;
coinex

نسخه جدید فایرفاکس با قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی در راه است!

پشتیبانی از واقعیت مجازی قابلیت نسخه جدید فایرفاکس است. موزیلا قصد دارد مرورگری سازگار با فناوری واقعیت مجازی تولید نماید.

موزیلا تولیدکننده مرورگر فایرفاکس از عرضه نسخه جدیدی از این مرورگر خبر داد که قرار است قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی را برای استفاده در هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده داشته باشد.


بیشتر بخوانید: واقعیت مجازی (Virtual Reality) چیست؟


پشتیبانی از واقعیت مجازی در فایرفاکس

نسخه جدید فایرفاکس ریالیتی نام دارد و موزیلا آن را مرورگری متن باز، سازگار با پلتفورم های متنوع و رعایت کننده حریم شخصی کاربران توصیف کرده است. در ویدئوهایی که در این زمینه توسط موزیلا منتشر شده کاربران در حال استفاده از مرورگر یادشده، از هدست های اچ تی سی وایو فوکوس استفاده می کنند. البته این مرورگر هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته و هنوز مشخص نیست که با چه هدست هایی سازگاری دارد.


بیشتر بخوانید: هدست واقعیت مجازی مستقل شیائومی به همراه اکولوس گو در نمایشگاه CES 2018


تفاوت نسخه جدید فایرفاکس با سایر مرورگرها

مرورگر جدید از نظر امکانات و ظاهر تفاوت زیادی با مرورگرهای معمولی ندارد و شاید تفاوت اصلی آن با مرورگرهای دیگر قابلیت شناور ماندن آن در فضای مجازی سه بعدی و امکان وبگردی و ورق زدن صفحات به صورت نرم و روان با استفاده از کنترل گر هدست های واقعیت مجازی باشد.

در واقع تمامی امکاناتی که در مرورگرهای دو بعدی وجود دارد، در نسخه سه بعدی مرورگر فایرفاکس هم در دسترس است. امکان پیشبرد امور با استفاده از فناوری تشخیص صدا هم در مرورگر یادشده در نظر گرفته شده است. در این مرورگر مشاهده ویدئوها هم به صورت ۳۶۰ درجه امکان پذیر است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر