود به حساب آمده که با قیمتی پایین‌تر از سایر رقبای اروپایی و آمریکایی، امکانات و توانایی‌هایی مشابه را در دسترس رانندگان قرار می‌دهند. به این ترتیب می‌توان این شرکت کره‌ای را با توجه به حجم بالای محصولات خوب برای سال جاری به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان خودرو در سال 2018 میلادی به حساب آورد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی کیا سراتو مدل سال 2018 میلادی ؛ سدانی کوچک و مجهز در بازار ایران

درباره کیا

شرکت کیا موتورز (Kia Motors) در سال 1944 میلادی در شهر سئول کشور کره جنوبی تاسیس شد. این شرکت که در حال حاضر یکی از بزرگترین نام ها در عرضه صنعت اتومبیل جهان به حساب می آید، سال ها در حیطه ساخت و تولید خودروهای کوچک و کم مصرف شهری فعالیت داشت. در سه دهه گذشته، کیا با تولید نمونه هایی در کلاس های بدنه مختلف سدان سایز بزرگ و شاسی بلند پا به تولید نمونه های لوکس و قدرتمند گذاشت. کیا در حال حاضر یکی از زیر مجموعه های گروه خودرو سازی هیوندای (Hyundai) به حساب می آید.

لندروور (Land Rover)

شرکت بریتانیایی لندروور نیز مانند جیپ سابقه ای طولانی در ساخت خودروهای شاسی بلند داشته و طی چند گذشته نمونه هایی بسیار جذاب و قدرتمند را راهی بازارهای جهانی نموده است. اما در حال حاضر این شرکت با تلفیق قابلیت‌های دینامیکی و قدرت بالا با کابین‌های لوکس و مجلل مجهز به جدیدترین تکنولوژی های روز، از موقعیت بسیار مناسبی در بازار خودروهای شاسی بلند و کراس اوور برخوردار شده است.

بهترین شرکت های تولید خودرو سال 2018

هرچند علاقمندان این برند هنوز صبورانه منتظر ساخت و تولید نمونه های جدید مدل افسانه‌ای همه جا رو و آفرود لندروور دیفندر (یا Defender که در بازار ایران بیشتر با نام پاژن شناخته شده است) هستند، به نظر می رسد که این شرکت برنامه‌ای متفاوت را در دستور کار خود قرار داده است. لندروور در حال حاضر شش نمونه مختلف در کلاس شاسی بلند را در خط تولید خود قرار داده که همگی به جذاب‌ترین و مدرن‌ترین تکنولوژی‌های موجود در این صنعت چند صد میلیارد دلاری و حیاتی آراسته شده‌اند.

بهترین شرکت های تولید خودرو سال 2018

داگ در این خصوص می‌گوید: به نظر می رسد که لندروور برای هر کدام از علاقمندان خودرو نمونه ای را مهیا نموده است و بدون وقفه محصولات جدید را به خط تولید خود می افزاید. علاوه بر ظاهر جنگنده و پیشرانه های قدرتمند، این نمونه‌های جدید از مدرن ترین تکنولوژی‌های روز در زمینه تجهیزات ایمنی، سرگرمی، رفاهی و کمکی رانندگی نیز برخوردار شده‌اند. از نمونه های شاخصی که لندوور را به یکی از جذاب‌ترین بهترین خودروسازان سال 2018 تبدیل می کند، می‌توان به مدل‌های اغوا کننده‌ای مانند رنج‌رورر ایووک (Evoque) و لندرورر دیسکاوری (Discovery) و رنج‌روور ولار (Velar) اشاره کرد.

درباره لندروور

شرکت لندروور مانند جیپ یکی از نام‌های بسیار معتبر در زمینه ساخت خودروهای شاسی بلند چهار چرخ متحرک (4WD) به حساب آمده که علاوه بر توانایی های فنی دینامیکی، فضایی لوکس و مجهز را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این شرکت بریتانیایی در سال 1948 میلادی تاسیس شد. این شرکت در طول بیش از هفت دهه فعالیت خود شاهد مالکان متعددی مانند روور (Rover)، لیلاند (Leyland) و فورد (Ford) بوده و در حال حاضر مجموعه جگوار لندروور تحت مالکیت شرکت تاتا (Tata) کشور هندوستان قرار دارد.

لینکلن (Lincoln)

پس از سال‌ها تمرکز بر روی ساخت نمونه های فوق لوکس و اشرافی و مخصوص استفاده‌های خاص و عموما تشریفاتی، شرکت آمریکایی لینکلن برای سال 2018 نمونه‌هایی جدید را در خط تولید خود قرار داده که از جذابیت‌هایی خاص و متمایز برخوردار هستند. این نمونه‌ها علاوه بر حفظ فلسفه تجمل و وقار موجود در این برند، ظاهر زیبا، کابین مجهز و انبوهی از جدیدترین امکانات مدرن ایمنی و کمکی رانندگی را نیز به سایر ویژگی‌های خود اضافه نموده است.

بهترین شرکت های تولید خودرو سال 2018

برایان لینکلن را نماد تجمل آمریکایی دانسته و با اشاره به این نکته که این شرکت با پرهیز از نمایش ظاهر و قابلیت‌های اسپرت موجود در سایر تولیدات شرکت‌های آمریکایی، ضمن حفظ شخصیت و خواص قدرتمندانه و نجابت خاص، تاکید بسیار بیشتری بر روی ساخت کابین هایی بسیار راحت که از بهترین مواد اولیه ممکن ساخته شده اند، داشته و خودروهای تولیدی خود را با بالاترین تجهیزات ممکن در اندازه‌های صندلی‌های پروازهای درجه یک و قیمت قابل قبول در اختیار علاقمندان خودروهای غول پیکر آمریکایی قرار می دهد.

بهترین شرکت های تولید خودرو سال 2018

اگرچه هنوز این شرکت نتوانسته به طور کامل نام خود را احیا نموده و به بازارهای جهانی بازگردد، اما معرفی نمونه های جدیدی مانند لینکلن نویگیتور (Navigator) و ناتیلوس (Nautilus) و مدل‌های سری MKC جدید، نوید بازگشتی شکوهمند را برای این شاسی بلند ساز مطرح آمریکایی می دهد.

درباره لینکلن

شرکت لینکلن یک برند متخصص در ساخت انواع خودروهای لوکس و مجلل بسیار پرسابقه و قدیمی بوده که در سال 1917 توسط هنری للاند (Henry Leland) و ویلفرد للاند (Wilfred Leland) در میشیگان ایالات متحده آمریکا تاسیس شد. این شرکت در ابتدا یکی از زیر مجموعه های شرکت فورد بوده اما در حال حاضر به عنوان یکی از بخش های مستقل این شرکت به فعالیت خود ادامه می دهد. نمونه های بسیار لوکس و مجهز این شرکت مانند سری شاسی بلندهای نویگیتور (Navigator) به یکی از خودروهای رسمی نیروهای امنیتی و انتظامی در ایالات متحده بدل شده اند.

نیسان (Nissan)

شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان با قرار گرفته بر قله موج خودروهای شاسی بلند و کراس اوور، به تولید انواع و اقسام نمونه های مختلف این کلاس مشغول بوده و با طراحی و ساخت مدل های مختلف و جذاب، توانسته رضایت کامل مشتریان را به خود جلب نماید. علاوه بر این تولید انواع وانت‌بارهای قدرتمند توانسته توانایی های این برند را در ساخت کلاس مورد علاقه خریداران آمریکای شمالی را به نمایش گذاشته و تولیدات آن به سرعت در حال تعقیب پیک آپ تراک‌های (Pickup Truck) سنتی آمریکایی هستند.

بهترین شرکت های تولید خودرو سال 2018

از نمونه های جدیدی که این شرکت را به یکی از بالقوه‌ترین نامزدهای قرار گرفتن در فهرست بهترین خودروسازان جهان در سال 2018 تبدیل می کند می توان به نیسان آرماندا (Armanda)، کراس اوور فوق کوچک زیبا و جدید کیکس (Kicks) و یک نمونه کوچک‌تر از نیسان روژ با نام روژ اسپرت (Rouge Sport) اشاره نمود.

بهترین خودروسازان سال 2018

به عقیده برایان، نیسان با تکیه بر شرکای متعدد تجاری خود و کارخانه‌های مختلف در اقصی نقاط جهان، توانایی به اشتراک گذاری و استفاده از جدیدترین تکنولوژی های این صنعت در بخش‌هایی مانند موتور و پیشرانه و ابزار و ادوات ایمنی و کمکی رانندگی را داشته و با تولید نمونه هایی جدید و بسیار جذاب و مطابق سلیقه بازار، رشد و فروش خود را در بازارهای اتومبیل آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا تضمین خواهد کرد.

درباره نیسان

نیسان نیز یکی دیگر از شرکت های قدیمی و با سابقه تولید خودروی ژاپنی است که در سال 1933 میلادی تاسیس شد. از موسسان این شرکت می توان به ماسوجیرو هاشیموتو (Masujiro Hashimoto) و کنجیرو دن (Kenjiro Den) اشاره کرد. این شرکت در ابتدا با نام داتسون (Datsun) فعالیت می کرد که این نام در دهه اوایل تولید تجهیزات موتوری به نیسان تغییر یافت.

از زیر محموعه های این شرکت می توان به داتسون، اینفینیتی (بخش مخصوص خودروهای لوکس – Infiniti) و نیسمو (NISMO – بخش داخلی تقویت و ساخت خودروهای با عملکرد بالا مشابه ام پاور ب ام و و AMG مرسدس بنز) اشاره کرد. در حال حاضر نزدیک به نیمی از سهام این شرکت به گروه خودرو سازی رنو (Ranault) فرانسه تعلق دارد.

سوبارو (Subaru)

در حالیکه بیشتر شرکت های خودروسازی جهان به دنبال جذب مخاطب از طریق طراحی‌های چشمگیر و استفاده از تکنولوژی‌ها فوق مدرن هستند، شرکت ژاپنی سوبارو رویه دیگری را در پیش گرفته است. این شرکت مطمئن ترین راه ممکن را انتخاب کرده و با طراحی و تولید نمونه‌هایی کاربردی مطابق با سنت های سوبارو، سعر در حفظ و راضی نگه داشتن مخاطبان و مشتریان گذشته خود دارد.

بهترین خودروسازان سال 2018

به عقیده داگ، سوبارو خودروهای تولیدی خود را با تکیه بر کیفیت ساخت بسیار بالا، کاربری ساده و فضای کافی و عملکرد بالا طراحی و تولید نموده که لزوما در زمره خودروهای با طراحی بسیار زیبا و مدرن قرار نگرفته و معمولا توجه زیاد عابران پیاده و خودروهای عبوری را به خود جلب نمی کند. اما تمامی تولیدات سوبارو وظیفه اصلی یک اتومبیل را که انتقال مسافر از نقطه ای به نقطه دیگر است را با اندکی چاشنی لذت به بهترین نحو ممکن انجام می دهند.

بهترین خودروسازان سال 2018

به عقیده برایان سوبارو که استعداد و توان خاصی در جا انداختن محصولات خود به عنوان یک سبک زندگی خاص را دارد، یک تجربه رانندگی را برای سرنشینان رقم زده و شخصیتی جالب و خوشحال را در تمامی نمونه تولیدی خود قرار می دهد! با خرید یک سوبارو شما حس عضویت در یک کلوب را پیدا خواهید کرد که هر چند بسیار بزرگ و گسترده است اما با تکیه بر توانایی های کاربردی بسیار بالا، شما را به صاحب یک خودروی خاص معرفی خواهد کرد و به این ترتیب این شرکت را در جمع بهترین خودروسازان سال 2018 قرار خواهد داد.

درباره سوبارو

سوبارو بخش خودرو سازی شرکت Fuji Heavy Industies بود که از دهه 1950 میلادی وارد صنعت تولید خودرو گردید. این شرکت مانند تمامی شرکت های خودرو سازی آسیایی تولید خودروهای کوچک و فوق کوچک مناسب مصارف شهری را در دستور کار داشت اما از دهه 1980 میلادی و با تولید نمونه ایی پرقدرت، نام خود را به عنوان یکی از معتبرترین تولید کنندگان خودرو مطرخ نمود.

ولوو (Volvo)

چندین سال پیش، شرکت خودرو سازی سوئدی ولوو به عنوان شرکتی شناخته می شد که نمونه های مختلفی را در کلاس بدنه سدان تولید می کرد و با توجه به ابعاد مشابه، در معرض ورشکستگی و محو شدن از سطح اول خودروسازان برتر جهان قرار داشت. اما امروز این رویه تغییر کرده و محصولات تولیدی ولوو با تکیه تکنولوژی استفاده شده در ساخت، ظاهر فوق العاده جذاب و زیبا و بهره گیری از مدرن ترین امکانات ایمنی و کمکی رانندگی یکی از پیشتازان صنعت خودرو به حساب می آید و به همین دلیل این تولید کننده اروپایی را در فهرست بهترین خودروسازان سال 2018 قرار می‌دهد.

بهترین خودروسازان سال 2018

به عقیده داگ ولوو در چند سال گذشته با گذر از دوران رکود خود به استاد ساخت نمونه هایی جذاب، زیبا، مدرن، مجهز، راحت و با مصرف سوخت پایین تبدیل شده است. اما نکته مهم اینجاست که ولوو با ارائه بهترین خودروهای ممکن در بهترین زمان توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب نماید. ارائه مدل های شاسی بلند در سایزهای مختلف مانند XC40 و XC60 و XC90 در زمان رشد تقاضا برای خودروهای کراس اوور نشان این مدعا به حساب می آید.

بهترین خودروسازان سال 2018

به عقیده تارا طراحی بدنه چشم‌نواز و زیبا، کابین مملو از مدرن ترین امکانات موجود در صنعت اتومبیل و فراهم کردن تجربه رانندگی بسیار ایمن به کمک کوهی از تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی شاسی بلندهای جدید این شرکت، کلید موفقیت ولوو در چند سال اخیر بوده و کراس اوورهای تولیدی این شرکت را به بهترین گزینه برای خانواده های جوان و طالب هیجان و جویای تکنولوژی تبدیل نموده است.

درباره ولوو

شرکت خودروسازی ولوو در سال 1927 میلادی در شهر گوتنبورگ کشور سوئد تاسیس گردید. محصولات این شرکت در طول تاریخچه 90 ساله، همیشه به ایمنی مشهور بوده و تمامی در رده نمونه های لوکس قرار می گرفتند. از زیر مجموعه های این شرکت می توان به پلستار (Polstar) اشاره نمود که نمونه های لوکس این شرکت را با بهینه سازی و تقویت، به خودروهایی مدرن تر تبدیل می کند. ولوو در حال حاضر تحت مالکیت گروه خودرو سازی جیلی (Geely) کشور چین قرار دارد.

تسلا (Tesla)

شرکت تسلا وضعیت بسیار متفاوت و خاصی را در صنعت اتومبیل امروز تجربه می کنند. تعدادی محصولات تولیدی این شرکت را نماد آینده خودرو سازی در جهان دانسته و بسیاری نیز با توجه به اعمال و ایده‌های عجیب و غیر منطقی مالک این شرکت و شایع پراکنی ها و تبلیغات رسانه ای وسیع و پروپاگاندا مانند ارسال خودرو به مریخ و ساخت سفیه های فضایی با قابلیت جابجایی مسافر به صورت انبوه، تسلا را به یک حباب در صنعت اتومبیل امروزی تشبیه می کنند.

بهترین خودروسازان سال 2018

برایان از مخالفان این شرکت بوده اما داگ محصولات تسلا را از جذاب ترین نمونه های موجود در بازار دانسته و این شرکت را در جمع بهترین خودروسازان سال 2018 قرار می دهد. به عقیده وی تسلا مدل 3 بهترین و وسوسه کننده ترین خودروی سال بوده و مدل های جدید تولیدی این شرکت می توانند جایگاه تسلا را به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان خودرو تثبیت کنند. اما برایان عقیده دارد که حفظ موقعیت در بازاری که ابرقدرتهایی مانند مرسدس بنز، ب ام و، فورد، شورولت و … در آن حضور دارند، کاری است که تسلا موفق به انجام آن نخواهد شد.

بهترین خودروسازان سال 2018

به عقیده برایان موفقیت های اخیر تسلا به زودی پایان یافته مگر اینکه این شرکت تمرکز خود را بر روی تولید نمونه های جدید قرار داده و از حاشیه پردازی و ایده های جنجالی و غیر منطقی دست بردارد. اما باید به این نکته توجه کرد که تسلا هنوز در آغاز راه خود قرار داشته و پیش بینی اینکه در آینده چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد کاری ساخت بوده و هنوز زود است که در این مورد نظر داد.

درباره تسلا

شرکت تسلا یک مجموعه مدرن بوده که در سال 2003 میلادی و با هدف تولید خودروهای الکتریکی با توانایی های حرکتی خودروهای اسپرت در کالیفرنیا تاسیس شد. از موسسان این شرکت می توان به مارتین ابرهارد (Martin Eber)، مارک تارپنینگ (Marc Tarpenning)، یان رایت (Ian Wright) و ایلان ماسک (Ilon Musk) اشاره کرد. این شرکت با تولید نمونه های مدرن، سعی در ایجاد انقلابی در صنعت خودرو سازی داشت که با ورود خودروسازان معتبری مانند ب ام و ، مرسدس بنز و فورد به وادی خودروهای الکتریکی تا حدود زیادی ناکام ماند.

این شرکت در حال حاضر با توجه به فلسفه های انتزاعی و دور از ذهن مدیر عامل خود ایلان ماسک مانند ساخت سفینه های فضایی و همچنین ورود بزرگان صنعت اتومبیل، تا حدود زیادی از بخش طراحی و تولید خودروهای جذاب فاصله گرفته ولی قصد دارد تا با تمرکز دوباره، اعتبار سال های آغازین فعالیت خود را به دست آورد. به همین دلیل این شرکت آمریکایی توانایی قرار گرفتن در فهرست بهترین تولید کنندگان خودرو در سال 2018 میلادی را دارد.

… و اما ایران

در انتها بد نیست که نگاهی به وضعیت شرکت‌های تولیدی داخلی بیاندازیم. با اندکی تامل می‌توان متوجه شد که چرا صنعت خودروی ایران به بهانه حمایت از خودروسازان و غارتگران سرمایه‌های ملی داخلی (خصوصا ایران خودرو و سایپا) هر ساله با تولید نمونه‌های از رده خارج ده‌ها سال پیش، روز به روز از این قافله عقب مانده و با فروش ارابه‌های مرگی مانند پراید (که موفق به پاس کردن استانداردهای سخت‌گیرانه ملی شده) و با تصویب عوارض گمرکی احمقانه و خنده‌دار، مانع از ورود بهترین خودروهای جهان با قیمتی مناسب به کشور می‌گردد.

راز موفقیت بهترین تولیدکنندگان اتومبیل سال 2018 را می‌توان در فعال بودن بخش R&D و ساخت و طراحی جدیدترین نمونه‌ها متناسب با تکنولوژی روز و نیازهای بازار و همچنین اجترام به جان و امنیت سرنشینان دانست. این شرکت‌ها هر ساله با صرف میلیاردها دلار، جدیدترین تکنولوژی‌های روز را در خودروهای خود به‌کار گرفته و بدین ترتیب، شرکت‌هایی مانند هیوندای و کیا که زمانی حتی خواب شرکت‌های ایرانی مانند پارس خودرو و ایران خودرو را که در دهه 1340 به ساخت جدیدترین خودروهای روز آمریکایی مشغول بودند، در حال حاضر از معتبرترین برندها در صنعت اتومبیل جهان به حساب می‌آیند.

… و ایران هر سال با ارائه مدل جدیدی از یکی از خودروهای ملی (!) و تجهیز به آپشن‌هایی مانند ترمز ضد قفل و در برخی موارد در، فرمان و مواردی مانند این با بالاترین قیمت ممکن، داعیه حکمفرمایی بر قاره کهن را دارد…

گالری تصاویر بهترین خودروسازان سال 2018 میلادی

منبع : Autotrader

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    کاش روزی می رسید که خودروی ایرانی با کیفیت و ارزان می دیدیم ولی انگار محال به نظر می رسد ولی دعا می کنیم انشاالله .

    پاسخ

    خلایق هرچه لایق، مردم آمریکا و اروپا لایق چنین خودرو هایی هستند چرا که به خودشون ارزش قائلن و خودروی چرت و وسیله مزخرف و نمیخرن و تحریم میکنن ولی مردم فهیم ما تا میبینن ایران خودرو و سایپا پیش فروش زدن چهار دست و پا میوفتن روش خاااااااااک

    پاسخ