;
coinex

هکرهای روسی در فکر هک میلیون ها روتر و سرقت اطلاعات!

آمریکا و انگلیس نسبت به هک میلیون ها روتر توسط هکرهای روسی هشدار دادند. هدف این هکرها سرقت اطلاعات قانونگذاران این کشور است.

امروزه حملات سایبری انجام شده توسط گروه های وابسته به دولت ها به یک نگرانی جدی تبدیل شده زیرا هکرها از آسیب پذیری های موجود برای اثر گذاری بر مسائل مهمی مانند انتخابات، کنترل نیروگاه ها و ایجاد اختلال در کسب کارها استفاده می کنند.

چند روز پیش دولت بریتانیا از تلاش هکرهای روسی برای سرقت اطلاعات محرمانه‌ی قانونگذاران این کشور خبر داد. البته به نظر می رسد که دامنه این حملات بسیاری از کشورهای دیگر را نیز در بر گیرد.


بیشتر بخوانید: مهم ترین حملات سایبری در سال ۹۶ ؛ تهدیدات مخرب فضای مجازی


هک میلیون ها روتر توسط هکرهای روسی و سرقت اطلاعات

براساس بیانیه مشترک مرکز امنیت سایبری بریتانیا، پلیس فدرال و وزارت امنیت داخلی آمریکا، جاسوس های روسی به دنبال نفوذ به زیرساخت های اینترنت در تمام دنیا هستند و این اقدام را با هک میلیون ها روتر انجام خواهند داد. گفته شده که این هکرها در حملات خود از ضعف های امنیتی روترها، از قبیل نرم افزار های قدیمی و پسوردهای پیش فرض سوءاستفاده کرده اند.

در ادامه برای جلوگیری از آسیب پذیری، از کاربران خواسته شد تا دستگاه های متصل به اینترنت خود را به روزرسانی کرده و از شرکت های تولید کننده تجهیزات اینترنتی نیز خواسته شد تا پشتیبانی از دستگاه های قدیمی و رمزنگاری نشده را پایان دهند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا مدعی شده که این فعالیت های خرابکارانه در دو سال گذشته جریان داشته اما نمی توان تعداد قربانیان را به دقت برآورد کرد. رئیس مرکز امنیت سایبری نیز این بیانیه مشترک را نقطه عطفی در مقابله با حملات خرابکارانه مجازی اعلام کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر